Auteur Topic: Toekomst van dit forum  (gelezen 13623 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #81 Gepost op: 22 november 2014, 22:23:01 »
Tja Edzo, zoals je ziet is het hier een beetje afgekoeld tijdens je vakantie.

Een forum is toch voor ons allemaal?
Het mag toch niet zo zijn dat ik niet meer met vakantie kan gaan....... ;) :angel:
Kom op allemaal!!

POSTEN!!!!!!!!!  ;C :afro: :angel:

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #81 Gepost op: 22 november 2014, 22:23:01 »

Offline zoran

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2399
  • Geslacht: Man
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #80 Gepost op: 22 november 2014, 22:12:30 »
Tja Edzo, zoals je ziet is het hier een beetje afgekoeld tijdens je vakantie.




Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #79 Gepost op: 22 november 2014, 21:40:35 »
Ik ben al even terug van mijn "maandje vakantie" in Myanmar.
Even beetje druk gehad met werk en dingetjes thuis, dus vandaag maar weer eens wat uitgebreider op het forum gekeken.

Wat schetst mijn verbazing: na een korte "opleving" lijkt de boel weer te zijn "ingekakt"  :( :-[ :angel:.
Dat kan toch niet waar zijn lijkt me?  :angel:

Het is winter (nou ja OK, gezien de temperaturen wellicht nog herfst, maar dat zie ik in de fotohoek niet echt terug), dus mijn vraag is waarom het forum weer is "ingekakt"!?!?
Buiten is het koud, iedereen zit weer achter zijn of haar PC, kerstbomen hoeven nog niet te worden opgetuigd, dus "HALLO ALLEMAAL".........
Vinden we het allemaal wel "welletjes zo" of willen we dit forum toch behouden?


Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5926
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #78 Gepost op: 20 september 2014, 23:35:24 »
Ik denk dat er wel behoefte is aan ondersteuning van beginners. Dat zijn volgens mij de mensen die hun prachtige camera alleen in de automatische stand durven zetten en zo graag meer zouden willen (leren).  Die afhaken als het over, voor ons duidelijke zaken, als diafragma, scherptediepte, ISO, sluitertijd e.d. gaat. Ik denk dat er hier veel te winnen is en dat ook die "beginnende" leden steeds meer plezier in het fotograferen kunnen krijgen.
Een of meerdere opvolgende mini-meets op dit gebied lijken me zeer nuttig en plezierig.
Ik ken mensen die al 25 jaar fotograferen maar nog steeds op de groene stand staan op de camera, en de foto`s zijn daar vaak ook naar, Zijn dat dan ook beginners? mi niet, en de vraag is of ze wel iets anders willen.(kortweg, "beginner is een ruim begrip) Als men tevreden is over zijn eigen foto`s en niet zonodig verder hoeft te komen moet je dat niet willen veranderen door bij hun foto te gaan zetten dat ze hun diafragma wat meer moeten knijpen om meer scherpte diepte te krijgen ed. Ik denk dat het beter zou zijn als degene die een foto plaatst (beginner of gevorderd) er bij zet dat hij graag (onderbouwd) tips of advies ter verbetering krijgt. En degene die graag zijn foto wil laten zien, wil hooguit weten of zijn foto in de smaak valt bij het publiek, en als dat dan niet zo is, jammer dan. En laten we wel wezen, gevorderd of niet, we kunnen altijd bijleren.

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #77 Gepost op: 20 september 2014, 21:52:20 »
....
Ben ik geen voorstander van: iedereen kan leren van iedereen. In die zin het een vrij kunstmatig onderscheid. En alleen al het probleem: wanneer ben je dan geen beginner meer?  :P
....

Ik denk dat er wel behoefte is aan ondersteuning van beginners. Dat zijn volgens mij de mensen die hun prachtige camera alleen in de automatische stand durven zetten en zo graag meer zouden willen (leren).  Die afhaken als het over, voor ons duidelijke zaken, als diafragma, scherptediepte, ISO, sluitertijd e.d. gaat. Ik denk dat er hier veel te winnen is en dat ook die "beginnende" leden steeds meer plezier in het fotograferen kunnen krijgen.
Een of meerdere opvolgende mini-meets op dit gebied lijken me zeer nuttig en plezierig.

