Ja, dat is het voordeel van Flamenco: er zijn ook 'vries' momenten, waarbij de danser doodstil staat. Als het goed is, zie je ze zinderen van de expressie... Het zijn amateurs, maar juist die gooien er vaak hun 'ziel en zaligheid' in. Komt goed.
Fado is toch meer zang (Portugees) en staat volgens mij niet op het programma... Wel heb ik er goede herinneringen aan: zo'n *dertig* jaar gelden ging ik met mijn ouders op vakantie naar Portugal in een deel wat nog niet door de toeristen was ontdekt... Klein restaurantje met heerlijk eten. 's middags liepen we langs en gaven we door wat 's avonds wilde eten en dan vertrok oma met een grote mand naar de haven. Om een uur of elf kwamen de Fado zangers die hadden opgetreden in de grote steden in de buurt terug voor het eten... en daarna werd, met een goed glas
de 'echte' Fado gezongen. Niet voor de toeristen, maar gewoon uit het hart. En als het regende pakte de restauranteigenaar zijn auto om ons naar het hotel te brengen
Sindsdien is Portugal mijn favoriete vakantieland, al zit ik nu (met de kinderen) vaker in het toeristische Algarve...