Auteur Topic: MH-17  (gelezen 3721 keer)

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: MH-17
« Reactie #10 Gepost op: 19 juli 2014, 13:52:27 »
Aan boord was een bekende die hier in Eindhoven werkte in een voor ons zeer bekende toko. Zaten gisteravond net met enkele kennissen te praten die haar woensdag nog gesproken hadden en haar een goede vakantie toegewenst hadden. Kregen tijdens het gesprek berichtje binnen dat een andere kennis, oud buurmeisje, ook aan boord zat samen met haar kinderen en kleinkinderen. Haar man was twee jaar geleden overleden aan kanker en nu wilden ze met zijn allen vakantie vieren in Maleisië.
We vrezen dat we de komende tijd van nog meer mensen uit ons indo circuit te horen krijgen dat er bekenden aan boord waren.
Ik ben overigens bang dat er gezien de situatie daar we nooit het ware verhaal te horen zullen krijgen. Het zal best een "vergissing" zijn geweest, maar er is niemand die dat zal toegeven.  :(

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #10 Gepost op: 19 juli 2014, 13:52:27 »

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #9 Gepost op: 19 juli 2014, 13:52:27 »
Aan boord was een bekende die hier in Eindhoven werkte in een voor ons zeer bekende toko. Zaten gisteravond net met enkele kennissen te praten die haar woensdag nog gesproken hadden en haar een goede vakantie toegewenst hadden. Kregen tijdens het gesprek berichtje binnen dat een andere kennis, oud buurmeisje, ook aan boord zat samen met haar kinderen en kleinkinderen. Haar man was twee jaar geleden overleden aan kanker en nu wilden ze met zijn allen vakantie vieren in Maleisië.
We vrezen dat we de komende tijd van nog meer mensen uit ons indo circuit te horen krijgen dat er bekenden aan boord waren.
Ik ben overigens bang dat er gezien de situatie daar we nooit het ware verhaal te horen zullen krijgen. Het zal best een "vergissing" zijn geweest, maar er is niemand die dat zal toegeven.  :(

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline djoser

• Pentaxian
  • **
  • Zomaar wat plaatjes
    • Kieker
« Reactie #8 Gepost op: 19 juli 2014, 11:39:21 »
Verschrikkelijk. Heel veel sterkte voor de nabestaanden.

Groet, Dick
Pentax K5 + MX-1  *  Tamron 17-50mm/2.8  *  Sigma 10-20mm/4-5.6

Offline djoser

• Pentaxian
  • **
  • Zomaar wat plaatjes
    • Kieker
« Reactie #7 Gepost op: 19 juli 2014, 11:39:21 »
Verschrikkelijk. Heel veel sterkte voor de nabestaanden.

Groet, Dick
Pentax K5 + MX-1  *  Tamron 17-50mm/2.8  *  Sigma 10-20mm/4-5.6

Offline Albert

• Super Pentaxian
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
« Reactie #6 Gepost op: 19 juli 2014, 09:44:55 »
 :respect:

Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline Albert

• Super Pentaxian
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
« Reactie #5 Gepost op: 19 juli 2014, 09:44:55 »
 :respect:

Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline Snipes

• Super Pentaxian
  • IJsselstein(UT)
« Reactie #4 Gepost op: 19 juli 2014, 06:27:33 »
« Laatst bewerkt op: 19 juli 2014, 07:52:29 door Snipes »
Greetz Wesly

K-3 | K5 | 18-55WR | Sigma 10-20 EX DC | Sigma 17-70 f2.8-4 DC | Sigma 150-500 OS HSM
www.flickr.com/weslyvanbatenburg

Offline Snipes

• Super Pentaxian
  • IJsselstein(UT)
« Reactie #3 Gepost op: 19 juli 2014, 06:27:33 »
« Laatst bewerkt op: 19 juli 2014, 07:52:29 door Snipes »
Greetz Wesly

K-3 | K5 | 18-55WR | Sigma 10-20 EX DC | Sigma 17-70 f2.8-4 DC | Sigma 150-500 OS HSM
www.flickr.com/weslyvanbatenburg

Offline sail2015

• Full Member
  • *
MH-17
« Reactie #2 Gepost op: 19 juli 2014, 00:37:10 »
Heeft niets met Pentax of fotografie te maken, maar wil toch mijn medeleven tonen aan de nabestaanden van de overledenen van de crash van MH-17,
waarbij alle passagiers (193 Nederlanders, waaronder ook kinderen) & bemaningsleden zijn omgekomen.
Vliegtuig is vrijwel zeker uit de lucht geschoten met raket; een ongelofelijk laffe daad.