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4253
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #76 Gepost op: 20 september 2014, 17:59:59 »
In het algemeen: ik waardeer het zeer dat een aantal leden het heft in de hand hebben genomen. Niet alleen Edzo, ook anderen hadden geprobeerd het forum in beweging te krijgen. De eerste aanzet is gelukt waarvoor mijn persoonlijke dank. Maar, we moeten wél doorgaan. Hopelijk vinden we (vind ik) de tijd om er meer aandacht aan te besteden.
Ik lees veel (is ook mijn taak) maar plaats weinig, en al zeker geen foto's die commentaar vragen. Ik fotografeer wel veel samen met Marja maar dat vindt geen weg hier.... :schaam:

En de info die ik haal op het forum is het mij zeker nog waard, laat dat duidelijk zijn! Maar er is meer uit te halen.

Ondanks dat ik overgestapt ben naar Nikon, vind ik dit nog steeds een fijn forum waar ik nog vaak kom.
Ik herinner mij die zwarte dag nog... Maar ik ben heel blij dat je er nog steeds met de nodige inzet komt!  :dankk2:


En ik daag iedereen op dit forum uit: pak een foto en gebruik het attentiepuntenlijstje om eens feed-back te geven!

+1! En dank voor al je inzet!


Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #75 Gepost op: 20 september 2014, 17:42:07 »
Ondanks dat ik overgestapt ben naar Nikon, vind ik dit nog steeds een fijn forum waar ik nog vaak kom. Het was het eerste fotoforum waar ik mij ooit aangemeld heb en waar ik best wel het een en ander geleerd heb.
Ik ben blij met deze door Edzo opgestarte hausse aan activiteit(en)  :D en zie tot mijn genoegen dat ook het mod-team zich er actief tegen aanleund en al enkele initiatieven heeft geadopteerd!  :toppie:
Nu de flow vasthouden.........maar als ieder zijn steentje bijdraagt, gaat dat zeker en vast lukken!

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #74 Gepost op: 20 september 2014, 11:56:49 »
Nessie,
ik denk dat je je op dit forum zeker niet moet 'schamen' om foto's te plaatsen, hier zijn fotografen van alle niveaus aanwezig.
Bovendien word je hier niet 'afgemaakt' zoals dat op sommige andere fora wél het geval is...dat vind ik overigens een dikke plus aan dit forum. (het gaat er 'gemoedelijk' aan toe hier)

Mooi verwoord!  :cheer:

't is misschien wél een optie om de categorie 'beginners' te introduceren waarop beginners foto's kunnen posten & waar de ervaren mensen dan opbouwende tips kunnen geven.

Ben ik geen voorstander van: iedereen kan leren van iedereen. In die zin het een vrij kunstmatig onderscheid. En alleen al het probleem: wanneer ben je dan geen beginner meer?  :P

Qua commentaar kom ik zelf trouwens ook nauwelijks verder dan 'Top, chique, etc...' Ik kijk in de eerste plaats naar het beeld (als het beeld me niets zegt, ook al is de foto voor de rest technisch perfect, houdt het op voor mij.)
Wie ben ik trouwens om een foto van een ander kritisch te bespreken, ik heb zelf nog zo veel te leren.

Hier laten velen op dit forum mi een grote kans liggen. Misplaatste bescheidenheid! Ik ben geen kok, maar schrijf wel een recensie  in IENS. Ik kan niet zingen (tenzij zeer vals zingen goed gerekend wordt), maar hou van en luister naar muziek en heb ook een mening over zangers/zangeressen. Enz. Enz.

En ik kan me niet voorstellen dat als iemand, ongeacht achtergrond, kennis en ervaring, naar een foto kijkt er geen 'gevoel' en 'gedachten' bij heeft.

Ik heb hier een handvat geschreven: http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=36027.0

En ik daag iedereen op dit forum uit: pak een foto en gebruik het attentiepuntenlijstje om eens feed-back te geven!
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

densch

  • Gast
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #73 Gepost op: 19 september 2014, 23:40:55 »
Zoals Mharda in het verleden al eens aangaf en wat hij ook in de praktijk uitvoert : " ga eens met een beginner, of iemand met problemen van de camera op stap. Maak samen een wandeling en "speel met de camera". Voor beiden leuk en leerzaam."

Ik heb het laatst ook met een paar beginners gedaan en het is een leuke ervaring!

