Dames en heren fotografen,
Ik heb een wild idee. Ik zat te denken aan gebruik maken van tele-conferencing software om in kleine groepjes (vier personen plus moderator) foto’s te bespreken. Het zou in mijn ogen dan gaan om een sessie van ca. 30 minuten.
VOORSTEL AANPAK
- Een persoon neemt initiatief: die is voor de desbetreffende sessie de moderator (mod);
- Op basis van een mij geschreven post (zie FAQ sectie) kan ieder zich voorbereiden
- Alle vier de deelnemers sturen de mod een foto die in de sessie besproken gaat worden, ca. vijf minuten per foto;
- Er wordt een datum/tijd geprikt en de sessie kan starten.
- De moderator maakt een topic aan met alle vier de foto’s. De makers geven in dat topic een samenvatting van de ontvangen opmerkingen.
Om kosten laag (lees: op nul) te houden, denk ik aan het gebruik van Google Hangouts. Velen hebben al een gMail account en zo niet is het snel (gratis) aan te maken.
Uiteraard moet nog e.e.a. uitgetest worden. Bijvoorbeeld: is het handig om alleen geluid plus foto te hebben of is het handiger om ook live video te gebruiken, wat is het maximale aantal personen wat nog ‘werkbaar’ is enz. Daarom onderstaand een aantal vragen:
1) Is bovenstaande een goed idee? Wat kan er veranderd/verbeterd worden?
2) Wie is bereid om met mij e.e.a. uit te testen?
3) Wie zou er interesse hebben om zijn foto in een dergelijk klein groepje te bespreken?
4) Wie zou er bereid zijn dergelijke sessies als mod te faciliteren?
Ik lees graag jullie reacties. Stel dat er veel enthousiasme is en er geen technische belemmeringen zijn, dan zou mijn doel zijn een eerste sessie begin november te doen. Bij geen (of weinig) enthousiasme begin ik er niet aan