Gisteren consult gehad bij de oncoloog in Coimbra.
Natuurlijk weer afspraken uitgelopen en zeer druk, wachtkamer bomvol en ook de gangen, ik ben natuurlijk niet de enigste.
Na 2,5 wachten mochten wij naar binnen, goed gesprek gehad en merendeel in het Engels en af en toe overgeschakeld naar Portugees.
Samengevat, afgelopen jaar 2 TAC scans, 1 echo van mijn organen, 1 borstfoto en 3 bloedonderzoeken en alles ziet er goed uit, een van de (kanker)markers was zelfs gedaald.
Wat cystes op de lever maar die zaten er al bij de eerste scan 3 jaar geleden en die zijn onveranderd gebleven, komt vaker voor zei ze.
Ze heeft ook mijn darmen gevoeld en dat voelde verder voor mijn situatie goed aan. Meteen een moedervlek op mijn been na laten kijken, maar die ziet er goed uit, mocht ik vinden dat die anders wordt dan hoef ik maar te bellen en kan ik terecht voor verder onderzoek. Ik heb er al jaren een op mijn onderrug maar dat is een soort wrat, zag er goed uit.
Nog wat vragen gesteld en daar netjes antwoorden op gekregen, zelfs een paar printjes met uitslagen mee gekregen.
Dit jaar geen onderzoeken meer, volgende maand staat alleen nog de nacontrole bij de chirurg ingepland.
Wel elke 6-8 weken mijn port-a-cath schoon laten spoelen. E.e.a. staat natuurlijk los van de trombosecontroles hier in de dokterspost.
5 Januari 2017 bloedprikken, colonoscopie en een afspraak bij de oncoloog.
Het ziet er dus goed uit, ik ben er ook heel blij en een last begint nu langzaam van mijn schouders te vallen.
Nu alles maar eens rustig op een rijtje zetten, mijn lijf, spierkracht en conditie hebben veel geleden door die chemokuren en bestralingen, dus maar kijken wat ik nog wel kan en wat de mogelijkheden dan zijn.
Gisteravond een paar biertjes genomen op het goede nieuws.
Vriendelijke groet,