Even wat minder op het forum door verschillende omstandigheden, waaronder dit onderwerp er ook één van is.
Ik kan mezelf dus ook zeer vinden in hetgeen hier wordt opgemerkt over posten en/of reageren.
In begin veel foto's geplaatst en veel commentaren gegeven.
Opvallend is/was op enig moment dat je ziet dat sommigen wel reactie(s) krijgen op foto's en sommigen helemaal niet of nauwelijks.
Ik zie nu dat dit bij een aantal forumbezoekers (net als dus bij mij) heeft geleid tot zelf minder plaatsen en maar niet meer reageren.
Niet goed, maar wel logisch.
Een heel goede zaak Erik dat je dit hebt aangekaart, anders had ik het een keer gedaan, maar mij ontbreekt helaas laatste tijd de energie en daarnaast ben ik wellicht ook niet juiste persoon om dit aan te kaarten (gezien opmerkingen in een ander topic over mijn persoon).
Dus goed dat jij het hebt opgepakt Erik
Harrie, bedankt voor je heldere uiteenzetting over foto's beoordelen, ik denk dat voor iedereen hier dit zeer nuttig kan zijn om eens te lezen en ook zelf te gebruiken als je naar je eigen foto's kijkt :dankk2:.
Zelf vind ik het zeer nuttig om reacties en commentaren te krijgen op mijn foto's. Dat is de reden dat ik ze hier plaats en waarom ik bij een fotoclub ben gegaan. En nu laatste tijd dus hier ook maar zeer weinig plaats en weinig reacties meer geef.
Verder is alles hier wel zo een beetje gezegd.
Idee (?):Wellicht een idee om in de fotohoek een topic aan te maken "Foto's ter beoordeling"?
Als iemand echt verlegen zit om commentaar te krijgen op een foto, dan kan hij/zij die foto in die hoek plaatsen en is het ook de bedoeling dat daar "onderbouwde" reacties geplaatst worden.
Verplicht is dan om de EXIF te vermelden in het start topic, zodat de kijker niet eerst naar een ander site hoeven "door te klikken" om de EXIF ergens te gaan achterhalen.
Ook dat per post maar één foto wordt geplaatst om het voor het bespreken overzichtelijk te houden.
Ik denk dat dit voor aantal leden zeker een aanvulling kan zijn, ook voor nieuwe leden.
Het invoeren van zo een "foto's ter beoordeling" hoek neemt naar mijn idee niet weg, dat men op elders geplaatste foto's geen reacties/commentaren hoeft te geven.