Naar aanleiding van Micha zijn topic (
http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=32616.msg335178#msg335178) wellicht leuk om onze ervaringen te delen met onze eerste automobiel.
Heeft niets te maken met fotografie, maar is wel leuk onderwerp lijkt me.
Hier mijn verhaal alvast:
Mijn eerste auto, een Simca 1100 Break, overgenomen van mijn (ondertussen) ex-schoonvader eind 1981.
Veel te veel voor betaald, maar heb er nog wel leuke herinneringen aan.
Bij eerste tankstop kwamen we tot de ontdekking dat de auto geen tankdop had, maar een plastic zakje met elastiek. Dus snel maar een tankdop gekocht.
Na paar weken bleek, dat er op aantal plekken toch behoorlijk veel roest zat, toen opeens gaten in de carrosserie vielen. Schoonpa had toch wat knullig herstelwerk gedaan om het nog wat te laten lijken. Vervolgens veel plamuur en spuitbussen met witte lak aan de auto besteed. De plaatselijke verfwinkel draait daar na 40 jaar nog op
Mijn neven vonden de auto meer grijs dan wit. Dus schoonmaken met Jif (tegenwoordig Cif). Wat was die wit opeens zeg
En wat ging die nadien roesten :evil: :evil: ;C
Dus nog meer plamuur en nog meer spuitbussen............
Tot opeens na een maand of 9 de versnellingsbak het begaf. Nieuwe bak erin laten zetten en na paar maanden gaf de auto helemaal de geest.
Veel lol aan gehad, maar zelden zo een dure auto gehad :evil: :angel:
De opvolger was en Nissan Sunny 1100 (voor de ouderen onder ons :evil:).
Op de weg naar de garage voor het omruilen begaf bij vertrek de ruitenwisser van de Simca het opeens. Een stuk elastiek om de ruitenwisser gedaan en deze via een touwtje door het raam naar binnen. Zo hebben we de weg van Boxtel naar Heeze afgelegd, in de stromende regen.
Zo heeft denk ik iedereen wel een mooi verhaal bij zijn/haar eerste automobiel