Ik heb mijn verhaal al gedaan waarom ik gedurende de 3 jaar dat ik nu lid ben van dit forum, gemiddeld slechts 2 posts per maand heb bijgedragen. Mijn geringe deelname is, zoals ik probeerde duidelijk te maken, voor het merendeel inherent aan de minder intensieve beleving van deze hobby. Ik "haal" inderdaad meer dan dat ik "breng", en had volgens een aantal mede-forumleden daarom beter weg kunnen blijven. Ach ja, het is maar hoe je er tegenaan kijkt...
Ik zou er echter prima mee kunnen leven als mijn lidmaatschap vanwege mijn geringe activiteit automatisch zou worden beëindigd. Het forum moet in dat geval wel een duidelijke norm hanteren, en deze ook aan elke nieuwkomer mededelen. Dan weet iedereen waar hij/zij aan toe is. Geen probleem en no hard feelings.
Maar nog even over het volgende:
Ron zegt terecht dat twee fora voor een "ienieminie merkje als Pentax" wellicht wat "overdone" is. Helaas is samenvoegen gezien alle emotie die er nog steeds blijkt te leven geen optie.
Het heeft mij als relatieve nieuweling altijd verbaasd waarom er in Nederland twee Pentax forums bestaan. Ik ben toevallig lid geworden van dit forum omdat ik het als eerste tegenkwam, en ik vond het overbodig om me bij een tweede Nederlands forum aan te melden. Nu heb ik vandaag (voor het eerst!) eens even rondgekeken op het andere forum, en tot mijn nog grotere verbazing zie ik daar al snel diverse posts van mensen die ik ook op dit forum aantref. Hoezo dan niet samenvoegen? Wegens "alle emotie die er nog steeds blijkt te leven"? Als ik het goed begrijp moet er in het verleden iets onaangenaams zijn gebeurd, maar bij hoeveel van de huidige leden op dit forum speelt dit nu nog een rol? Is daar al eens een poll over gehouden, of zijn bepaalde forumleden misschien bang voor de uitkomst? Als het slechts een handjevol mensen betreft, dan zouden die een samenvoeging toch eigenlijk niet tegen mogen houden, of zeg ik nu in mijn onwetendheid iets stoms?
Soms moet je als lid van een community water bij de wijn doen, vergevingsgezind zijn, relativeren en niet te snel je stekels opzetten. We zijn toch allemaal nuchtere, weldenkende mensen? Ik zou zeggen, maak er één gezellige bende van, samen sta je sterker en heb je naar mijn idee een win-win situatie.
:surrender: :respect: :drinks: :yahoo: