Auteur Topic: Toekomst van dit forum  (gelezen 13640 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #56 Gepost op: 18 september 2014, 21:44:53 »
Kan ook niet, zit heerlijk te genieten van het prachtige weer op mijn (tijdelijke) terras in Heel, Noord Limburg, aan één van de mooie Maasplassen. :D

Wel ja., zo maar op vakantie en op een terrasje  :angel:
"De duvel schijt op één grote hoop" zeggen ze wel eens. Je zult het wel verdient hebben dan (zegt degene die over twee weken in het vliegtuig naar Myanmar zit  :angel:).
Veel plezier nog op het terras Bram! Neem er nog een pintje op!  :drinks:

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #56 Gepost op: 18 september 2014, 21:44:53 »

RonHendriks

  • Gast
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #55 Gepost op: 18 september 2014, 21:24:01 »
Ja, ik kom op diverse fora. Er zijn posters die jaar in jaar uit blijven posten. Maar de meerderheid leest mee en reageert minder. Als je een discussie hebt gevoerd, wil je dat later nog wel eens weer doen, maar het gaat vervelen na verloop van tijd. Blijf je je in hetzelfde soort discussie mengen, dan word je vaak als betweterig ervaren, hetgeen een discussie niet ten goede komt.

Ik kan prima iedereen zijn eigen fouten laten maken en ontdekken. Heb het wel eens dat je een advies geeft of vraag op een antwoord en dat iemand eerst iets wil proberen (wat niet werkt). Daar kan ik zelfs van genieten.

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4253
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #54 Gepost op: 18 september 2014, 20:45:53 »
Ondanks het feit dat ik me op dit forum "thuis" voel mis ik iets. Ik kan het niet omschrijven, noem het maar een onderbuikgevoel.

Ik voel me hier ook thuis, en dat gevoel kan ik wel omschrijven: er wordt soms zó op de letter gereageerd (ook weer in dit topic) dat het sommigen misschien weerhoudt van plaatsen van reacties. En als je dát dan weer aankaart lopen sommige weer boos weg. Het lijkt soms zó moeilijk.

Als we er nou eerst eens van uitgaan dat iedereen het positief bedoeld, of stuur een pm. Idee?

Hythloday

  • Gast
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #53 Gepost op: 18 september 2014, 20:35:52 »
Een Engelstalig medium heeft dan ook een veel grotere visvijver.
Ouderdomsverschijnselen dus...  :D

Ja, ik kom op diverse fora. Er zijn posters die jaar in jaar uit blijven posten. Maar de meerderheid leest mee en reageert minder. Als je een discussie hebt gevoerd, wil je dat later nog wel eens weer doen, maar het gaat vervelen na verloop van tijd. Blijf je je in hetzelfde soort discussie mengen, dan word je vaak als betweterig ervaren, hetgeen een discussie niet ten goede komt.

Offline zoran

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2399
  • Geslacht: Man
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #52 Gepost op: 18 september 2014, 20:30:36 »
Het Pentax forum is aanzienlijk actiever:
Een Engelstalig medium heeft dan ook een veel grotere visvijver.

Het is mijn ervaring dat de oude garde het rustiger aandoet na verloop van tijd.
Ouderdomsverschijnselen dus...  :D

Hythloday

  • Gast
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #51 Gepost op: 18 september 2014, 20:25:21 »
De rest zijn meer halers, lurkers.

Of er is minder belangstelling dan vroeger. Toen ik een Canon 300D had, was dit een druk forum:

http://www.dpreview.com/forums/1031?utm_campaign=internal-link&utm_source=mainmenu&utm_medium=text&ref=mainmenu

De oudste postings  waren maximaal drie uur oud. Nu zijn de oudste posting een week oud.

Het Pentax forum is aanzienlijk actiever:

http://www.dpreview.com/forums/1036?utm_campaign=internal-link&utm_source=mainmenu&utm_medium=text&ref=mainmenu

En is ook actiever dan jaren geleden.

