Auteur Topic: Purple forrest  (gelezen 2590 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Bob

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2058
  • Geslacht: Man
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: Purple forrest
« Reactie #9 Gepost op: 23 maart 2008, 23:14:07 »
Erg mooi. Toch nog geprobeerd om mee te denken. Je kunt ook de witte vlakken in het origineel posten en dan de bewerkingen in de vlakken doen. Op die manier lopen de takken natuurlijker door.
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Purple forrest
« Reactie #9 Gepost op: 23 maart 2008, 23:14:07 »

edwindev

  • Gast
Re: Purple forrest
« Reactie #8 Gepost op: 23 maart 2008, 20:00:40 »
Nogmaals dank voor de reacties.

@yvonne: de foto is eerst naar z/w omgezet. Vervolgens zijn de drie delen van de foto naar de verschillende paarstinten omgezet. Tot slot is er nog een laag aangemaakt met het witte kader, waaruit de drie vakken "geknipt" zijn.

yvonnepuntnl

  • Gast
Re: Purple forrest
« Reactie #7 Gepost op: 23 maart 2008, 16:40:31 »
Ik vind het een geslaagd experiment. Nog wel een vraagje; hoe heb je die witte stroken er tussenuitgehaald?

koor

  • Gast
Re: Purple forrest
« Reactie #6 Gepost op: 22 maart 2008, 10:21:40 »
Vind het heel erg mooi geworden Edwin!
Heel apart!
Mooie kleuren.
Zal mooi aan de wand staan!

edwindev

  • Gast
Re: Purple forrest
« Reactie #5 Gepost op: 22 maart 2008, 09:01:28 »
Heren, bedankt voor jullie opmerkingen!

@willm: Kleinere tussenruimtes is iets waar ik een volgende keer mee ga spelen. Op zich zijn de tussenruimtes nu al niet zo breed (2 cm op een afdrukbreedte van 30cm). Maar het is zeker iets om een volgende keer rekening mee te houden.

@ruud: Ik heb er bewust voor gekozen om geen overgangen tussen verschillende kleuren te maken, omdat ik denk dat de afbeelding zo krachtiger over komt. (Even los van het feit dat ik op dit moment niet zou weten hoe ik die overgangen in Photoshop voor elkaar zou krijgen ;)). Een volgende keer ga ik er zeker me experimenteren, want dit is niet de laatste foto die ik op een dergelijke manier ga bewerken :)

Ruud

  • Gast
Re: Purple forrest
« Reactie #4 Gepost op: 21 maart 2008, 13:26:02 »
Edwin, ik vind het een mooi geheel geworden. Eigenlijk heb ik geen kritiek, opbouwend of niet. Maar je vraagt er wel heel nadrukkelijk om en dus een suggestie/vraag: Zou het mogelijk (en leuk) geweest zijn in de diverse delen aan de rand naar het volgende deel iets van verloop in de kleur richting volgende kleur te krijgen?

Offline wllm

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1161
  • Geslacht: Man
Re: Purple forrest
« Reactie #3 Gepost op: 21 maart 2008, 13:13:47 »
Edwin, ziet er erg goed uit, mooie kleuren. Ik zou misschien de witruimten tussen de foto's iets kleiner hebben gehouden, dit in verband met het mooier doorlopen van de takken naar de volgende foto. Ook krijg je dan iets meer "lucht" in de middelste foto, rechtsonder. Maar ik vind het een goed idee en mooi uitgevoerd.

wllm

Offline janver

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 521
  • Pentax rules!
Re: Purple forrest
« Reactie #2 Gepost op: 21 maart 2008, 09:54:10 »
Ik vind het een mooi drieluik geworden. Door de witte strakke tussenruimtes komt het speelse silhouet van de takken goed tot uiting.

De gebruikte kleuren zijn goed op elkaar afgestemd.

Jan V.
Pentax K100D + DA 12-24/4 AL ED [IF] + DA 18-55/3.5-5.6 AL + DA 50-200/4-5.6 ED + FA 77/1.8 Limited + A 50/1.7 + A 28/2.8 + K 400-600/8-12 Reflex + AF-540FGZ

edwindev

  • Gast
Purple forrest
« Reactie #1 Gepost op: 21 maart 2008, 09:30:26 »
Afgelopen week wat aan het experimenteren geweest met z/w-omzettingen en toevoegen van kleur aan deze omzetting (zie dit topic voor m'n werkwijze). M'n vriendin was nogal fan van onderstaande foto en wilde deze in paars-tinten zien. Het onderstaande resultaat heb ik mat op 30x20 laten afdrukken bij Profotonet. De afdruk ziet er superstrak uit. Ik ben benieuwd wat jullie van het resultaat vinden... en kritisch opbouwend commentaar is uiteraard weer welkom!