Beste allemaal!
Om te beginnen ben ik trots op jullie en dus dit forum.
Gezien de hoeveelheid reacties in slechts één dag, heeft dit in ieder geval duidelijk gemaakt, dat we toch nog iets "vinden" en heeft iedereen zo zijn of haar mening gegeven.
Het verwijderen van leden (lees: "opschonen ledenbestand") gaat niet meer verkeer brengen en helpt ons dus in die zin niet. Daar ben ik het mee eens in zekere zijn. Waarom dan door mij gemeld?
Dat heeft twee redenen: reacties ontlokken en een discussie op gang brengen. Nou, dat heeft gewerkt.
Leden "verplichten" te participeren? Tja, we leven in Nederland en niet in Rusland zou ik denken, dus zie ik ook eerder contra productief werken. Deze mogelijkheid had ik genoemd om eens te zien hoe wij hier over denken. Zoals Harry terecht zegt: "een forum is halen en brengen", met andere woorden, een forum staat of valt met twee richting verkeer. Geen posters op een forum leidt onherroepelijk tot doodbloeden van een forum. Als er niets gepost wordt, valt er niets te lezen, ergo: einde forum. Daarover moeten we met zijn allen eens diep gaan nadenken.
Gezien het aantal reacties willen we dit forum behouden lijkt me. Dan zullen we dus ook met zijn allen daar een bijdrage aan moeten leveren lijkt me.
Ron zegt terecht dat twee fora voor een "ienieminie merkje als Pentax" wellicht wat "overdone" is. Helaas is samenvoegen gezien alle emotie die er nog steeds blijkt te leven geen optie. Dat is erg jammer is mijn persoonlijke mening, maar deze discussie wil ik direct ook weer "stallen".
Laten we stellen dat dit topic heeft uitgewezen dat er toch al in slechts één etmaal genoeg leden zijn die dit forum willen behouden.
Mijn voorzichtige conclusie is dan ook, dat we vervolgens moeten proberen met zijn allen de inbreng groter te maken, zodat we meer verkeer krijgen (meer posts leidt tot mer reacties dus een actiever forum).
Zo vind ik het vreemd dat er eigenlijk niet eens een topic staat (of ik moet dat gemist hebben) over de aankondiging van de Pentax Full Frame. Vier jaar geleden zorgde ieder gerucht over de FF camera tot enorme commotie, discussie en posts van ettelijke pagina's. Nu het definitief bevestigd is....... geen enkele emotie meer....... vreemd :angel: