Hierbij mijn 6 foto's. Ik ben zelf op beide dagen van ongeveer 9 tot 14:00 geweest. Ik heb dus 3 volle manches gezien. Het was voor mij dan ook maar 5km fietsen. Tijdens de beide dagen op de zelfde plek gestaan. Een bochtencombinatie waar ze vaak doorheen moeten en waar de baan flink uitgediept wordt en veel zand geworpen. Dit vind ik altijd gaaf om te zien. Alle foto's zijn gemaakt op 1/160ste van een seconde. Afhankelijk van het licht op ISO 100 (laatste dag) of ISO 400 voor de eerste dag. De camera zocht er dan een diafragma bij. Deze lagen ergens tussen de F8 en F11 in de meeste gevallen. Camera op AF-c en continue en gaan!
Stond beide dagen bij een paar leuke officials waar ik veel mee heb gesproken. Ik mocht dus gaan en staan waar ik wilde (zagen wel dat ik wist wat ik deed
) Leverde me een paar keer een klap modder op maar dat hoort erbij.
Dag 1:
De baan begon erg nat (foto 1)
De baan begon heel erg nat
(foto 2)
Hierna droogde het op en begon de baan in te slijten (foto 3):
Dit team heb ik vorig jaar mee gesproken dus hebben de foto's op de mail gekregen. (al reden ze bijna mijn broertje zijn camera kapot. Ze verloren de achterkant en gleden zacht tegen het betonblok waar hij de camera op had staan. Deze wiebelde heen en weer maar bleef net staan)
De "bonusronde" (afslag in de normale ronde) zorgde ervoor dat ze ook vanaf de achterkant kwamen. Veel reden echter verkeerd. (foto 4):
Dag 2:
Tijdens de tweede dag was de zon veel beter. Wel was de baan al erg ingereden waardoor er een diepe en snelle baan liep in de bochten. Hierdoor wat minder spektakel maar wel mooier de vering zichtbaar. Wel was de baan zo los gereden dat veel deelnemers op de rechte stukken de grootste moeite hadden op de baan te blijven en de pk's op het zand te krijgen (foto 5):
Het veld werd wel gestart in tweetallen. Dit zorgde voor wat groepsvorming. Dit gaf wel gave beelden. Deze pick-up miste bijna de afslag (zoals zo veel deden) en moest daardoor door de hoge en zachte middenberm tussen de beide rijrichtingen. Achter hem komen de volgende alweer aan trappen. (foto 6):