Auteur Topic: Wat voor werk doen we?  (gelezen 3916 keer)

Offline Snipes

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • IJsselstein(UT)
Re: Wat voor werk doen we?
« Reactie #21 Gepost op: 8 april 2015, 18:19:25 »
Ben werkzaam als adviseur revalidatie- en mobiliteitshulpmiddelen bij Meyra(www.meyra.nl). Dit begint bij het plannen van pasafspraken, het aanmeten van en adviseren over het aangevraagde product(van rollator tot volledig opgebouwde elektrische rolstoel van €30.000) tot het vervolgtraject van offertes, orders en uiteindelijk afleveren en afstellen van het hulpmiddel.
Onze klanten zijn gemeentes, zorgverzekeraars, particulieren en uiteraard de eindgebruikers.
Greetz Wesly

K-3 | K5 | 18-55WR | Sigma 10-20 EX DC | Sigma 17-70 f2.8-4 DC | Sigma 150-500 OS HSM
www.flickr.com/weslyvanbatenburg

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #21 Gepost op: 8 april 2015, 18:19:25 »

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #20 Gepost op: 8 april 2015, 16:43:21 »
Ik had in 2011 al aangegeven dat ik bij Defensie werk, en dat ik nog 5 jaar had tot ik met FLO ging, voor de snelle rekenaars, volgend jaar met FLO. Nog veel te jong om niets meer te doen, dus momenteel bezig met nog iemand om samen een fotogallery en studio op te zetten, en een fotobedrijf op te starten. Ik heb nog ruim een jaar om dit te verwezenlijken en mijn voordeel is dat ik straks de hele week de tijd heb om 30% salaris aan te vullen. En als dat niet lukt zoek ik nog een baantje voor 1 of 2 dagen. Kortom, er gaat komende tijd veel veranderen in mijn situatie.

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
  • Deel en leer, elke keer
« Reactie #19 Gepost op: 8 april 2015, 16:18:22 »
http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=23379.0

Bedankt Kees, ik zal vast een samenvatting maken van het oude onderwerp.
Eens kijken wat voor nieuwe mensen we er bij kunnen zetten.
Het valt me nu al op dat Pentax mensen apart werk doen, vaak ook wat anders dan bankwerker of loodgieter.
Waar overigens helemaal niets mee mis is, laat dat heel duidelijk zijn.
Wat dat betreft kom ik van het boerenland en doe maar gewoon is voor mij een belangrijk beginsel.....
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline cemi

• Super Pentaxian*Ltd
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
« Reactie #18 Gepost op: 8 april 2015, 15:51:13 »
Integration Engineer in de telecom bussiness (Ericsson). Testen en integreren van configuraties op gebied van charging en billing.
ICT dus.....

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #17 Gepost op: 8 april 2015, 15:19:40 »

Nu ben ik environmental manager, ik onderhoud mijn terrein en mijn lichaam  :D

Met vriendelijke groet,
Albert

Zo'n baantje lijkt mij ook wel wat ;)

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline zwitser

• Pentaxian
  • **
« Reactie #16 Gepost op: 8 april 2015, 15:19:16 »
Mijn opleiding is elektrotechniek. Na een paar jaar in de meet &  regeltechniek gewerkt te hebben  ben ik overgestapt naar het GVB in Amsterdam. Beginnend als tram en vervolgens als bus bestuurder.
Hierna  ben ik als beroeps in de uitrukdienst bij de Brandweer Amsterdam gaan werken. Ben gestart als brandwacht 2e klas en als Brandmeester ben ik na 30 jaar met FLO gegaan.
Inmiddels 9 jaar thuis en doen wat leuk is, niets moet meer.

Gr Ron
2X Sony A7RIII

Offline 1up

• Full Member
  • *
    • Flickr
« Reactie #15 Gepost op: 8 april 2015, 15:10:29 »
Ben momenteel nog een student in de opleiding Middenkader Engineering Werktuigbouwkunde MBO niveau 4 ( ja ik weet het, het is een hele mond vol :P )
Hierbij leer ik berekening te maken voor verschillende soorten constructie's, maar ook het stuk praktijk erbij, van prototypes maken.
Pentax K3
Pentax DA 18-135mm

Offline KDJ-FOTOGRAFIE

• Senior Member
  • **
« Reactie #14 Gepost op: 8 april 2015, 14:51:22 »

