Een M50 F2 lens is helaas niet echt de meest geweldige lens die je kunt krijgen. de F1.7 is duidelijk beter/scherper en die tik je al op de kop voor een tientje of twee. Het is waarschijnlijk raadzamer je verlies te nemen en voor een ander exemplaar te gaan. Een goede F2 of zelfs een F1.7 is waarschijnlijk goedkoper dan dan iemand gaan betalen om een lens schoon te maken. Dan blijf je altijd nog het risico houden dat het niet helemaal weg is en later weer terug komt. Of dat je er bij het schoonmaken achter komt dan de coating zover is aangetast dat je het ook niet meer goed krijgt, dan is alle moeite en extra kosten voor niets. Schimmel in oude M-lenzen is doorgaans "jammer maar helaas". Aan het schoonmaken van een F2 lens zou ik dus niet beginnen als je voor weinig geld een betere lens kunt krijgen.
Ik heb overigens nog een M50 1.7 liggen, met een heel klein deukje in de schroefdraad, maar optisch en mechanisch verder in goede staat. Geen schimmel. Nu ik recent ben overgestapt gebruik ik 'm niet meer. Mag, vanwege dat deukje, weg voor een klein prijsje (ik zat aan 10 euro te denken). Foto wil ik je eventueel sturen. Maar zie dit als een vrijblijvend aanbod, ik wil je niets opdringen.