Auteur Topic: KIJKEN, KIJKEN,.........NIET MEEDOEN?  (gelezen 7557 keer)

Offline Charly

• Full Member
  • *
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: KIJKEN, KIJKEN,.........NIET MEEDOEN?
« Reactie #88 Gepost op: 13 maart 2015, 18:05:29 »

En voor wat de twee fora betreft. Tja, dat is zo gegroeid, al voor de tijd dat ik hier (en daar) lid werd. Helaas laat de  mens zich nog steeds leiden door emotie en om die reden zal er wel nooit een samenvoeging gaan komen ben ik bang. Dit ondanks dat de meeste leden totaal buiten deze emotie staan en de oudere leden er blijkbaar nog steeds erg van over de emmer kunnen raken als je het ter sprake brengt. Het is ook naar mijn mening zonde, maar goed, daar gaan we niets aan veranderen leert de praktijk.

Toen ik voor de eerste keer een Pentax had aangeschaft (K10) heb ik mij op dit forum lid gemaakt omdat hier zeer veel informatie te rapen valt, af en toe breng ik wat aan maar praktisch dagelijks lees ik wel de nieuwe berichten.
Op een bepaald moment hebben een aantal ontevreden leden het forum verlaten omdat ze zich blijkbaar niet konden neerleggen bij sommige besluiten van de moderators en die hebben dan in mijn ogen de fout gemaakt om zelf een nieuw Pentaxforum op te starten.
Omdat ik de vakkundige informatie van de vertrekkers een beetje miste, ben ik ook lid geworden van het andere forum.
Ook dagelijks kom ik daar langs en het stoort mij dat ik daar dikwijls dezelfde berichten lees als op dit forum omdat nogal wat leden op beide forums dezelfde berichten posten.

Ik zou het veel fijner vinden mocht er slechts één Pentaxforum bestaan, trouwens van de mensen die zich destijds hebben afgescheurd van dit forum zijn er inmiddels ook al een aantal vertrokken omdat ze ook daar al meningsverschillen hadden.

Ik hoop van harte dat dit forum blijft bestaan maar begrijp ook dat het allemaal vrijwilligerswerk is en dat er misschien wat sleet komt op de motivatie om verder te zetten.

Het forum afsluiten voor niet leden is volgens mij de doodsteek, wekelijks komen nieuwe mensen rondneuzen op het forum en worden dan lid, als ze niet kunnen neuzen worden ze wellicht ook geen lid.
Pentax K10D - kitlens 18-55
Pentax SMC DA 18-250
Sigma 50 mm 1,4 DG HSM

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #88 Gepost op: 13 maart 2015, 18:05:29 »

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #87 Gepost op: 12 maart 2015, 23:38:53 »
...........Het lijkt me goed om vooral hier met je eigen hobby bezig te zijn, kennis te delen en samen te zorgen voor kwalitatief goede inhoud en goede sfeer. Denken in termen van halen en brengen vind ik misplaatst. Er zijn altijd veel meer mensen die alleen maar lezen en niet of nauwelijks posten. Ik begrijp niet zo goed waarom dat als probleem wordt gezien. Op andere fora heb ik gezien dat juist onder de veelposters eerder discussies of persoonlijke onenigheid ontstaat. Zolang de sfeer goed is en de informatie graag wordt gegeven zal dat ook de lezers eerder verleiden tot een post. Ik kijk hier zelf regelmatig en doe af en toe een duit in het zakje. Meer kan ik nu gezien mijn gezinsleven en andere bezigheden niet beloven.

Mijn punt is August, dat als er niets meer geplaatst wordt, er ook niets meer te lezen valt. Dan heb je een hersendood forum.
Daarom heb ik weer eens een keer een discussie opgestart hoe we hier met zijn allen een draai aan kunnen geven. Het "verkeer" op dit forum was zodanig naar mijn mening, dat er steeds minder gepost werd omdat er ook steeds minder te lezen valt. Een keer de boel aanzwengelen helpt dan weer even voor een tijdje en wellicht dat we zelfs kunnen komen tot een aantal aanpassingen die het voor de leden weer interessanter maakt om langs te komen en te participeren.

En voor wat de twee fora betreft. Tja, dat is zo gegroeid, al voor de tijd dat ik hier (en daar) lid werd. Helaas laat de  mens zich nog steeds leiden door emotie en om die reden zal er wel nooit een samenvoeging gaan komen ben ik bang. Dit ondanks dat de meeste leden totaal buiten deze emotie staan en de oudere leden er blijkbaar nog steeds erg van over de emmer kunnen raken als je het ter sprake brengt. Het is ook naar mijn mening zonde, maar goed, daar gaan we niets aan veranderen leert de praktijk.

Offline August

• Senior Member
  • **
  • Manipulating fotons
« Reactie #86 Gepost op: 11 maart 2015, 11:03:54 »
Met het fenomeen forum ben ik al lang bekend, al zo'n beetje sinds de tijd van het analoge modem en de bulletin boards. Wat mij betreft zijn het online ontmoetingsplaatsen waar mensen die door iets gezamenlijks zoals een hobby gebonden worden een plek hebben om over verschillende aspecten van die hobby te praten. Persoonlijk heb ik in het verleden zeer veel tijd doorgebracht op diverse fora, onder andere op tweakers.net sinds ongeveer 1996, fora over audio/video (HTforum.nl) en ook diverse merkgebonden fora van bijvoorbeeld twee of vierwielers. Het belangrijkste doel daarbij vind ik om informatie uit te wisselen en elkaar te helpen. Soms hebben mensen ook de behoefte om elkaar in real life te ontmoeten en dit leidt vaak tot leuke meetings.

Mijn forumbijdragen hangen samen met de intensiteit van de hobby en de tijd die overschiet. Sinds ik kinderen heb zijn beide minder geworden. Ik wilde graag lid worden vanwege interesse in het merk Pentax, maar ben ook lid van Pentaxforums.com. Heel erg actief ben ik niet omdat ik daar geen tijd voor heb. Zoiets als een marktplaats is zowel voor aanbieders als zoekenden interessant en kan ten dele ook een drijvende kracht zijn achter een forum. Het is toch een stuk specifieker en vertrouwder dan marktplaats, het wereldje is wat kleiner en men gunt mede-hobbyisten ook wat. Als mensen dan blijven hangen om wat meer te lezen over bepaalde lenzen of bodies dan is dat alleen maar meegenomen. Persoonlijk vind ik het gezien de beperkte grootte van het merk wat vreemd dat er in ons kleine taalgebied twee fora zijn. Het lijkt me goed om vooral hier met je eigen hobby bezig te zijn, kennis te delen en samen te zorgen voor kwalitatief goede inhoud en goede sfeer. Denken in termen van halen en brengen vind ik misplaatst. Er zijn altijd veel meer mensen die alleen maar lezen en niet of nauwelijks posten. Ik begrijp niet zo goed waarom dat als probleem wordt gezien. Op andere fora heb ik gezien dat juist onder de veelposters eerder discussies of persoonlijke onenigheid ontstaat. Zolang de sfeer goed is en de informatie graag wordt gegeven zal dat ook de lezers eerder verleiden tot een post. Ik kijk hier zelf regelmatig en doe af en toe een duit in het zakje. Meer kan ik nu gezien mijn gezinsleven en andere bezigheden niet beloven.
Pentax K-1, K-3 II
en wat glaswerk

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #85 Gepost op: 10 maart 2015, 20:21:50 »
Ik ben de laatste tijd ook meer een "kijker" dan een "meedoener". Dat geldt niet alleen voor dit forum maar voor alle fora waar ik lid van ben. Heb de laatste tijd ook maar weinig gefotografeerd en daarin ligt zeker een relatie.

Wie op beide fora actief is ..  heeft of
[...]C) wat er toen gebeurt is verwerkt en zichzelf eroverheen gezet

:P :lolk:
Als denk ik nog steeds dat twee fora zonde zijn in zo'n klein taalgebied als het Nederlands en het kleine marktaandeel van Pentax.

En ik zie dat de mods de suggesties die (oa) in dit topic zijn gedaan serieus in overweging nemen..... :toppie:
(ongeacht of de alle suggesties nu wel of niet worden overgenomen).