Ik voel weer een meeting aankomen   ;C

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #72 Gepost op: 19 september 2014, 22:16:57 »
Ook zo vind je fotografen in het grote bomen-bos,:

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #71 Gepost op: 19 september 2014, 13:00:09 »
Nessie,

't is misschien wél een optie om de categorie 'beginners' te introduceren waarop beginners foto's kunnen posten & waar de ervaren mensen dan opbouwende tips kunnen geven.


Zoals Mharda in het verleden al eens aangaf en wat hij ook in de praktijk uitvoert : " ga eens met een beginner, of iemand met problemen van de camera op stap. Maak samen een wandeling en "speel met de camera". Voor beiden leuk en leerzaam."

Ik heb het laatst ook met een paar beginners gedaan en het is een leuke ervaring!

Offline kultfunk

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 714
  • Geslacht: Man
    • pics by Kultfunk
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #70 Gepost op: 19 september 2014, 12:16:28 »
Nessie,

ik denk dat je je op dit forum zeker niet moet 'schamen' om foto's te plaatsen, hier zijn fotografen van alle niveaus aanwezig.
Bovendien word je hier niet 'afgemaakt' zoals dat op sommige andere fora wél het geval is...dat vind ik overigens een dikke plus aan dit forum. (het gaat er 'gemoedelijk' aan toe hier)

't is misschien wél een optie om de categorie 'beginners' te introduceren waarop beginners foto's kunnen posten & waar de ervaren mensen dan opbouwende tips kunnen geven.

Qua commentaar kom ik zelf trouwens ook nauwelijks verder dan 'Top, chique, etc...' Ik kijk in de eerste plaats naar het beeld (als het beeld me niets zegt, ook al is de foto voor de rest technisch perfect, houdt het op voor mij.)

Wie ben ik trouwens om een foto van een ander kritisch te bespreken, ik heb zelf nog zo veel te leren. 

Offline Nessie

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 52
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #69 Gepost op: 19 september 2014, 12:04:35 »
Hoe jullie het forum levendiger kunnen krijgen weet ik niet. Hoe het met andere nieuwe leden zit weet ik ook niet. Wat ik wel weet is dat ik me hier aangemeld heb omdat ik vorig jaar een vraag had. Heel veel goede antwoorden gekregen en uiteindelijk voor een bridge camera van een ander merk gegaan. Toen ik een tijdje terug alsnog een pentax heb gekocht me hier weer aangemeld met de bedoeling ook inderdaad foto's te plaatsen. Echter heb ik dat tot nu toe niet gedaan en wel om de volgende reden, ik vindt mijn foto's niet goed genoeg voor een forum. Als ik de foto's bekijk die hier geplaatst zijn kan ik er alleen maar van dromen dat ik ze ooit kan maken. Oke ik zou kunnen reageren maar veel verder dan wauw wat een prachtige foto ga ik niet komen :-[ Daar komt nog bij dat ik nog niet heel veel foto's met de pentax maak maar meer met eerder genoemde bridge camera en ja ik weet dat er een hoek is voor vreemdgangers maar om de een of andere reden heb ik daar niet echt aan gedacht.
Groetjes Barbara

Offline kultfunk

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 714
  • Geslacht: Man
    • pics by Kultfunk
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #68 Gepost op: 19 september 2014, 10:46:12 »
Beste foto van de week of maand lijkt mij wel wat. Liever dat dan de maandopdracht.
Alleen wie gaat dat beoordelen en sterker nog, wie gaat al die foto's bekijken?

my 5 cents...

Het lijkt me dat er onder jullie/ons in elke subcategorie (portret/sport/events/macro...) wel een fotograaf zit waarvan de meesten wel onderkennen dat die er iets of wat bovenuit steekt. Lijkt me logisch dat zij in hun respectievelijke categorie een selectie maken waaruit door een groter aantal forumleden een winnaar kan gekozen worden. Het Lijkt me in ieder geval verstandig om dit echt per subcategorie op te splitsen. (kwestie van géén appelen met peren te vergelijken)

Om de 'workload' van de selecterende heren/dames niet te hoog op te laten lopen kan je bijvoorbeeld elke week 3 categorieën behandelen, zodat ze slechts +/- 1 keer per maand moeten selecteren...   

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #67 Gepost op: 19 september 2014, 08:00:35 »
Vraag me wel af of er op dat forum mensen voor worden ingehuurd, of dat ze dat vrijwillig doen? Weet jij dat toevallig?

