Auteur Topic: Beeldspraak  (gelezen 3274 keer)

Offline Jazzer

• Super Pentaxian
  • multipentaxionist
Re: Beeldspraak
« Reactie #4 Gepost op: 13 september 2009, 14:39:19 »
Geen moderator in de zaal? Eventueel ...

de Administrator?

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #4 Gepost op: 13 september 2009, 14:39:19 »

Offline Jazzer

• Super Pentaxian
  • multipentaxionist
« Reactie #3 Gepost op: 13 september 2009, 01:02:15 »

"veelvraat"

Nu maar hopen dat ik niet de enige blijf die deze draad langer maakt  ;).

Offline Jazzer

• Super Pentaxian
  • multipentaxionist
« Reactie #2 Gepost op: 13 september 2009, 00:58:40 »

"brillenkoker"

Offline Jazzer

• Super Pentaxian
  • multipentaxionist
Beeldspraak
« Reactie #1 Gepost op: 13 september 2009, 00:56:53 »
Graag zou ik bij deze een topic starten waarin een foto (evt. fototrucage) iets op een originele manier uitdrukt.
Beeldspraak = zeg het met beelden  ;).

De fotograaf mag er meteen bij vertellen wat het is ... of niet (wegens overbodig of om anderen te laten raden). In 't laatste geval lijkt het een beetje op "Raad de foto" maar de bedoeling is hier dan niet om te raden welk voorwerp (of detail ervan) werd gefotografeerd, doch om te raden wat de foto uitdrukt.

Je zou bijvoorbeeld vanuit kikkerperspectief een foto kunnen maken van een hand die een duif vasthoudt met op de achtergrond vogels in de lucht, om het spreekwoord "beter een vogel in de hand dan tien in de lucht" uit te drukken, of - zoals mijn eerstvolgende foto - het gezegde "wat baten kaars en bril als de uil toch niet zien wil". Maar 't moeten geen spreekwoorden of gezegden zijn (voorbeeld : zie mijn tweede foto).

Ook anders dan in "Raad de foto" mag iedereen op elk moment foto's toevoegen - en niet alleen degene die het geraden heeft. Maar nogmaals : laten raden is zeker niet noodzakelijk, en indien toch gewenst, zou de plaatser van de foto dat ook best uitdrukkelijk vragen.

Hopelijk wordt dit een amusante thread meer veel uiteenlopende bijdragen.

*** Wil een moderator zo vriendelijk zijn dit topic te verplaatsen naar "Xtra! Meetings en Specials" (ik kan daar enkel een nieuwe peiling starten, en dat is niet de bedoeling  :D***