Het is mijn ervaring dat de oude garde het rustiger aandoet na verloop van tijd.

Offline zoran

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2399
  • Geslacht: Man
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #50 Gepost op: 18 september 2014, 20:24:11 »
...Samenvoegen 'an sich' levert geen enkele extra geplaatste foto op. Het lijkt alleen per rubriek drukker.

Dat is ook zo maar omdat in het verleden al eens gesuggereerd geweest is dat het wat minder zou mogen zijn heb ik bij deze mijn nek uit gestoken.
Gezien het feit dat dit de enige reactie is tot nog toe ga ik er van uit dat men eigenlijk tevreden is zoals het nu is.
« Laatst bewerkt op: 18 september 2014, 20:51:49 door zoran »

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #49 Gepost op: 18 september 2014, 18:46:49 »
Beste foto van de week of maand lijkt mij wel wat. Liever dat dan de maandopdracht.
Alleen wie gaat dat beoordelen en sterker nog, wie gaat al die foto's bekijken?

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #48 Gepost op: 18 september 2014, 17:14:19 »
Ondanks het feit dat ik me op dit forum "thuis" voel mis ik iets. Ik kan het niet omschrijven, noem het maar een onderbuikgevoel.
Sinds de tijd dat ik nog met Minolta/Sony Alpha fotografeerde ben ik lid van www.dyxum.com.  DYXUM is een samenvoeging van de twee types Minolta: DYnax en maxXUM Dit is een internationaal forum, met een beheerder in Kroatië, en leden in de hele wereld. Een zeer gestructureerd forum, helaas alleen in het Engels, waar ik tot heden nog nooit een wanklank heb gelezen. Er heerst een zeer kameraadschappelijke sfeer en er worden ook regelmatig meets gehouden, hier zijn het dan meestal Benelux-meets. De fotobeoordeling is bijna de hoofdzaak op dit forum en er wordt veel werk van gemaakt.  Er zijn fotografische opdrachten, die individueel in volgorde moeten worden uitgevoerd en die door echte deskundigen worden beoordeeld. Je hebt een "go" nodig om de volgende te mogen indienen.  De wekelijkse selectie van de beste foto's van de week is nog steeds een plezier om naar te kijken.
Kijk er eens naar, misschien komen de ideeën dan vanzelf.
« Laatst bewerkt op: 18 september 2014, 23:02:28 door BertHermans »

BramSt

  • Gast
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #47 Gepost op: 18 september 2014, 16:31:05 »
Dit zijn posts waar ik absoluut niets mee ga doen. "jullie moeten" Volgens mij moeten wij helemaal niets  8)


Ik schrijf 'volgens mij moeten jullie het vooral hier zoeken'.
En dat krijg je deze reactie.
Dat is  nou precies wat ik bedoel, dan reageer je toch nooit meer?
Het is toch echt goed bedoeld....

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #46 Gepost op: 18 september 2014, 10:48:20 »
Ik denk dat jullie het vooral hier moeten zoeken. Nieuwkomers veel meer stimuleren en motiveren zou een idee kunnen zijn. Nu blijft er alleen een vaste kern over zonder dat er enige vernieuwing plaatsvindt.

Dit zijn posts waar ik absoluut niets mee ga doen. "jullie moeten" Volgens mij moeten wij helemaal niets  8)

"Don't ask what your country can do for you, but what you can do for your country"  quote by John F. Kennedy

Ik mis in deze draad nog steeds de ACTIES.
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

BramSt

  • Gast
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #45 Gepost op: 18 september 2014, 10:30:48 »
Net terug van een paar dagen Zuid-Limburg (BramSt niet gezien)

Kan ook niet, zit heerlijk te genieten van het prachtige weer op mijn (tijdelijke) terras in Heel, Noord Limburg, aan één van de mooie Maasplassen. :D

