Alwin en Peter, bedankt voor jullie reacties.
Voor het bewerken van foto's gebruik ik het gratis programma FastStone Image Viewer 5.9 en een enkele keer (om de kleurtemperatuur te veranderen of iets zeer lokaal op te lichten) het eveneens gratis programma PhotoScape X Pro. Iets bijsnijden, rechtzetten, kleuren- en belichting aanpassen kan gemakkelijk met het eerst genoemde programma.
Als er veel mensen op een foto staan, dan is het vaak niet goed mogelijk om daar een foto van te maken zonder het "afsnijden van ledematen e.d." Bij foto 2 had ik daar inderdaad even beter naar moeten kijken; bij de laatste 2 foto's heb ik vrij sterk bijgesneden (zonder amputatie).
Leuke serie geworden, waarbij ik de eerste foto de grootste topper vind. Daar vind ik de afwijkende kleurstelling van je foto's ook wel sfeervol overkomen, bij de andere foto's krijg ik door de kleurstelling het idee naar een paar oude analoge foto's te kijken.
De eerste foto heb ik zo gelaten; de andere foto's waren te flets en heb ik iets bijgewerkt. Hopelijke bedoelde je met "afwijkende kleurstelling", dat ze te flets waren?
Groeten, Arno