Offline Albert

• Super Pentaxian
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
« Reactie #13 Gepost op: 8 april 2015, 14:26:34 »
Voordat ik besloot dat ik mijn leven een andere wending wilde geven en van het leven wilde genieten
hield ik mij hoofdzakelijk bezig met het coördineren en verminderen van restafval, recyclingmaterialen, PGS15, ADR (gevaarlijke stoffen) veiligheid, legionella, ongevallen registratie, diverse inspecties uitvoeren en plannen, ISO 9001,14001 OHSAS 18001 bij een middelgrote dynamische multinational zoals dat toen de tijd genoemd werd.
Op veel leuke contacten en materie na, meestal schrijven van rapporten die niemand leest  :)

Nu ben ik environmental manager, ik onderhoud mijn terrein en mijn lichaam  :D

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

risseeuw

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 8 april 2015, 14:21:29 »
Doe helemaal niets!!!! behalve dan wat vrijwilligerswerk voor vereniging het Edelhert (voorlichting en educatie en coördinatie voorlichtingsstand) verder heel vaak in het bos en natuur te vinden (Veluwe, achterhoek) voor mijn grote passie grofwild waar ik ook incidenteel excursies geef.
Gewerkt in de ICT computer operations bij Internatio-Muller te Rotterdam en later als informatie-analist large accounts bij Alcatel telecom systems in Den Haag en later Rijswijk.  Ook nog in de wijnhandel gezeten als kleine zelfstandige en een café gehad in Rotterdam-zuid. 
« Laatst bewerkt op: 9 april 2015, 12:36:57 door risseeuw »

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #11 Gepost op: 8 april 2015, 13:49:11 »
Heb in mijn werkzame leven 23 jaar bij de Koninklijke Landmacht en 13 jaar bij de Koninklijke Luchtmacht gewerkt. De laatste 7 jaar als senior projectleider voor grote multimodale vervoersprojecten over de gehele wereld. Hier moet je denken aan: :de luchtmobiele brigade, materieel en personeel, zit tot .... in Afghanistan. Regel jij dat ze terugkomen?" of "De Groep Geleide wapens gaat op schietoefening naar White Sands in Arizona, breng ze even en eh, er gaat ook een Duitse eenheid mee.  Leef je uit"
De mooiste baan die ik mijn hele diensttijd heb gehad.

Daarna met FLO, Functioneel Leeftijds Ontslag, en een jaar of vijf vrijwilligerswerk gedaan.

Nu bezig bij de Fotobond in de Taakgroep Wedstrijden en Exposities en één van de organisatoren van het Fotografencafé in Kampen.

Offline KDJ-FOTOGRAFIE

• Senior Member
  • **
« Reactie #10 Gepost op: 8 april 2015, 13:38:54 »
Volgens mij staat hier ergens nog een topic over wat voor werk we doen.

Offline bernhardn

• Pentaxian
  • **
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
« Reactie #9 Gepost op: 8 april 2015, 13:38:48 »
Zelf werk ik dus bij RICOH Nederland, dit is de copieermachine afdeling. (hoofdkantoor den Bosch) en ik ben dan Field Engineer, of service monteur van de office printers/copieer machines. En rijd zo door heel Noord Nederland.
Zelf wil ik het niet de foto brache noemen, er zijn maar 2 machines waar ik mijn foto's op zou printen. en bijde kom ik niet tegen.
we zijn. wat machines betreft onder verdeeld in pro office en hoogvollume. ik zit dus in pro office.

En Pentax valt onder RICOH Europe. met hoodkantloor in Londen en wordt gestuurd vanuit Ricoh Frankrijk.
dit staat dus volledig los van ons.

Offline GWBoes

• Senior Member
  • **
    • Flickr
« Reactie #8 Gepost op: 8 april 2015, 13:24:49 »
Ik werk bij een ingenieursbureau als ingenieur (duh  ::) ), ik werk aan diverse projecten waar ik eigenlijk alle vlakken wel bedien (mechanisch, elektrisch en software matig).
Daarnaast op zaterdag nog werkzaam als auto monteur, krijg ik niet voor betaald maar ik vindt het leuk om te doen en het heeft zo z'n andere voordelen.
*ist DL | k-5 II | DA 15Limited; 18-55; 18-135; 60-250 | A 50f1.7; 28f2.8 | K 100f4 macro; 135f3.5 | Sigma 70-300; 10-20 | Industar 50/2

Offline mocca

• Super Pentaxian
« Reactie #7 Gepost op: 8 april 2015, 13:14:57 »
Ja leuk, hoewel ik het tussen de regels door lezend van de meeste mensen hier wel denk te weten.

