De discussie is niet nieuw en blijft ook lastig, maar ik lees wel nuttige dingen en suggesties waar best eens een ei over gelegd mag worden.
Ik kan alleen maar aangeven wat me wel of niet aanspreekt en probeer dat altijd in de ik-vorm te doen, in communicatie is dat de aangewezen vorm en zal je commentaar/kritiek het minst aanstootgevend zijn. Wat ik mooi vind, hoeft een ander zeker niet mooi te vinden, dat is wel helder.
Toch kan ik me voorstellen dat je als maker best afvraagt wat wel of niet werkt bij een ander, maar hoe creatiever de geest, hoe minder belangrijk dat lijkt.
Een eigen stijl, techniek of visie is maar weinigen gegeven en dan is commentaar extra moeilijk en voel ik me als meer technisch gericht individu minder geschikt.
Als je net begint, heb je een basis in techniek nodig om te kunnen vastleggen wat je voor ogen hebt, dus commentaar hierover kan en zal nodig/nuttig zijn.
Ik roep mensen die zich aanmelden altijd op om te laten zien wat ze maken, maar daar komt niet heel vaak wat van terecht en dat is jammer.
Ik had ook best even nodig voor ik mijn eerste foto 'durfde' te plaatsen, maar het bleek uiteraard alleen maar nuttig en leerzaam.
In mijn herinnering staat een 1e foto met de Tamron 90mm, die ik al super vond, maar helaas op minder enthousiasme kon rekenen van de rest. :schaam:
Op dat moment leer je wel iets bij en dat lijkt me een goede reden om je foto's te plaatsen, naast het tonen van je mooiste creaties, puur om van te genieten.
Veel praktische en creatieve kennis en kunde is aanwezig, waarschijnlijk meer toegespitst op techniek, maar dan doe ik zeker de creatieve geesten te kort.
Voor me zelf kan ik alleen maar melden dat ik graag en met veel plezier alle foto's van het forum bekijk!
De diversiteit, de verschillen in stijl, techniek, kleur (of niet), korrel, bewerking, noem ze maar op... Bedankt!
Omdat ik dat niet bij elke foto kan en zal melden, doe ik het nu gewoon hier... :dankk2: