Mijn vrouw dacht dat ik wellicht wat meer in de woonkamer zou blijven als er een PC in de woonkamer zou staan. En dat moest een iMac worden. Ik moet toegeven een plaatje om te zien.
Ik heb het geprobeerd, maar ik kan er echt niet aan wennen. Zal wel aan mijn leeftijd liggen en aan het feit dat ik altijd met Windows heb gewerkt.
Ik ga lekker naar boven en gebruik mijn mooie supersnelle Dell Inspiron 23 PC met Windows 8.1., een I5 4200M processor en SSD. Echt een geweldig apparaat.
Voor telefoon en tablet is het andersom, daar vind ik de iPhone en iPad véél en véél fijner dan de Android apparaten.
Toevallig was mijn dochter even hier vanmiddag en wilde even een paar foto's uploaden en op de iMac bewerken.
Nou, die foto's zijn door iPhoto op de iMac geïmporteerd maar zijn alleen door iPhoto te bereiken en nergens meer te vinden.
Met Finder zie je een map Afbeeldingen en een map Pictures, maar geen enkele upload van vandaag. En als ik dan iPhoto weer open, worden de foto's gewoon getoond.
Dat zijn nou dingen waar ik echt helemaal gek van word
. Dat je nooit iets fatsoenlijk met verkenner kunt bereiken en nagaan wat er nu precies is gebeurd.
Dus ik blijf lekker naar boven gaan...