Daar zitten de echte deskundigen onder de leden, ik ken er zonder meer twee, een uit Belgie en een uit Vancouver, waar ik veel contact mee had.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #66 Gepost op: 18 september 2014, 23:37:27 »
Het was niet 'een terrasje' maar mijn tijdelijke terras bij de door ons gehuurde vakantiewoning aan de Boschmolenplas in Heel.
Maar desalniettemin zaten we er heerlijk en hebben ons het wijntje (sorry, ik drink geen pintjes) heerlijk laten smaken.
Ondertussen zijn we weer gewoon thuis (ook lekker) en gaan we we weer uitkijken naar de volgende korte vakantie.
Ik wens je vast heel veel (foto-)plezier in Myanmar. Van een (oud)collega die daar is geweest heb ik echt hele mooie foto's gezien.
Een heel bijzonder land.

Ik ben ook geen "pintjes-man", maar ook een "wijntjes-man" ;)
Myanmar schijnt inderdaad erg bijzonder te zijn.
Dat was vorig jaar Madagaskar overigens ook > http://jalbum.net/nl/browse/user/album/1389053

BramSt

  • Gast
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #65 Gepost op: 18 september 2014, 23:32:41 »
Bram, ik ken Harry en zo is het niet bedoeld ga ik van uit.

Ach, ik ben echt te oud geworden om er wakker van te liggen. Dat doe ik dan ook maar niet.
En verder ga ik gewoon lekker door met mijn fotohobby.
Ik ben me er van bewust dat ik niet de meest geweldige foto's maak, maar het levert me wel heel veel plezier en bevrediging op.
Daar heb ik (gelukkig) geen forum voor nodig. 
Rest mij nog diegenen die wel een positieve bijdrage hebben geleverd om mijn foto's te verbeteren hartelijk te bedanken.
De afgelopen 9 maanden heb ik er toch nog iets van opgestoken.
En ik heb ontzettend genoten van de foto's van bijvoorbeeld KarelB, PeterN, JaccoP, Alien, Marlies, ......., etc. etc.  :dankk2:

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #64 Gepost op: 18 september 2014, 23:11:15 »

Alleen wie gaat dat beoordelen en sterker nog, wie gaat al die foto's bekijken?

Het zijn hier natuurlijk veeeeeeeel minder foto's dan bij een internationaal drukbezocht forum. Dat moet dus te organiseren zijn.

Kijk maar eens hier naar hun laatste wekelijkse show: http://www.dyxum.com/dforum/topic108966_post1306703.html

BramSt

  • Gast
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #63 Gepost op: 18 september 2014, 22:52:40 »
Wel ja., zo maar op vakantie en op een terrasje  :angel:
"De duvel schijt op één grote hoop" zeggen ze wel eens. Je zult het wel verdient hebben dan (zegt degene die over twee weken in het vliegtuig naar Myanmar zit  :angel:).
Veel plezier nog op het terras Bram! Neem er nog een pintje op!  :drinks:

Het was niet 'een terrasje' maar mijn tijdelijke terras bij de door ons gehuurde vakantiewoning aan de Boschmolenplas in Heel.
Maar desalniettemin zaten we er heerlijk en hebben ons het wijntje (sorry, ik drink geen pintjes) heerlijk laten smaken.
Ondertussen zijn we weer gewoon thuis (ook lekker) en gaan we we weer uitkijken naar de volgende korte vakantie.
Ik wens je vast heel veel (foto-)plezier in Myanmar. Van een (oud)collega die daar is geweest heb ik echt hele mooie foto's gezien.
Een heel bijzonder land.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #62 Gepost op: 18 september 2014, 22:34:39 »
Ik juich alle initiatieven toe! Maar wat Edzo reeds eerder heeft aangekaart, de levendigheid valt en staat bij reactie van de leden! Echter met het opstarten van dit topic en de activiteitencommissie heb ik goed hoop dat we het tij eventueel nog kunnen keren!!

 :toppie: Goed verwoord Annelien!
Dus iedereen die dit forum een warm hart toe draagt: "Neem je moment en geef aan wat naar jouw idee dit forum kan verbeteren en meer levendigheid kan genereren".
Stil zitten en niets doen is naar mijn idee geen optie  :evil: ;C :angel:

Offline Alien

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Vrouw
  • Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg!
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #61 Gepost op: 18 september 2014, 22:12:06 »
Ik heb met veel aandacht dit topic doorgelezen en laten bezinken.

