Alwin, Peter en Cire, bedankt voor jullie reacties.
Wel zijn ze steeds uit dezelfde hoek genomen. Maar misschien was een beetje variëteit aanbrengen onmogelijk.
Deze foto's zijn van 3 hindernissen die ik kon fotograferen door mij steeds een kleine afstand te verplaatsen.
De hindernissen waarbij de ruiters "naar je toe sprongen" en zonder tegenlicht, werden bijna allemaal van links naar rechts genomen. De hindernis tegen de bomen lag gedeeltelijk in de schaduw en apart van de rest; vanaf de zijkant kon ik daar wel foto's maken, maar dan had ik geen tijd meer om van dezelfde ruiter foto's te maken bij andere hindernissen, bovendien was de achtergrond daar erg storend.
Bij de hindernissen met tegenlicht, was de afstand vrij groot en door de regelmatig aanwezige scherpe zonlicht, was doortekening minder goed mogelijk en te snel "zwart-wit", vooral bij donkere paarden.
Met het eindresultaat van die dag ben ik redelijk tevreden gezien de stevige koude noordenwind. Wel zorgde het afwisselende scherpe zonlicht/bewolking ervoor, dat ik een aantal foto's van donkere paarden onderbelicht heb tegen een vrij donkere achtergrond; in plaats van manuele belichting had ik daar beter voor sluitertijd voorkeuze kunnen kiezen met belichtingscorrectie.
Groeten, Arno