Offline PeterN

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #84 Gepost op: 9 maart 2015, 19:49:25 »
... Ik heb nog steeds veel plezier met dit forum...

Gelukkig maar, ik kreeg de laatste tijd een beetje het idee dat je er behoorlijk de P in had.

JohnnieS

• Gast
« Reactie #83 Gepost op: 9 maart 2015, 17:13:53 »
Kom op mannen"ik lees steeds de woorden Lurker, Lurkmoment, zegt mij niet zoveel.

Onder Lurkmoment versta ik dit ,en jullie toch ook ?? :D 

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #82 Gepost op: 9 maart 2015, 15:39:06 »
Even een time-out en nu  :caffee:, dus even tijd. Het meeste is inmiddels al gezegd. Ik kan me aardig vinden in de ideeën om meer af te schermen al kan dat ook wel tegendraads werken.Zo kom ik bijna nooit op het andere forum mede omdat de marktplaats afgeschermd is (door het verwijderen van een aantal topics is mijn reactiequotum ook gezakt). Alleen de lensenbeschrijvingen zijn daar voor mij wel eens een lurkmoment.

Betalen lijkt mij niet aan de orde. Het is bewerkelijk en zal zijn doel m.i. voorbij schieten.
Vrijwillige bijdrage is ooit aan de orde geweest en waren een heel aantal leden vóór.
De mods wilden dit blijkbaar niet heb ik begrepen. Ik zou denken dat je daar de kosten mee kunt dekken en wellicht wat kunt investeren (weet even niet waarin  8) :angel:).
Overigens is het niet zo dat de mods tegen`het toenmalige idee waren (een kleine bijdrage voor de mods om ergens een hapje te doen als dank voor), maar er ontstond een ja/nee discussie waarin wij ons niet wilden mengen. Het zou spontaan moeten komen en het idee van Edzo werd spontaan om zeep geholpen  :D :D

Al met al kan ik me goed vinden in de samenvattingen van Vulcan en Buks. En het blijft moeilijk om mensen soms te lokken om reacties te geven. Ik heb daar vaak genoeg aan getrokken (o.a. maandopdracht) en anderen ook, maar misschien is dit wel "het lot" van een forum dezer dagen.

Ik heb nog steeds veel plezier met dit forum. Ik lees bijna elke dag wel en probeer ook mijn rol als mod zo goed mogelijk te vervullen. En dat er gebruikerssoorten zijn waar deze en gene wat meer moeite mee hebben, ook dat hoort er bij denk ik. Voor de een is dat een lurker, voor een ander de ééndagsvliegen of dubbeldekkers. Het zij zo.
Maar dat sommige discussies toch weer iets te weeg brengen is dan weer positief.

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #81 Gepost op: 9 maart 2015, 15:11:17 »
Meer gedeeltes afschermen voor niet-leden vind ik ook een optie, mits niet al te veel én vermelding van de titel van het board. Zodat te zien is wat je mist als je geen lid bent.
Ik denk hierbij allereerst aan De Stamtafel, daar staan best veel persoonlijke zaken in, die moeten m.i. "onder ons" blijven. Natuurlijk zijn er meer boarden die in aanmerking zouden kunnen komen.  Persoonlijk ben ik ook niet zo gecharmeerd van de geautomatiseerde felicitaties, ik vind dit niet zo zinvol.

Edit: Bovendien staan op de hoofdpagina onderaan de jarigen al vermeld, eventuele persoonlijke felicitaties kunnen dan altijd nog In het felicitatie topic.
Nogmaals, deze gedachtenspinsels zijn op persoonlijke titel.

My2cents,  Carel
« Laatst bewerkt op: 9 maart 2015, 15:22:16 door Vulcan »
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #80 Gepost op: 9 maart 2015, 14:05:03 »
Ik ben niet voor verplichte participatie, dat werkt echt niet! Natuurlijk zou het heel fijn zijn als er meer "halen en brengen" zou zijn. En dat mag ook zeker gestimuleerd worden, maar niet verplicht en lurken is niet verboden. Door de concurrentie van allerlei social media krijgt het forum voor veel mensen een kleiner deel van de pudding. Dat is gewoon een gegeven. Ik vind dat we nog steeds een heel zinvolle aanvulling op het www zijn, maar dat we met minder tevreden moeten wezen. So be it!

