Heeft niets met Pentax of fotografie te maken, maar wil toch mijn medeleven tonen aan de nabestaanden van de overledenen van de crash van MH-17,
waarbij alle passagiers (193 Nederlanders, waaronder ook kinderen) & bemaningsleden zijn omgekomen.
Vliegtuig is vrijwel zeker uit de lucht geschoten met raket; een ongelofelijk laffe daad.
Uiteraard hadden zij niets met het conflict in de Oekraine te maken.
Ik vind dit echt heel erg..
De nabestaanden krijgen hun geliefden hiermee uiteraard nooit terug, maar ik hoop dat de daders gepakt en berecht worden.
Wat ik eerlijk gezegd betwijfel vanwege de politieke/economische en misschien wel militaire consequenties...
Weet van een piloot dat tot voor de crash alle airlines (KL,SQ,MH,GA,BR,CX) richting Zuid-Oost Azie deze route vlogen, ondanks de oorlog daar..
Dit is waarschijnlijk de kortste route, dus bespaard kerosine,vandaar.
Omvliegen kost geld > duurdere tickets.
Herstel..een aantal airlines had zijn route al aangepast sinds Maart dit jaar; ik meen China Airlines (Taiwan) Eva Air (Taiwan)weet ik niet, Asiana Airlines (Korea),Korean Air ,Lufthansa ,Quantas (Australie) en Singapore Airlines . Cathay Pacific (Hongkong) en Garuda (Indonesie) weet ik niet.
De KLM dus wel tot 17 Juli.. klopt ook want ik heb zelf de bagage binnengehaald van de KL-876 (uit Bangkok), deze kist vloog meen ik een paar honderd kilometer voor de crash en week meteen uit (dat is wat ik gelezen heb).
Ik werk dus zelf op Schiphol en zie de "Maleis" elke dag.
Okay, jullie volgen het uiteraard ook op 't nieuws en misschien is dit wel overdreven (voor mij niet), maar ik wou 't toch even kwijt.
wens de nabestaanden heel veel sterkte met hun verlies..
vriendelijke groet,
sail2015