Auteur Topic: Doelen  (gelezen 2645 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline marcedwin

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 290
  • Geslacht: Man
  • Het is zoals het is
    • This is me
Re: Doelen
« Reactie #9 Gepost op: 28 maart 2008, 18:31:30 »
Hi John,

Misschien handiger voor de anderen. Foto nog maar 3,5 Mb !!. Let op jhij staat hier maar tijdelijk i.v.m. de bandbreedte


Resolutie 240 > 72 (je kijkt op een beeldscherm. Dan is ie al 5 mb of zo. Daarna de kwalitiet met Fireworks teruggebracht naar 80% (bijna geen verschil). En voila. Hoop dat jullie er blij mee zijn.
Ik ben nog steeds op zoek ...

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Doelen
« Reactie #9 Gepost op: 28 maart 2008, 18:31:30 »

Offline Bob

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2058
  • Geslacht: Man
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: Doelen
« Reactie #8 Gepost op: 28 maart 2008, 15:37:49 »
Hi John,

Als je panorama in portrait neemt ipv landscape dan heb je een betere dekking zonder direkt een tweede serie te moeten nemen. Ik gebruik zelf vaak Photostich waarbij je zelfs vanuit de hand nog uitstekende panoramas kunt maken. Bij 360 graden kun je ook een web scrolling output genreren (erg geinig). Ik zal eens kijken of ik wat uit mijn archieven kan opduiken.

Groeten, Bob

P.S. en oh ja een mooie opname natuurlijk :)
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

edwindev

  • Gast
Re: Doelen
« Reactie #7 Gepost op: 23 maart 2008, 09:46:29 »
Een erg strak panorama met super veel details. Erg leuk om naar al deze details te kijken :)

Ik zag in eerdere commentaren dat je gewerkt hebt met f/14 en 8s. Heb je ook op een vast punt scherp gesteld, om vervolgens op mf over te gaan? Hierdoor krijg je de scherptediepte overal in je panorama gelijk.

Wellicht voor een volgende keer een tweede rij foto's maken? Hierdoor had je aan de bovenzijde meer ruimte gehad met de bovenzijde van de gebouwen.

Offline John

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 638
  • Geslacht: Man
  • Het is ≠ Ik vind, vind ik.
Re: Doelen
« Reactie #6 Gepost op: 22 maart 2008, 17:59:27 »
Citaat
.... Ik heb  mij geamuzeerd door in te zoomen op de details.

Het leukste detail vind ik de pianiste.
 
Citaat
De algemene scherpte zit goed, alhoewel het naar de hoeken toe erg soft begint te worden. Blijkbaar een lange sluitertijd, te zien aan de bewogen figuranten.
Het softe in de hoeken ligt waarschijnlijk aan de relatief korte afstand t.o.v. waar ik op gefocust heb (het diafragma(F14) kon ook niet veel verder dicht omdat er dan telkens auto's of fietsers met licht het pano zouden verklooien, het is er altijd vrij druk) en het rek- en strekwerk dat ik in PS heb gedaan om het perspectief goed te krijgen. De belichtingstijd is trouwens 8s (x10).

Groeten, John.
« Laatst bewerkt op: 22 maart 2008, 18:05:50 door John »

koor

  • Gast
Re: Doelen
« Reactie #5 Gepost op: 22 maart 2008, 10:24:17 »
John ik vind het er heel mooi uitzien!
Knap gedaan!
(Moet er ook nog eens aan...)

Offline PeterK

  • Honorary Member
  • Super Pentaxian
  • *****
  • Berichten: 1772
  • Geslacht: Man
Re: Doelen
« Reactie #4 Gepost op: 21 maart 2008, 21:51:44 »
John, dit lijkt mij een geslaagde pano.  ;) Zelf heb ik ervaring met PTGUI als pano-stitch sofware en ik weet hoe moeilijk het is om een perfecte stitch te krijgen. Deze foto biedt veel detail. Ik heb  mij geamuzeerd door in te zoomen op de details. De algemene scherpte zit goed, alhoewel het naar de hoeken toe erg soft begint te worden. Blijkbaar een lange sluitertijd, te zien aan de bewogen figuranten.
Homo Sapiens Pentaxiensis (Pentax K20D-K100D-MG)

Ruud

  • Gast
Re: Doelen
« Reactie #3 Gepost op: 21 maart 2008, 21:44:50 »
Ik heb er ook zeker niet voldoende verstand van om je iets te kunnen zeggen anders, dan dat het ontzettend leuk is. Ga door ajb.

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Doelen
« Reactie #2 Gepost op: 21 maart 2008, 20:05:31 »
John, ik heb geen verstand van pano's, maar kan je wel zeggen dat ik met heel veel plezier door de grote versie aan het scrollen ben geslagen..

Erg mooi! Grappig dat je wel ziet dat erg veel verschillende verlichting is en ook de 'wazige' figuren op straat geven een wat vreemd beeld...

Meer van dit soort pano's please!
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline John

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 638
  • Geslacht: Man
  • Het is ≠ Ik vind, vind ik.
Doelen
« Reactie #1 Gepost op: 21 maart 2008, 19:49:27 »
Hallo allemaal,

Hier een panorama die ik tijdens het filmfestival in Rotterdam heb gemaakt. Hij komt niet geheel tot zijn recht in 800 breed, als je er op klikt kan je de fullsize versie zien (let op 24 Mb):


Ik heb wel een foutje gemaakt, naar het midden toe werd het eindresultaat van de stitchactie steeds verder samengeknepen (moet voortaan nog ruimer kaderen, vooraal in het midden met groothoek) heb ik een gedeelte van een flatgebouw achter de Doelen weg moeten poetsen en heb bij de andere flat die nog wel te zien is wat ramen moeten bijklonen om het dak van de Doelen toch geheel in beeld te kunnen krijgen tijdens het croppen.

Waar ik ook nog niet helemaal tevreden mee ben is het perspectief, het komt mij nog niet geheel natuurlijk over, ga ik nog eens wat aan doen. Ik heb de pano hier geplaatst omdat ik graag wat feedback zou krijgen om nog de puntjes verder op de I te krijgen wat perspectief betreft, ik vond hem niet goed genoeg om hem in Stedelijke omgeving/Architecuur te plaatsen. Ik denk dat het op mij onnatuurlijk overkomende perpectief komt doordat ik in PS de stitch die deze genereerde stevig aan de bovenkant naar buiten getrokken heb om de lijnen zoveel mogelijk verticaal goed te krijgen.

Groeten en reacties tegemoet ziend, John.

aangepast: typo verbeterd
« Laatst bewerkt op: 21 maart 2008, 20:52:52 door John »