Momenteel hanteren we een termijn van 1 jaar voor inactieve leden, dit loopt nog niet vlekkeloos. Maar we zijn bezig een plugin hiervoor te onderzoeken, zodat dit min of meer automatisch gaat.
De termijn van 1 jaar gaat niet korter worden, want er kunnen allerlei redenen zijn dat iemand een tijd niets met het forum kan of wil doen. Hierin wil ik dat men enige vrijheid blijft houden.

:toppie:

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #79 Gepost op: 9 maart 2015, 13:50:41 »
Ik ben niet voor verplichte participatie, dat werkt echt niet! Natuurlijk zou het heel fijn zijn als er meer "halen en brengen" zou zijn. En dat mag ook zeker gestimuleerd worden, maar niet verplicht en lurken is niet verboden. Door de concurrentie van allerlei social media krijgt het forum voor veel mensen een kleiner deel van de pudding. Dat is gewoon een gegeven. Ik vind dat we nog steeds een heel zinvolle aanvulling op het www zijn, maar dat we met minder tevreden moeten wezen. So be it!

Momenteel hanteren we een termijn van 1 jaar voor inactieve leden, dit loopt nog niet vlekkeloos. Maar we zijn bezig een plugin hiervoor te onderzoeken, zodat dit min of meer automatisch gaat.
De termijn van 1 jaar gaat niet korter worden, want er kunnen allerlei redenen zijn dat iemand een tijd niets met het forum kan of wil doen. Hierin wil ik dat men enige vrijheid blijft houden.

Ik denk dat de meesten hier zich wel kunnen vinden in een termijn van één jaar Carel. Inderdaad, redenen genoeg te bedenken waarom iemand "even tijdje er niet is".
Verplichte participatie werkt ook niet naar mijn idee (was in begin meer even een "trigger" om een discussie los te krijgen en dat is gelukt lijkt het  :evil:)
Betalend forum werkt ook niet, hooguit om bepaalde delen open te stellen, mits je iets kunt creëren wat dat ook daadwerkelijk waard is. Ik kan me zo even niets bedenken.......

Wel denk ik dat we kunnen stellen dat afschermen van een (groter) deel van het forum wel door de meerderheid gewenst wordt. Maar laten we even over twee weken resultaten van de poll's afwachten wellicht, misschien zijn daar dan conclusies uit te trekken.

Wat idee was van dit topic is om iedereen weer eens te triggeren om te participeren. Dus twee kanten op: plaatsen en lurken.
Zonder plaatsers valt er uiteindelijk immers niets (meer) te lurken  :angel:
« Laatst bewerkt op: 9 maart 2015, 14:11:28 door Edzo »

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #78 Gepost op: 9 maart 2015, 11:59:02 »

Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

LordBuksII

• Gast
« Reactie #77 Gepost op: 9 maart 2015, 11:45:17 »
Zo. Ben even twee weken afwezig geweest. Veel te veel gewerkt.
Dat moment waarop je dan het bed raakt en weet dat de ergste drukte voorbij is, is wel even prettig.

Als je dan gelijk dit mag lezen op de maandagmorgen... Bedankt Edzo  :D

Het is mij duidelijk dat er een verdeeldheid is tussen de leden. Een substantieel gat.
Er is een groep die dit forum benaderd voor problemen, naslagwerk etc. En er zijn leden die dit liever zouden zien als een actieve vereniging. Iets waar echt verdieping uit te halen is. Dat kan, want die kennis is er ook. Tenslotte zijn er nog '50 tinten grijs' daartussenin.

Er is al terecht opgemerkt dat dit in korte tijd wéér een topic is om activiteit te verhogen. Of dat te forceren is...
Ik geef nu 2 jaar les in fotografie. Krijg te vaak foto's onder mijn neus die ik op verschillende niveau's moet beoordelen. Hartstikke leuk natuurlijk, maar het is je soms wel even door de stront heen worstelen voor je bij echte schilderijen komt. Heb daarom zelf niet de behoefte om alle foto's inhoudelijk te bekijken, maar zeg gerust wanneer er een echt goede foto tussen staat. Dat houdt het voor mij leuk.

