Zo. Ben even twee weken afwezig geweest. Veel te veel gewerkt.
Dat moment waarop je dan het bed raakt en weet dat de ergste drukte voorbij is, is wel even prettig.
Als je dan gelijk dit mag lezen op de maandagmorgen... Bedankt Edzo
Het is mij duidelijk dat er een verdeeldheid is tussen de leden. Een substantieel gat.
Er is een groep die dit forum benaderd voor problemen, naslagwerk etc. En er zijn leden die dit liever zouden zien als een actieve vereniging. Iets waar echt verdieping uit te halen is. Dat kan, want die kennis is er ook. Tenslotte zijn er nog '50 tinten grijs' daartussenin.
Er is al terecht opgemerkt dat dit in korte tijd wéér een topic is om activiteit te verhogen. Of dat te forceren is...
Ik geef nu 2 jaar les in fotografie. Krijg te vaak foto's onder mijn neus die ik op verschillende niveau's moet beoordelen. Hartstikke leuk natuurlijk, maar het is je soms wel even door de stront heen worstelen voor je bij echte schilderijen komt. Heb daarom zelf niet de behoefte om alle foto's inhoudelijk te bekijken, maar zeg gerust wanneer er een echt goede foto tussen staat. Dat houdt het voor mij leuk.
Toegegeven, ik sta graag aan de kant van de actieve vereniging.
Ik ben lid geweest van de lokale fotoclub. Na 3 bezoekjes was de binding er niet en vervolgens kom je niet meer.
Maar als er een club is, die echt actief deelneemt en er keihard voor gaat, dan moeten die samen gebracht worden. Dan kan er gekeken worden of dat beeld, gelijk is aan het beeld van het management. Laten we wel zijn, zij leveren het product wat wij gratis afnemen. Als je geen bruinbrood lust, dan koop je zelf een ander brood en vraag je niet de bakker zijn recept aan te passen.
Lang verhaal zonder inhoud. Maar ja, ik stem zo ook even dat ik vóór het afschermen van een gedeelte van het forum ben.
En ik ben absoluut voorstander van het opschonen van het leden bestand.
Voor wat activiteiten betreft: Ik ben al heel blij met de huidige opkomst van de Apenheul Meeting. Maar uiteraard kan dit veel meer. Verder wordt er dit jaar gepland: Meeting waddeneiland. Workshop studiofotografie.
Misschien een idee om hier ook even te posten wat mensen graag zouden willen zien? Want alleen de opmerking "Meer foto's, meer commentaar", is erg algemeen. Een echte databank is al voorgedragen en vind ik een goed idee! Laat ik daar de uitwerking even buiten beschouwing, het idee ligt er! Wie heeft nog meer?