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4253
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #44 Gepost op: 18 september 2014, 09:04:32 »
Net terug van een paar dagen Zuid-Limburg (BramSt niet gezien) een heel verhaal om door te lezen. Vanaf de telefoon was het niet te doen. En ook nu kom je niet zomaar 1,2,3 even met een statement, idee of wat dan ook. Wél een eerste reactie:

Goede ideeën zijn altijd welkom maar ik vraag me twee dingen af:

1. Een kettingfoto is een leuk idee en ook zeker proberen, maar we hebben juist de maandopdracht ook voor het archief opengezet omdat er zo weinig binnenkwam wegens tijdgebrek, inspiratie e.d.;

2. Bij de maandopdracht was afgesproken uitleg te geven waarom je een bepaalde foto hebt gemaakt/ingestuurd. Na één maand hield het op...

Het positieve aan dit topic is de wil om het levendiger te maken (dank Edzo voor je aanzet) en de ideeën die worden aangedragen. Maar we moeten het met zijn allen doen. Het idee van een groepje die dit gaat uitwerken lijkt mij goed.

Ik ga alles nog een rustig doorlezen. Ik kom er nog op terug.

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #43 Gepost op: 18 september 2014, 08:26:25 »
En, met een dikke knipoog, wij blijven beter in analyseren waarom anderen niets doen. Al deze onderwerpen zijn al genoemd, zijn zelfs voorstellen voor gedaan, maar het als niemand het oppakt...... Kunnen we nog eeuwig blijven analyseren...

oa. http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=35332.msg318739#msg318739
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #42 Gepost op: 18 september 2014, 08:20:35 »
@Zoran

Ik begrijp het niet. Samenvoegen 'an sich' levert geen enkele extra geplaatste foto op. Het lijkt alleen per rubriek drukker. Persoonlijk vind ik de huidige indeling prima en zou ik de samenvoegingen de overzichtelijkheid niet ten goede vinden komen.
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline zoran

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2399
  • Geslacht: Man
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #41 Gepost op: 18 september 2014, 00:49:01 »
Na het even rustig laten bezinken van dit topic krijg ik ook het gevoel dat meer leven in de fotohoek wenselijk is.
Vaak zijn de foto's meer bedoeld om te tonen dan om er echte diepgaande commentaar over te schrijven. Zie de verwijzingen naar facebook.
Feit is ook dat er veel rubrieken zijn in de fotohoek en de activiteiten erin worden beperkter.
Ik heb dan ook even zitten nadenken over de mogelijkheid om enkele rubrieken samen te voegen en een Ter Beoordeling bij te creeën.

Let wel dat dit gewoon een los idee is ontsproten aan de vraag om wat meer leven in de fotohoek te krijgen.
Laat dit een aanzet zijn om zelf eens mee te denken.


1.
foto opdracht - maandelijks

2.
evenementen en parties
xtra! meetings en specials

3.
dieren
macro (omdat hier veelal beestjes getoond worden)

4.
landschappen en natuur
stedelijke omgeving, architectuur en urbex

5.
overig
product en culinair
videohoek
digitale doka, fotobewerkingen

6.
vreemdgangers

7.
Ter Beoordeling (geen subcategorien)

Aangaande de volgende rubrieken heb ik niet onmiddelijk een idee waar en wat daarmee te doen:
-sport
-voertuigen
-personen, portretten en fashion




Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #40 Gepost op: 16 september 2014, 19:59:07 »
Vanaf mijn vakantieadres in het mooie Limburg even een snelle reactie.
Onder mijn voormalig account BramS heb ik vanaf januari geprobeerd een actief, betrokken en meedenkend lid te zijn c.q. te worden. Ik heb best veel topics geplaatst en ook vaak gereageerd. Dus ik wist die knop prima te vinden. Toch ben ik afgehaakt. En ik ben ook niet de enige, ik heb vaker gezien dat nieuwe leden enthousiast aan de gang gaan en al snel de pijp aan Maarten geven.
Ik denk dat jullie het vooral hier moeten zoeken. Nieuwkomers veel meer stimuleren en motiveren zou een idee kunnen zijn. Nu blijft er alleen een vaste kern over zonder dat er enige vernieuwing plaatsvindt.