Toegegeven, ik sta graag aan de kant van de actieve vereniging.
Ik ben lid geweest van de lokale fotoclub. Na 3 bezoekjes was de binding er niet en vervolgens kom je niet meer.
Maar als er een club is, die echt actief deelneemt en er keihard voor gaat, dan moeten die samen gebracht worden. Dan kan er gekeken worden of dat beeld, gelijk is aan het beeld van het management. Laten we wel zijn, zij leveren het product wat wij gratis afnemen. Als je geen bruinbrood lust, dan koop je zelf een ander brood en vraag je niet de bakker zijn recept aan te passen.

Lang verhaal zonder inhoud. Maar ja, ik stem zo ook even dat ik vóór het afschermen van een gedeelte van het forum ben.
En ik ben absoluut voorstander van het opschonen van het leden bestand.

Voor wat activiteiten betreft: Ik ben al heel blij met de huidige opkomst van de Apenheul Meeting. Maar uiteraard kan dit veel meer. Verder wordt er dit jaar gepland: Meeting waddeneiland. Workshop studiofotografie.
Misschien een idee om hier ook even te posten wat mensen graag zouden willen zien? Want alleen de opmerking "Meer foto's, meer commentaar", is erg algemeen. Een echte databank is al voorgedragen en vind ik een goed idee! Laat ik daar de uitwerking even buiten beschouwing, het idee ligt er! Wie heeft nog meer? 

Offline Albert

• Super Pentaxian
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
« Reactie #76 Gepost op: 8 maart 2015, 22:58:44 »
Ik ben vandaag ook door de stresstest heen geworsteld Kobus  :D

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline kobus

• Pentaxian
  • **
    • rdkfoto
« Reactie #75 Gepost op: 8 maart 2015, 22:40:03 »
Ik mag nog even blijven, heb alle polls ingevuld............... ;D
Als er geen honden in de hemel zijn, laat mij dan maar naar de hel gaan

Offline zoran

• Super Pentaxian
« Reactie #74 Gepost op: 8 maart 2015, 22:32:42 »
maak gewoon een Paypall knop, de rest volgt vanzelf  ::) vrijwillige bijdrage?

Het idee van een betalend forum komt niet van de beheerders maar van een lid die zo de participatie aan het forum wilt aanzwengelen.

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #73 Gepost op: 8 maart 2015, 22:15:45 »

Vrijwillige bijdrage is ooit aan de orde geweest en waren een heel aantal leden vóór.
De mods wilden dit blijkbaar niet heb ik begrepen. Ik zou denken dat je daar de kosten mee kunt dekken en wellicht wat kunt investeren (weet even niet waarin  8) :angel:).

JohnnieS

• Gast
« Reactie #72 Gepost op: 8 maart 2015, 22:05:04 »

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #71 Gepost op: 8 maart 2015, 21:13:57 »
Het forum zou gratis dienen te blijven wat mij betreft.
Idee zou zijn om als daar interesse in is een "gedeelte" op te zetten, waarvoor betaald dient te worden.
Dat zou dan nader ingevuld dienen te worden, uiteraard als daar behoefte aan is.
Naar mijn idee zeker deze discussie nu niet gaan voeren, maar eerst eens zien of we nu al iets kunnen doen om dit forum wat aantrekkelijker te maken voor leden, toekomstige leden en weer wat meer "verkeer" te genereren. Vandaar mijn poll's.

Offline K-x_fan

• Full Member
  • *
« Reactie #70 Gepost op: 8 maart 2015, 21:08:13 »
Ik ben zelf niet geïnteresseerd in een betalend lidmaatschap.
+1

Sigma 8-16, 18-250, Pentax 1,8/50, Tamron 17-50, 70-300, Metz MB 44 AF-1

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #69 Gepost op: 8 maart 2015, 20:28:58 »

+1

RonHendriks

• Gast
« Reactie #68 Gepost op: 8 maart 2015, 20:26:23 »

Offline zoran

• Super Pentaxian
« Reactie #67 Gepost op: 8 maart 2015, 20:17:27 »
Mij maakt het niks uit, maar betekent gewoon einde forum  :)

Dat lijkt me wat kort door de bocht.
Niet-geregistreerde lezers dragen nu ook niets bij, dus die worden niet gemist.
Ben je als buitenstaander geïnteresseerd dan maak je toch gewoon even een -gratis- account aan.
Voor alle anderen verandert er toch niets!

