Beste Marcedwin,
Nou, moet je eens kijken, wat een fraaie plaatjes!!! Op je verlanglijst staat dan nog wel steeds "talent" maar uit deze foto's mag toch in elk geval blijken dat je zéér fraaie plaatjes kunt schieten. Foto 1: goed dat de horizon hier niet in het midden zit. Dat maakt de foto spannender en legt ook een accent op de lucht. Mooi gedaan. Dat glinsteren van het water vind ik absoluut niet storend, integendeel, zelfs erg mooi! Harry heeft wel gelijk als hij zegt dat je met een polarisatiefilter hier wat aan kan doen. Met zo'n filter kan je ook de lucht dreigender maken (als je dat zou willen...).
Foto 2: Ook hier heeft Harry gelijk: de scherptediepte moet veel minder, dus gebruik een lagere diafragmawaarde. Nu word je te veel afgeleid door de achtergrond. Het staartje van deze mooie dame (dat worden over een jaar of 10 heel wat scooters voor de deur!) staat er maar gedeeltelijk op. Op zich is het niet erg om een deel van het gezicht weg te laten, maar nu heb je bijna alles in beeld behalve dat staartje, en dat is jammer. Ik zou er in dit geval voor kiezen óf alle details te vermelden, of meer van het portret weg te laten. Maar goed, ik heb gelezen dat Marleen op portretfotografiecursus gaat, dus die zal ons in de nabije toekomst wel veel gaan leren!
Groet,
Wytze