De 1e twee foto's zetten je middenin de actie en dat maakt voor mij pak 'm beet 80% van de foto. Dat zal je als eerste grijpen en dat doen ze ook. Als je dan die laatste 20% er bij kan tellen, doordat de scherpte exact goed valt en contrast en kleur meedoen, wordt een prima foto een uitstekende foto. Dit is een zeer goed resultaat met de middelen, die je ter beschikking hebt, maar...
Het is op dit forum erg gebruikelijk om alles OK te vinden, mooi te noemen en weinig kritiek te leveren. Het is leerzaam en nuttig om te horen wat er technisch anders of beter kan. Dat je beperkt wordt door de kwaliteit van lens en camera is duidelijk, maar dat is niet direct te zien of begrijpen uit de geplaatste foto's. Goed dat er commentaar is en dat er redenen worden gegeven voor de foto's zoals ze zijn. Voor mij worden ze er niet slechter door, maar voel je zeker niet persoonlijk aangevallen. Ik kan me op dit forum eigenlijk nauwelijks persoonlijke vetes herinneren en commentaar is dus positief en opbouwend bedoeld. Robbie is altijd correct en eerlijk geweest en dat zijn opmerkingen je niet bevallen, alleen door de volgorde waarin zijn tekst is opgesteld, lijkt me onnodig. Ik weet nog dat ik heel gelukkig was met mijn 1e foto's die ik ooit op dit forum durfde te plaatsen, maar ik kreeg eerlijke en juiste kritiek, die leerzaam was en mij technisch verder heeft gebracht...
Ga zo door, je maakt foto's, die ik vaak waardeer, maar waarin technisch nog groei mogelijk is!