BramS(t), heel erg bedankt voor je bijdrage en ik hoop dat je de weg naar ons forum weer wilt/kunt vinden. Ben het met je eens, ik had dat al gememoreerd.
Om die reden ben ik destijds op het zusterforum afgehaakt namelijk, dus ik kan je opmerking zeker plaatsen!
Ik heb dat destijds met een tweetal mods van dat forum besproken en ik moet zeggen, dat het daar nu wel beter lijkt te gaan op dat gebied.
Voor ons dus ook een attentiepunt. In ieder geval nogmaals bedankt en nog een fijne vakantie en top dat je tijdens je vakantie hiervoor nog tijd hebt gemaakt.

Bij deze dus een oproep aan alle leden hoe we de suggestie die Bram ons geeft mee kunnen nemen in ons verhaal?
Op onze fotoclub hebben we een mentorschap ingevoerd voor nieuwe leden, maar wellicht dat dit principe hier wat te ver voert?
Of we moeten dat aanbieden aan nieuwe leden als die daar interesse in/voor hebben? Zo ja, wie stelt zich beschikbaar een "digitale" mentor te worden.
Als we dat iets vinden, zou ik me wel als eerste willen melden bij deze.

Maar wellicht zijn er nog andere suggesties?

BramSt

  • Gast
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #39 Gepost op: 16 september 2014, 19:38:44 »

Het valt mij ook op dat het aantal nieuwe leden niet bepaald gemakkelijk te "Start nieuw topic" knop weet te vinden. Wellicht komt men juist om te lezen, maar participeren en plaatsen maakt het zeker levendiger. Een eerste actie zou gericht kunnen zijn om nieuwe leden actiever aan het posten te krijgen.
Ik denk dat het antwoord zonder meer ja is, dus deze wake-up call is denk ik zeker op z'n plaats.

Groeten,
J@@P

Vanaf mijn vakantieadres in het mooie Limburg even een snelle reactie.
Onder mijn voormalig account BramS heb ik vanaf januari geprobeerd een actief, betrokken en meedenkend lid te zijn c.q. te worden. Ik heb best veel topics geplaatst en ook vaak gereageerd. Dus ik wist die knop prima te vinden. Toch ben ik afgehaakt. En ik ben ook niet de enige, ik heb vaker gezien dat nieuwe leden enthousiast aan de gang gaan en al snel de pijp aan Maarten geven.
Ik denk dat jullie het vooral hier moeten zoeken. Nieuwkomers veel meer stimuleren en motiveren zou een idee kunnen zijn. Nu blijft er alleen een vaste kern over zonder dat er enige vernieuwing plaatsvindt.


Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #38 Gepost op: 16 september 2014, 19:38:02 »
NEE, NEE en nog eens NEE Géén poll aanmaken...

Te laat, de poll staat er al. :D
De voorlopige uitslag is overigens wel duidelijk, dit gaan we gewoon doen.
Ik snap je reactie overigens wel, maar de poll had voor mij nog een tweede doel, gewoon om te kijken wie er reageert en wie er dus ook een inhoudelijke bijdrage wil leveren. Het heeft niet zoveel zin om een dergelijk topic te openen als je niet weet wie je kunt nomineren. Maar gezien je reactie heb ik wel een vermoeden wie de eerste genomineerde gaat worden :D. Ik hoor een potentiële kandidaat.

Ik ga even in conclaaf met de admins om te kijken of we hiervoor een apart (sub)board in het leven kunnen roepen. Wordt vervolgd.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #37 Gepost op: 16 september 2014, 18:44:45 »
NEE, NEE en nog eens NEE Géén poll aanmaken... Gewoon DOEN! Foto plaatsen, paar regeltjes verzinnen en erbij zetten. Bijvoorbeeld onderwerp, of je iemand nomineert of dat iedereen zo mag aanvullen, enz. Desnoods start je er twee...