Uiteraard hadden zij niets met het conflict in de Oekraine te maken.

Ik vind dit echt heel erg..

De nabestaanden krijgen hun geliefden hiermee uiteraard nooit terug, maar ik hoop dat de daders gepakt en berecht worden.
Wat ik eerlijk gezegd betwijfel vanwege de politieke/economische en misschien wel militaire consequenties...

Weet van een piloot dat tot voor de crash alle airlines (KL,SQ,MH,GA,BR,CX) richting Zuid-Oost Azie deze route vlogen, ondanks de oorlog daar..
Dit is waarschijnlijk de kortste route, dus bespaard kerosine,vandaar.
Omvliegen kost geld > duurdere tickets.

Herstel..een aantal airlines had zijn route al aangepast sinds Maart dit jaar; ik meen China Airlines (Taiwan) Eva Air (Taiwan)weet ik niet, Asiana Airlines (Korea),Korean Air ,Lufthansa ,Quantas (Australie) en Singapore Airlines . Cathay Pacific (Hongkong) en Garuda (Indonesie) weet ik niet.

De KLM dus wel tot 17 Juli.. klopt ook want ik heb zelf de bagage binnengehaald van de KL-876 (uit Bangkok), deze kist vloog meen ik een paar honderd kilometer voor de crash en week meteen uit (dat is wat ik gelezen heb).

Ik werk dus zelf op Schiphol en zie de "Maleis" elke dag.

Okay, jullie volgen het uiteraard ook op 't nieuws en misschien is dit wel overdreven (voor mij niet), maar ik wou 't toch even kwijt.

wens de nabestaanden heel veel sterkte met hun verlies..

vriendelijke groet,

sail2015
« Laatst bewerkt op: 20 juli 2014, 14:50:56 door sail2015 »

Offline sail2015

• Full Member
  • *
MH-17
« Reactie #1 Gepost op: 19 juli 2014, 00:37:10 »
Heeft niets met Pentax of fotografie te maken, maar wil toch mijn medeleven tonen aan de nabestaanden van de overledenen van de crash van MH-17,
waarbij alle passagiers (193 Nederlanders, waaronder ook kinderen) & bemaningsleden zijn omgekomen.
Vliegtuig is vrijwel zeker uit de lucht geschoten met raket; een ongelofelijk laffe daad.

Uiteraard hadden zij niets met het conflict in de Oekraine te maken.

Ik vind dit echt heel erg..

De nabestaanden krijgen hun geliefden hiermee uiteraard nooit terug, maar ik hoop dat de daders gepakt en berecht worden.
Wat ik eerlijk gezegd betwijfel vanwege de politieke/economische en misschien wel militaire consequenties...

Weet van een piloot dat tot voor de crash alle airlines (KL,SQ,MH,GA,BR,CX) richting Zuid-Oost Azie deze route vlogen, ondanks de oorlog daar..
Dit is waarschijnlijk de kortste route, dus bespaard kerosine,vandaar.
Omvliegen kost geld > duurdere tickets.

Herstel..een aantal airlines had zijn route al aangepast sinds Maart dit jaar; ik meen China Airlines (Taiwan) Eva Air (Taiwan)weet ik niet, Asiana Airlines (Korea),Korean Air ,Lufthansa ,Quantas (Australie) en Singapore Airlines . Cathay Pacific (Hongkong) en Garuda (Indonesie) weet ik niet.

De KLM dus wel tot 17 Juli.. klopt ook want ik heb zelf de bagage binnengehaald van de KL-876 (uit Bangkok), deze kist vloog meen ik een paar honderd kilometer voor de crash en week meteen uit (dat is wat ik gelezen heb).

Ik werk dus zelf op Schiphol en zie de "Maleis" elke dag.

Okay, jullie volgen het uiteraard ook op 't nieuws en misschien is dit wel overdreven (voor mij niet), maar ik wou 't toch even kwijt.

wens de nabestaanden heel veel sterkte met hun verlies..

vriendelijke groet,

sail2015
« Laatst bewerkt op: 20 juli 2014, 14:50:56 door sail2015 »