Laat ik allereerst zeggen dat ik me hier prima thuis voel, maar dat ik mezelf er ook op betrap tegenwoordig meer mee te lezen dan topics te plaatsen of te reageren. Eerlijk is eerlijk, dit heeft ook mee te maken omdat de fotohoek over het algemeen een stuk stiller is dat ruim een geleden. Natuurllijk is een forum zoals dit interessant en leuk, maar valt en staat met de inbreng van leden door het jaar heen en de levendigheid.
 
Topics over techniek en nieuwe gadgets en camera's zijn tijdelijk populair, maar de levendigheid op een forum zit ém in het het plaatsen en beoordelen van foto's denk ik! De reactie die hier gegeven zijn, waaronder een soort van fotoketting juich ik toe. Maar met de kanttekening dat we in het verleden ook al zoiets hadden (raad de foto geloof ik) en op de een of andere manier is dat dood gebloed.

Facebook is idd populair, echter verwacht hier geen hoogstandjes of opbouwende kritieken. Vaak blijft het bij een reactie vind ik leuk van een bevriende fotograaf! Uiteraard is Facebook wel een mooi medium om inspiratie op de doen!!

Ik juich alle initiatieven toe! Maar wat Edzo reeds eerder heeft aangekaart, de levendigheid valt en staat bij reactie van de leden! Echter met het opstarten van dit topic en de activiteitencommissie heb ik goed hoop dat we het tij eventueel nog kunnen keren!!

K3 & K5| SMC DA 50mm | Pentax SMC DA 16-50 mm | Sigma 70mm | Sigma 70-200mm
Analoog Pentax ME + SMC 28mm en 50mm

https://www.flickriver.com/photos/70778009@N02/

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #60 Gepost op: 18 september 2014, 21:55:29 »
Ik voel me hier ook thuis, en dat gevoel kan ik wel omschrijven: er wordt soms zó op de letter gereageerd (ook weer in dit topic) dat het sommigen misschien weerhoudt van plaatsen van reacties. En als je dát dan weer aankaart lopen sommige weer boos weg. Het lijkt soms zó moeilijk.

Als we er nou eerst eens van uitgaan dat iedereen het positief bedoeld, of stuur een pm. Idee?

 :toppie:

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #59 Gepost op: 18 september 2014, 21:53:46 »
Dat is ook zo maar omdat in het verleden al eens gesuggereerd geweest is dat het wat minder zou mogen zijn heb ik bij deze mijn nek uit gestoken.
Gezien het feit dat dit de enige reactie is tot nog toe ga ik er van uit dat men eigenlijk tevreden is zoals het nu is.

Ik denk persoonlijk dat we eerst moeten zien hoe we het "verkeer" op dit forum kunnen verbeteren.
zoals ik hiervoor al zei "Als ik nu dit forum open zie ik 10+ berichten in plaats van slechts 1 of 2.
Dat motiveert denk ik wel nodige mensen om te participeren. Het geeft in ieder geval een indruk van een levendig forum.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #58 Gepost op: 18 september 2014, 21:51:20 »
Beste foto van de week of maand lijkt mij wel wat. Liever dat dan de maandopdracht.
Alleen wie gaat dat beoordelen en sterker nog, wie gaat al die foto's bekijken?

Ook een goed idee inderdaad. Dat gaat leden misschien aanzetten tot indienen van foto's (of niet).
Wellicht eens aantal suggesties proberen (langs elkaar of na elkaar)?

Ben blij dat er ideën komen, daar was mijn topic voor bedoeld.

In ieder geval als ik nu inlog en mijn ongelezen berichten open krijg ik meer dan 10 berichten in beeld.
Geeft toch een stuk beter gevoel dan 1 of 2 berichtjes  8) Toch?

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Toekomst van dit forum
« Reactie #57 Gepost op: 18 september 2014, 21:48:06 »
Ik schrijf 'volgens mij moeten jullie het vooral hier zoeken'.
En dat krijg je deze reactie.
Dat is  nou precies wat ik bedoel, dan reageer je toch nooit meer?
Het is toch echt goed bedoeld....

Bram, ik ken Harry en zo is het niet bedoeld ga ik van uit.