Op polls krijg je met veel geluk 50 reacties. En wat kan je ermee? Wat zegt dat over die andere 1950 leden? Misschien moeten de nee-stemmers overtuigd worden. Niet iedere ja-stemmer zal ook daadwerkelijk gaan plaatsen. Kortom, zinloos.

Minder 'praten over', meer doen. Het ergste wat er kan gebeuren is dat er niemand reageert. Dan heb je twee foto's met wat tekst gepost zonder resultaat.. soit.

PM: EXCUUS voor deze uitbarsting maar juist de (eerdere) discussie over reageren op foto's en nu deze discussie over inactiviteit sterken mij dat we minder moeten praten en meer moeten doen ;) Niet boos? Please?

Eens. En niet boos  :D
Wel is van belang in beeld te krijgen wat nu "publiek trekt" en "activiteit oplevert" en dat krijg je toch door dingen te vragen.
Óf gewoon te proberen inderdaad........

Mijn idee is dat leden meer met het toetsenbord gaan doen en minder met de muis  :lolk:

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #36 Gepost op: 16 september 2014, 18:29:36 »
NEE, NEE en nog eens NEE Géén poll aanmaken... Gewoon DOEN! Foto plaatsen, paar regeltjes verzinnen en erbij zetten. Bijvoorbeeld onderwerp, of je iemand nomineert of dat iedereen zo mag aanvullen, enz. Desnoods start je er twee...

Op polls krijg je met veel geluk 50 reacties. En wat kan je ermee? Wat zegt dat over die andere 1950 leden? Misschien moeten de nee-stemmers overtuigd worden. Niet iedere ja-stemmer zal ook daadwerkelijk gaan plaatsen. Kortom, zinloos.

Minder 'praten over', meer doen. Het ergste wat er kan gebeuren is dat er niemand reageert. Dan heb je twee foto's met wat tekst gepost zonder resultaat.. soit.

PM: EXCUUS voor deze uitbarsting maar juist de (eerdere) discussie over reageren op foto's en nu deze discussie over inactiviteit sterken mij dat we minder moeten praten en meer moeten doen ;) Niet boos? Please?
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline henkoort

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 212
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #35 Gepost op: 16 september 2014, 11:17:25 »

 En je kunt ook maar op één forum tegelijk schrijven, (dus meerdere pentaxfora helpt ook niet  :evil: ).


Dat heb ik ervaren. Ik meldde me oorspronkelijk aan voor dit forum, maar kwam gaandeweg Pentaxian tegen. Nu merk ik dat ik daar mijn basis heb gevonden. Vermoedelijk omdat daar wat actiever wordt gereageerd. Ik ben niet zo'n geweldig gevorderde amateur, maar wel groot liefhebber. Voor zover ik wat te melden heb doe ik dat maar één keer. Daar dus. Ook op dit forum kom ik nog dagelijks, maar er ontwikkelt zich dan verder geen band meer, terwijl ik hier toch vriendelijk begroet ben en er ook hier goede en aardige mensen deelnemen. In het begin stelde ik de vraag: waarom twee forums voor één -slinkend- merk. Nog steeds denk ik dat de krachten bundelen het beste is. Maar ja..... Jammer.

vriendelijke groet,

Henk Oortgijs.

