Ik heb de fotowedstrijd "transport" (april 2017) gewonnen met een foto van een TGV op station Gare Guillemins (
http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=40949.0)
Het was een herbewerking van een foto uit 2012. De foto's zijn hdr's van 5 opnames: K-5 + Sigma 10-20 @ 11mm. Iso 400, F/11 en 1s, 2s, 4s, 8s en 15s.
De eerste versie van deze foto had ik al eens op het forum geplaatst (
http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=30957.0) (Gare Guillemins ten onrechte als Gare des Guillemins beschreven :police:)
1.
Gare des Guillemins by
Erik Visser, on Flickr
Deze versie is gemaakt met Photomatix Pro. Met Silver Efex heb ik ook een zwart-wit versie gemaakt van deze foto en in Photoshop heb ik beide versies (kleur en zwart-wit) gemengd en nog wat kleine tweaks gedaan. Waar ik niet zo tevreden mee ben zijn de donkere/zwarte vlekken onder de trap links.....(en de rode lichten)
De tweede versie is de versie zoals meegedaan aan de fotowedstrijd
2.
TGV @ Gare Guillemins by
Erik Visser, on Flickr
Deze versie is gemaakt met Lightroom en verder geen andere software.
En ik heb nog een versie gemaakt
3.
TGV @ Gare Guillemins by
Erik Visser, on Flickr
Deze versie is versie 2 maar dan in Photoshop gemengd met een zwart-wit-versie (gemaakt met Silver Efex) en een iets blauwere temperatuur. Zoals ik dat vroeger ook deed (versie 1).
De achterlichten van de trein vind ik hier wel beter gedempt.
Ik had met de nieuwste versie van Photomatix Pro een nieuwe HDR gemaakt, maar ook daar kreeg ik de donkere/zwarte vlekken onder de linkertrap. Ik ben daar dus niet mee verder gegaan.
4. Deze versie is er niet.
Ik vond het leuk om nog "te stoeien" met deze oude(re) foto. Ik ben ook wel benieuwd welke versie jullie voorkeur heeft......
Edit:
Omdat ik zowel bij versie 1 als 2 de achterlichten te dominant vond, ben ik nog wat aan het stoeien gegaan in Lightroom om de lichten wat te temperen. Mss had ik een beter effect in photoshop kunnen behalen maar ik laat het hier maar bij.
5.
TGC G Gare Guillemins by
Erik Visser, on Flickr
Wat aanpassingen met het aanpassingsperceel in de hoge lichten, witten, schaduwen, contrast en belichting.