Hallo EviZ,
Wow, dat is een beste lijst met commentaar geworden, maar, zoals gezegd, ik sta daar zeer open voor.
Zou je een paar zaken toe willen lichten.
Ik denk dat de wijze waarop je je foto's vanuit dropbox op dit forum deelt, je foto's geen recht doen...er gaat scherpte en contrast verloren.
Ik zal de foto's wel beoordelen zoals ze worden getoond op dit forum
Wat bedoel je hiermee? Comprimeert Dropbox?
Bij alle (maar vooral bij de eerste twee) overheerst een groen zweem.
De groen zweem zie ik eerlijk gezegd niet zo. Of bedoel je dat, doordat er wellicht veel gras zichtbaar is, de groene kleur overheerst?
Als dit het niet is, wil je dit dan toelichten?
1. Ik vind dat je wat te conservatief bent geweest met de sluitertijd (*); de foto kan wel meer dynamiek gebruiken en ook de donkere delen zijn dichtgelopen (ok, op dropbox ziet het er beter uit )
Mijn insteek was ook de sluitertijden zo laag mogelijk te houden juist om de beweging te versterken. Jij zegt dus dat door de sluitertijden te verkorten dit de dynamiek ten goede komt? Dan zou ik dit eens moeten gaan zien.
Inderdaad zijn de donkere delen dichtgelopen. Nu je mij hierop wijst, zie ik het ook. Hoe kan ik dit voorkomen? Door de sluitertijden korter te maken?
2. Je was te laat......foto's met afgesneden voorkant vind ik niet mooi....achterkantje eraf vind ik veel minder erg. Als ik de foto op dropbox bekijk, heb je nog wel kwaliteit genoeg om te croppen, bv van direct voor het voorwiel tot net achter Max zelf...levert voor mij een beter (veel beter) beeld op. En ook hier...sluitertijd (*)....
Ja, ik was zeer zeker te laat, helaas, maar omdat ik de rest wel scherp vond, wilde ik deze toch delen. Ik ben geen 'crop-fan', maar bij deze foto zou het croppen, zoals jij voorstelt, wel een mooie oplossing zijn geweest.
3. lekker helder neusje...maar ook hier sluitertijd(*) en donkere delen en mss ietsje croppen tot lijntjes netjes de hoek uit lopen....
In eerste instantie vond ik deze foto een van de beste van die dag, nog steeds wel eigenlijk (...), maar jouw commentaar lezende, kan ik hierin meegaan.
4. de minst geslaagde...kijkhoek is niet fijn, foto mist scherpte en de donkere delen zijn niet lekker.
Eens, maar omdat de wagens op dit punt zo'n hoge snelheid hadden, wilde ik het eens proberen met dit als resultaat.
edit: (*) al denk ik dat je foto's meer gebaat zijn bij wat meer verheldering/oplichten van de donkere delen dan perse langere sluitertijd maar langere sluitertijden zijn nooit weg.......hoe meer beweging in de wielen en achtergrond hoe beter
Ik heb deze foto's niet nabewerkt, ik 'vond' ze al geslaagd, maar nabewerking zal misschien veel goed/beter kunnen doen.
Maar je hebt vast een hele leuke dag gehad met veel spektakel
Ja, het was een topdag! Veel te zien. Veel gelegenheid en ruimte gehad om te experimenteren.