Ik zag toevallig dit draadje weer op poppen. Ik heb pas een K1 II gekocht en de befaamde FA 77 mm 1.8, echt een heerlijk lensje. Ik had naast mijn eerdere K1 een systeemcamera van Fuji en een aantal hele mooie Fuji lenzen, ik zal geen verkeerd woord over de fotokwaliteit zeggen, want die was super, maar de camera is nooit mijn vriend geworden omdat ik met mijn lompe handen vaak per ongeluk knopjes aanraakte waardoor instellingen verkeerd gingen, alles heel mooi van de hand kunnen doen, en toen had ik wat budget voor de mooie set die ik net noemde. Ik had ook nog mazzel, hij stond bij Foto Looman inclusief batterijgrip voor de prijs waar je hem elders zonder de grip hebt. Ik heb in het verleden ooit ook mijn K3 daar gekocht, toen had ik dezelfde constructie, fijne winkel.
Mijn enige wens is nog een 70-210 4.0, mijn sigma 70-200 2.8 is bij Chipclean geweest, maar hij krijgt hem niet 100% gecalibreerd, zit al op min 10, dat is maximum, maar nog niet genoeg. op zich wel te gebruiken, maar ben niet echt gelukkig er mee. Aangezien ik niet zo vaak op langere brandpunten werk, ga ik toch maar voor de minder dure 70-210 ipv de zeer prijzige 70-200. Ik hoor trouwens best goede verhalen over de 70-210. wellicht zijn hier ook gebruikers van de betreffende lens, en kunnen die me vertellen hoe die presteert.