Hoi,
Ja ik hoorde het afgelopen Donderdag tijdens onze pauze in de kantine van collega die 't nieuws op z'n mobieltje zag.
Meteen de tv (ja, we hebben een tv in de kantine, lux he?) op het nieuws gezet, want die stond nog op een andere zender.
Het is echt verschrikkelijk en ook hoe die gasten daar de waarnemers hun werk bemoeilijken.
Ik hoop dat internationale druk daar verandering in gaat brengen, maar ik moet 't nog maar zien.
Vertrouw eigenlijk beide partijen niet; Putin en de Oekrainers.
Buiten bij vertrekhal 3 en 4 liggen allemaal bloemen, ik zag dat met collega vanochtend (tussen 10 en 11 uur) toen we daar liepen tijdens de pauze.
Ook de crew van de MH was er even.
Er stond een hele rij mensen en dus een heleboel bloemen.
Zoals op 't nieuws te zien was; de uitgaande vlucht is nu MH-19 i.p.v MH-17.
Waren ook 2 tv camera's aanwezig, maar 1 was maar bemand op dat moment.
Dat ik op Schiphol werk, ja je bent elke dag met vliegtuigen/passagiers bezig, je ziet ze komen en gaan.
En na zo'n vreselijke ramp denk je toch weer; zal ie ooit aankomen?
Blijkt dus maar weer dat dat niet altijd het geval is.
Zoals ik al eerder zei: veel maatschappijen vlogen toch over Oekraine ondanks de oorlog; niet te geloven toch eigenlijk?
En dan praten ze over "veiligheid zus,veiligheid zo" , nee het gaat om de kosten, geld.
Nogmaals omvliegen kost geld,dan maar risico lopen en over oorlogsgebied vliegen wat een kortere route is en dus kerosine/geld bespaart.
Malysian Airlines (en anderen) nam dus blijkbaar dat risico..
Maar ja, uiteindelijk bespaar je helemaal niets; integendeel.
Als een kist van jouw maatschappij uit de lucht wordt geschoten, denken veel mensen toch "ik vlieg niet meer met die maatschappij" ondanks dat het een aanslag is (en de maatschappij er "niets" aan kan doen) en dus bij hun geen ticket meer kopen; geen inkomsten.
> "niets" >Maatschappij bepaalde blijkbaar zelf welke route ze vlogen.
Na Donderdag vliegt niemand meer boven de Oekraine..ook KLM niet.
Ook een collega van me heeft een maat van 'm verloren die op weg was naar Indonesie.
vriendelijke groet en sorry voor de lange text,
boudy