Wat is het Pentaxforum zonder het jaarlijkse "APE EVENT" in de Apenheul?
Op
zondag 22 mei 2016 staan de toegangswegen naar de Apenheul barstensvol met fotografen van PENTAXFORUM.NL. De gelegenheid om de gezichten achter de namen te zien, nieuwe vriendschappen te sluiten en oude te hernieuwen. Ook mag je vast wel eens die lens, camera of toebehoren uitproberen waar je al tijden je zinnen op hebt gezet.
En de K1 camera's en bijbehorende FF lenzen zijn "in 't echie' te bewonderen...GAAT ZEKER
Mharda (Harry)
Buks (Mark)
Johan63 (Johan)
OuweDeur (Peter) en Susan
DickL (Dick) en Annik
Simon Willig (Simon)
Alien (Annelien)
Ventaxian (Ron H)
Skin (Theo O)
Theodor (Theo)
6x7 (GertJan)
Casanova56 (Pedro)
Jan-61 (Jan)
GAAT ONDER VOORBEHOUD
Kees SC
ALGEMENE INFO EN TIPSWebsiteDe site met alles over de Apenheul is uiteraard
http://www.apenheul.nlRijden/carpoolenDe lokatie is bekend
en als mensen nog plaatsen in de auto over hebben kan dat ook in dit topic worden vermeld.
Wie kan mee?Iedereen van het forum
Maar neem gerust je partner, kinderen en buren mee. Geef de kinderen een compact in de handen en ze hebben een topdag. Verder zijn er voldoende speeltuintjes waar ze af en toe even hun energie kwijt kunnen.
WhattsAppGeef je mobiele nummer door en ik voeg je toe aan de PENTAX-apen whattsapp groep. Veel slow-chats, maar altijd gezellig en voorpret/afspraken voor Apenheul.
Van te voren regelen:- vervoer;
- kaartjes! Als je via internet van te voren een kaartje koopt krijg je minimaal € 1,-- korting! Vaak leveren abo's op andere dierentuinen ook korting op, zoek dat even uit! Kijk ook naar mijn posts over abonnementen, dat *kan* voordelig zijn;
- je kan brood ed meenemen, maar in het park zijn ook voldoende mogelijkheden om wat te eten en te drinken.
Apentas verplicht?Reactie van de Apenheul op mijn vraag inzake het gebruik van de Aapvrije tassen:
Wij adviseren iedere bezoeker om een aapvrije tas te gebruiken.
Bij tassen zonder, veilige, ritssluiting is het verplicht om een aapvrije tas te gebruiken, maar cameratassen hoeven niet verplicht in een aapvrije tas.
Wij hopen u te verwelkomen in Apenheul. Let wel: het gaat dus om GOED afsluitbare tassen met ritsen. En dan nog: de apen kunnen ritsen openmaken, daarom zijn de apentassen vernieuwd en zit er aan het eind van de ritssluiting een haakje om zipper vast te zetten!
Apparatuur- zorg uiteraard voor voldoende opgeladen batterijen en lege SD kaartjes. Ik schiet op zo'n dag zo 400-500 foto's, maar ken zowel mensen die er 100 als die 1000 foto's maken;
- zonnekappen!
- eventueel statief en/of monopod;
- wil je een bepaalde type lens gebruiken? Meld dat in dit topic, als een aanwezige hem heeft mag hij vast wel even op je camera!
- overigens kan je alle soorten lenzen gebruiken: met een standaard kitlens 18-55mm kom je al een heel eind en in combi met de 50-200 kan al 99% van de foto's maken. Heb je bijvoorbeeld de populaire SIGMA 70-200 dan is dat volgens mij een ideale dierentuin lens. Alles tussen de 200 en 500mm is ook leuk, maar vaak zal je dan niet het hele dier erop krijgen. Zeker waar de apen vrij rondlopen kan je erg dichtbij komen, dus een met een standaard 50mm lens kan je ook mooie foto's maken. Groothoek is voor de liefhebbers, in een dierentuin niet mijn eerste keus. Een macrolens van de rond 100mm is ook prima te gebruiken!
VoorgenietenKijk ook eens bij uitzending gemist naar de uitzendingen over de Apenheul!
Aankomst- We zien elkaar om 10:00 bij de ingang (kassa, apentassen). Kaartje kopen en apentas inruimen
- PENTAX caps, Polo's, vesten e.d. is altijd +veel!
Wandelen- Het meest eenvoudige is de standaard route van het park te lopen. Dat sluit ook het beste aan bij de voederpresentaties.
- Mochten we elkaar even kwijt raken, geen probleem. Het park is niet zo groot en we vinden elkaar weer snel genoeg;
- Vast punt: het voeren van de gorilla's, voor nieuwe Apenheulers echt erg leuk;
- Tegen het einde van de dag (17:00) gaan de gorilla's vaak naar de andere kant van het eiland, handig om te weten!
- Vaste punten: aan het begin een kop koffie! de gorillashow en de lunch.
Overig- Kan je niet de hele dag aanwezig zijn? Geen probleem. Als je weg wilt zwaai je even
en als je later komt geef je even een belletje (PB voor mijn mobiele nummer) oid en vertel ik waar we zijn;
- Moet je de hele tijd bij de groep blijven? Ehh nee, maar het andere uiterste (de hele dag alleen door het park lopen) is niet echt de bedoeling van een forummeet. In de praktijk ontstaan er snel groepjes die soms zo intensief aan kletsen zijn, dat ze de grote groep af en toe kwijt zijn. Dat is vaak binnen een kwartier weer opgelost
Eigenlijk gaat op zo'n dag bijna alles vanzelf... is het erg relaxed...
Foto TeasersMeet in 2015: http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=38170.0Meet in 2012:
http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=29445.0Meet in 2010:
http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=16027.0Vragen? Stel ze gerust!
Ik hoop op een grote opkomst!