Niet iedere ruisverwijderaar werkt hetzelfde. Je hebt ook verschillende soorten ruis namelijk. De één werkt die beter weg dan de ander.
Ik heb van TOPAZ DeNoise en dat komt regelmatig erg goed uit testen.
De LR ruisverwijderaar vind ik vaak behoorlijk wat onscherpte toevoegen.
Dfine wil ik dus ook maar eens gaan proberen.
Ik heb gisteravond de demo versie van NIK geïnstalleerd. Van het weekend eens mee aan de slag. De demo periode is "maar" 15 dagen.
Ik heb de hele collectie van nik, en een aantal van Topaz.
van NIK gebruik ik voornamelijk silver effects, color effecs en analog effects. De rest eigenlijk niet. (ook HDR effects, maar niet vaak)
en van topaz heb ik b&w effects, Adjust, denoise, clarity en detail.
en ik gebruik ze een beetje doorelkaar. Maar weet wel altijd (bijna) welke ik ga gebruiken bij welke foto. Silver effexs gebruik ik bijna altijd bij portretten. en b&w effecs bij nachtopname. Dat komt ook omdat ik er presets voor heb, dus is het wel makkelijk. Maar ook omdat ik nog (voor mijn gevoel) geen goede preset in b&w effects heb kunnen maken voor portretten. En het zelfde geldt voor nachtopnamen (maar dan andersom). En het komt voor dat ik begin in 1 en als ik niet krijg wat ik wil, het in de andere plug-in probeer. Ze hebben allebij hun sterktes en zwaktes.
Clarity is erg fijn als je het een beetje simpel wilt houden, maar de foto's net even iets meer "pop" wilt geven.
Adjust is goed voor HDR achtige foto's, zonder over de top te gaan (of er overeen als je wilt)
Collor effecs gebruik ik vooral bij foto's van auto's. En dat heeft puur te maken met presets die ik gemaakt heb, en dus snel de filter er overheen kan gooien om startpunt te hebben, en daarna puntjes op de i zetten.
En weet niet of hij te krijgen is, maar perfect effecst van OnOne is ook best leuk. (was tijd geleden gratis te krijgen)