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #34 Gepost op: 16 september 2014, 09:47:46 »
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #33 Gepost op: 16 september 2014, 09:30:12 »
Kijk, dit is nu waar ik op doel. Suggesties hoe meer verkeer te krijgen hier.
Soort van "kettingfoto" zou zo een idee zijn. Mods, idee zoiets op te starten en zien waar dat eindigt?
Aparte rubriekk "De kettingfoto". Daar kun je topic aanmaken, bijvoorbeeld "zwart-wit", plaatst daar een foto en je nomineert iemand anders die dan foto moet plaatsen.
Dan wel iemand die commentaar geeft moet foto plaatsen. Of iets in die geest.
Wellicht topic met poll aanmaken wie dit wat vindt en wie er suggesties heeft daarvoor?
Lijkt mij een leuk idee, voorwaarde is natuurlijk wel voldoende belangstelling/response want een ketting is zo sterk als de zwakste schakel en iemand nomineren die vervolgens een week niets doet is niet bevorderlijk voor het idee. Maar daarvoor is een poll wel handig en die is snel opgestart. Zal ik straks doen. Een apart board aanmaken vraagt iets meer, daarvoor moet ik de admins aankijken, de mods hebben die mogelijkheid niet. Maar we zouden ook gewoon in een topic kunnen beginnen in de Special hoek.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #32 Gepost op: 15 september 2014, 22:14:35 »
Jij bent wat dit betreft in ieder geval goed bezig...
Alleen vandaag al 25 berichten, waarvan de helft ongeveer in dit draadje alleen...   ;) :D
==> Morgen ben je de 10.000 berichten gepasseerd dus! Feestje ??

Nee, geen feest, of jij moet het organiseren  ;) :angel:
Maar ik kan moeilijk een topic zoals dit starten en dan zelf niets doen.
En laten we wel wezen: het werkt naar mijn idee wel een aantal topics opstarten......toch?  :evil:


Ik denk dat je te optimistisch bent Edzo. Als je naar de ledenlijst kijkt naar leden met, roep eens wat, 100 posts in de laatste zes maanden (om gebruikers van tig jaar terug even uit te sluiten), kom je denk maar aan klein aantal. De rest zijn meer halers, lurkers. Wat overigens gewoon mag, doe ik zelf ook wel op sommige fora. Maar voor "leven" moet je je richten op die kleine groep actievelingen.

Ik doel ook op de "paar" leden die hier veel posten Harry. Dan komt de rest (hopelijk) zelf wel mee (of niet).
Als wij geen goed voorbeeld geven en maar weinig posten, dan kun je van nieuwelingen of "lurkers" ook niet verwachten dat die gaan participeren.
Eens?


Voor de net opgestarte activiteitencommissie heb ik een aantal leuke ideeën in mijn hoofd. Gewoon beginnen en kijken waar het schip strand. Stel dat alle ideeën en activiteiten 0,0 response krijgen, dan stoppen we gewoon. Maar stel dat het wel lukt, dan krijg ik daar een kick van  ;C

Wat dat betreft lijken we dan op elkaar  ;)
Ik krijg ook een "kick" als ik zie dat er vandaag weer meer leven hier lijkt te zijn  ;)

Daarom zou ik alle lezers van dit topic willen aanraden om niet te veel te filosoferen, maar gewoon dingen te doen. Klein voorbeeldje: op facebook komen regelmatig 'challenges' voorbij. Je moet dan in een bepaalde categorie (zwart/wit, macro, sport) vijf dagen een foto posten en iedere dag (of aan het eind) een medefotograaf nomineren. Zwaan-kleef-aan dus. Ik denk dat je zoiets in 10 minuten hier hebt opgestart. Start gedurende vier tot zes weken zoiets op en kijk wat er gebeurt ... En zo kan ik nog wel tig dingen verzinnen (ik heb een grote fantasy  8) )

Kijk, dit is nu waar ik op doel. Suggesties hoe meer verkeer te krijgen hier.
Soort van "kettingfoto" zou zo een idee zijn. Mods, idee zoiets op te starten en zien waar dat eindigt?
Aparte rubriekk "De kettingfoto". Daar kun je topic aanmaken, bijvoorbeeld "zwart-wit", plaatst daar een foto en je nomineert iemand anders die dan foto moet plaatsen.
Dan wel iemand die commentaar geeft moet foto plaatsen. Of iets in die geest.
Wellicht topic met poll aanmaken wie dit wat vindt en wie er suggesties heeft daarvoor?