Zelfs een waarschuwing om minimaal een keer te posten heeft geen effect. Sommigen doen dat en dutten dan weer in achter de geraniums.
Je moet uitgaan van gemiddelde "productiviteit' als je dat niet haalt ben je opeens geen lid meer, velen zullen dat zelfs niet eens merken.
Mee eens Bert. Sommigen merken het niet eens wellicht.
Maar goed, is al vaker aan de orde geweest. Waarom niet gewoon iedereen die niet meer is ingelogd, dan wel geen posts meer heeft gedaan in de afgelopen 6 maanden gewoon "verwijderen".
Ik ben voor. Dan zie je vanzelf wie er nog (actief) op dit forum rondhangt.
Je kunt dan de posters van de kijkers onderscheiden. En wat maakt het uit als de 2.337 leden er opeens nog "maar" 400 blijken te zijn?
Mij boeit als lid het aantal "zogenaamde leden" niet echt.
Wellicht eens een aantal poll's starten over aantal onderwerpen wellicht?
Ik heb er al een paar:
- Leden schrappen die langer dan 6 maanden niet meer zijn ingelogd?
- Moeten we de leden dan een mail sturen dat ze bijvoorbeeld één maand de tijd hebben om hun lidmaatschap te "heractiveren"?
- Moeten we toe naar minimaal aantal posts per bepaalde periode om lid te kunnen blijven?
- Moeten we forum indelen aanpassen?
- Willen we de maandopdracht behouden? Zo ja, moeten we dan een minimale deelnameplicht invoeren?
- Hetzelfde voor te plaatsen foto's en reacties daarop?
Wellicht "wat kort door de bocht", maar we zijn dan wel een forum met actieve leden die allemaal mee willen doen en zo wellicht tot meer zinvolle invulling gaan komen?
Of zie ik dit verkeerd?
En als dit leidt tot een forum met bij wijze van spreken "maar" 200 leden, vinden we dat dan erg?