Goedemorgen,
Heel lang geleden dat ik hier was. Maar dat heeft een reden. Ik was (tijdelijk) van mijn geloof gevallen en fotografeerde de laatste tijd EN een stuk minder EN met een Sony systeemcamera
Op deze laatste heb ik ook mijn Tamron 90mm gebruikt en een oud analoog Pentax lensje 50mm ooit via dit forum gekocht volgens mij. Super fijne lensjes en met tussenring te gebruiken op de sony. Alleen alles op handmatig en soms is automatische scherpstelling bv toch wel fijn.
Ik zit nu op het punt dat ik twijfel. Ik kan OF een nieuwe lens kopen voor mijn Sony en deze ook helemaal (beter) naar mijn zin maken of deze houden voor vakantie-kiekjes en weer terug naar mijn Pentax. (waar ik toch een stuk meer tevreden was over de resultaten)
Deze dus vanochtend afgestoft en zowaar hij ging aan en de accu was nog vol... MAAR mijn Tamron en mijn oude pentax lens pakt hij niet meer. Hij lijkt geen lens te zien.
Iemand enig idee wat er mis gaat. Ik zie vast iets heel sufs over het hoofd. Heb alles al een keer van aan de instellingen gewijzigd. Terug naar fabrieksinstellingen gezet. Lens van MF waar op AF gezet niets helpt bij beide lenzen niet meer. Mijn kitlens die ik ook nog heb doet het gewoon wel.
Ik heb overigens een K5 body.
Het zou top zijn als iemand me verder kan helpen ookal is het misschien een suffe vraag..
Thanks in ieder geval voor het lezen