Ergo: ik werk bij een drukinktfabrikant (nee niet voor toners..) we produceren hier in 's-Gravenzande 4 kleuren drukinkt voor klanten over de hele wereld, in 't groot zeg maar, leveringen in 1000 kg containers of bulk-tankwagens.

Mijn werk bestaat uit het inkopen en plannen van de aanvoer van de hiervoor benodigde grondstoffen. Daarnaast koop ik ook nog allerlei andere zaken in.

Een collega van me is trouwens ook een trouwe pentaxman en het was mede doordat ik destijds zijn K7 eens mocht vasthouden dat de keuze tussen een D7000 en de K5 in het voordeel van Pentax uitviel...

Gr. Sander

werk iets verderop op de gang, en dan op het lab.

Offline SanderKikkert

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #6 Gepost op: 8 april 2015, 13:10:44 »
Ja leuk, hoewel ik het tussen de regels door lezend van de meeste mensen hier wel denk te weten.

Ergo: ik werk bij een drukinktfabrikant (nee niet voor toners..) we produceren hier in 's-Gravenzande 4 kleuren drukinkt voor klanten over de hele wereld, in 't groot zeg maar, leveringen in 1000 kg containers of bulk-tankwagens.

Mijn werk bestaat uit het inkopen en plannen van de aanvoer van de hiervoor benodigde grondstoffen. Daarnaast koop ik ook nog allerlei andere zaken in.

Een collega van me is trouwens ook een trouwe pentaxman en het was mede doordat ik destijds zijn K7 eens mocht vasthouden dat de keuze tussen een D7000 en de K5 in het voordeel van Pentax uitviel...

Gr. Sander
K5IIs, K-1, Samyang 14 2.8,  DA15, Samyang 24 T/S, A20 2.8, K28 3.5, FA31 1.8, Samyang 35 1.4, K50 1.2, DA* 55 1.4, DA*50-135, Samyang 85 1.4, DFA 100 Macro, F* 300 + HD DA 1.4 Converter, Sigma DP1 en DP2 Merrill.

newmikey2

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 8 april 2015, 13:10:00 »
Ik ben wat ze met een mooie Nederlandse term "Global Trade Compliance Manager" noemen. Ik houd me bezig met import en export compliance zowel op douanegebied (indirecte belastingen) alsmede sancties en boycotts en ik doe dit in het kader van een grote multinational zowel binnen als buiten Europa.

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #4 Gepost op: 8 april 2015, 12:47:51 »
Van Lennart wist ik wel dat hij studeerde, de richting verbaast me ook niet, maar vaag heb ik dat al eens meegekregen.
Ik weet, Bernard, dat je in de fotobranche zit, maar kan je dat nog iets specifieker maken, wat is je dagelijkse taak?
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #3 Gepost op: 8 april 2015, 12:40:09 »
Het zou een aardig beeld kunnen geven als iedereen even de moeite neemt om er op te reageren.
Dan wil ik me nog wel opwerpen om er een soort samenvatting van te maken.
Er is ook een groot topic waar iedereen vandaan komt, wat iedereen doet, kan best handig zijn om te weten.
Soms kun je elkaar helpen, als het maar niet als verplichting wordt gezien....

Niet vergeten om te melden dat ik systeembeheerder ben bij een bedrijf wat zelf automatisering doet voor andere bedrijven.
Daarnaast ben ik dagelijks bezig met beheer van onze online diensten, zoals backup, remote monitoring, antivirus, antimalware, antispam.
En zeker niet vergeten dat ik op mooie dagen extra druk ben als beheerder van de ijspot, waar mijn collega's dan weer blij van worden...  :)

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
« Reactie #2 Gepost op: 8 april 2015, 11:51:20 »
Leuke vraag!

Ik ben student. Ik studeer tot docent biologie. Af en toe eens een foto opdrachtje maar de meeste weiger ik.

18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline bernhardn

• Pentaxian
  • **
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
Wat voor werk doen we?
« Reactie #1 Gepost op: 8 april 2015, 11:43:31 »
Lijkt me wel leuk om te zien wat en of waar iedereen werkt.
Zitten er mensen hier in de foto branche? (waarvan we het nog niet weten).