Ik loop al ruim 30 jaar mee in het hobby circuit, vroeger nog voorzitter geweest van een computerclub
heb alle systemen vanaf een PT 2000 wel voorbij zien komen en meestal ook gebruikt.
Ik denk dat de meeste dingen marginaal zijn en ook steeds dichter bij elkaar komen.
* Microsoft overweegt updates vanaf Windows 7 ook gratis te maken. Voor Apple moest je eerst ook betalen, Leopard en Snow Leopard gewoon 30 € voor betaald. Overigens kan ik nu niets meer updaten omdat mijn Imac 5.1 te oud is voor Mac software, terwijl ik op een 7 jaar oude pc nog steeds Windows 7 kan draaien, of in dit geval nog sneller Linux.
* Problemen met updates zijn ook bij Apple niet onbekend, vandaag nog uitgebreid in het nieuws.
* Problemen met hardware in Apple machines zijn/worden lange tijd onder de tafel geschoven, harde schijf, scherm en de opladers.
* Garantie is een moeilijk punt bij Apple, ze proberen strikt hun eigen regels te handhaven en niet de wettelijke regels.
* Geen virussen op een Mac is een droom, zeker niet gemakkelijk en niet aan de orde van de dag, maar zeker niet onmogelijk.
Dat er een betere samenwerking is tussen software en hardware ben ik het helemaal mee eens, maar dat komt dat Apple alles in een hand heeft, bij een PC ben je afhankelijk van tientallen leveranciers.
Mijn zelfbouw PC met goede componenten doet niet moeilijk en heeft nog geen crash gehad. Ligt grotendeels aan de kwaliteit van de componenten. De budget pc´s en dan later vaak nog uitgebreid hebben er meer last van.
Ben ik een voor of tegenstander van Apple, PC, Microsoft, Linux of Android ? Nee, ze hebben allemaal hun kwaliteiten en gebruikers, je moet gewoon kijken waar je het voor nodig hebt, draait de software die je wilt gebruiken erop, vind je een bepaalde kast of kleur mooi en past de machine binnen je budget......prima kopen dan en genieten het kan met alle systemen.
Met vriendelijke groet,
Albert