Ik heb meer moeite met diegenen die zich hier enkel aanmelden om hun probleem opgelost te krijgen of om leden te contacteren i.v.m. de marktplaats.
Mij lijkt het beter dat de marktplaats volledig afgeschermd wordt tot men x-aantal postings heeft.

Offline kareltjepiek

• Senior Member
  • **
« Reactie #66 Gepost op: 8 maart 2015, 19:55:08 »
Dat zou je dan (eventueel) kunnen koppelen aan een betalend lidmaatschap (?).

Ben benieuwd wat we hier allemaal van vinden, met name het afschermen van een (groot?) deel van het forum voor niet geregistreerde leden.

Mij maakt het niks uit, maar betekend gewoon einde forum  :)
Groeten van Henk van Zuylen

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #65 Gepost op: 8 maart 2015, 12:16:53 »
Ik kan me vinden in punten 1 en 2 zoals door Harry genoemd. Waarom ook niet.
Er wordt (met name door de kijkers hier, dit is geen waardeoordeel, alleen vaststelling van de feiten) steeds gesteld dat "kijken" geen probleem is.
Dat is het ook niet, maar wat mijn eerste opmerking was: zonder plaatsende leden, valt er niets meer te kijken. En dat is dus einde forum.
Voor mijzelf geldt dat laatste maanden. Ik kom hier, zie niets interessants meer staan en ga snel weer weg. Dat is jammer.

In die zin lijkt het me een goed plan, dat bepaalde delen zijn afgeschermd voor niet geregistreerde leden. Dan moet je jezelf dus aanmelden.
Dat dit al niet zo is, vond ik altijd al een vreemde zaak. Sterker nog, ik heb een slechte ervaring met een collega die zelfs hier heeft zitten kijken of ik niet berichten aan het plaatsen was toen ik een keer ziek was. In die zin zou ik dus denken dat een bepaald deel van het forum alleen open is voor geregistreerde leden. Wellicht in een poll eens peilen of dit gewenst is en zo ja welke delen dan open/gesloten dienen te zijn?

Tweede (vervolg) vraag is dan of van dat afgeschermde deel dan nog bepaalde delen alleen open zijn voor leden die een minimaal aantal posts hebben (per halfjaar of zoiets). Nader te bepalen en in te richten. Dit moet technisch natuurlijk wel kunnen uiteraard.

Het idee van Bert voor het opbouwen van een database zou ook leuk zijn. Dat zou je dan (eventueel) kunnen koppelen aan een betalend lidmaatschap (?).

Ben benieuwd wat we hier allemaal van vinden, met name het afschermen van een (groot?) deel van het forum voor niet geregistreerde leden.
Laten we ons eens richten op die vraag.

Offline Albert

• Super Pentaxian
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
« Reactie #64 Gepost op: 8 maart 2015, 11:45:58 »
 :) :) :)
Citaat
Laat ik de knuppel eens in het hoenderhok gooien :)
VOORSTEL
- Ik stel voor meer (bijna alle) rubrieken af te sluiten voor niet-geregistreerden;
- Ik stel voor (te selecteren) rubrieken af te schermen voor leden met minder dan x posts in de laatste y maanden;
- ik stel voor te onderzoeken wat de mogelijkheden zijn voor betalende leden (denk aan: toegang voor 'paying members-only' rubrieken).

In 1 en 2 kan ik mij prima vinden, dat gebeurt op veel fora, misschien een poll welke rubrieken te selecteren.
3 denk dat dat niets wordt, ik heb geen problemen met een financiële bijdrage maar zoals door meerdere opgemerkt ik denk dat er veel afhaken, en dan wat zou je in die rubrieken moeten plaatsen ???

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters