Auteur Topic: Wat verwachten jullie van de K30D?  (gelezen 4067 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

patrick91

  • Gast
Re: Wat verwachten jullie van de K30D?
« Reactie #62 Gepost op: 13 april 2009, 15:22:03 »
Een lcd van 920.000 pix is ook prettig, dat zou ik zeker willen.. en ook dat dat lekker snel werkt, na druk op de knop direct de foto in beeld enz.
Snellere AF graag en betere prestaties qua ruis.
Ik koop hem gelijk, dat staat al vast..
Nieuwe lenzen die ik nog koop zullen alleen FF lenzen zijn trouwens..


Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Wat verwachten jullie van de K30D?
« Reactie #62 Gepost op: 13 april 2009, 15:22:03 »

Offline Jos Abee

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1860
  • Geslacht: Man
Re: Wat verwachten jullie van de K30D?
« Reactie #61 Gepost op: 13 april 2009, 14:57:25 »
afwachten maar. zoals al was aangegeven zou het geen directe opvolger zijn van de k20d. ik hoop toch echt niet dat ze ook een micro systeem uitbrengen.

ook iets waar ik aan zat te denken; ze waren bezig de huidige lenzen aan te passen. dus miss vervalt bij de nieuwe lenzen dat diafragma hendeltje?

K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Wat verwachten jullie van de K30D?
« Reactie #60 Gepost op: 13 april 2009, 14:51:40 »
Zo, er zou tegen de zomer een nieuwe camera komen dus even weer wat leven in dit topic. Net als vele K10D bezitters blijf ik hoopvol voor een echte K30D...

Nu zijn er twee opties:
- Pentax gaat de mainstream op en levert zoals door velen gevraagd eindelijk betere en snellere AF plus wat standaard verbeteringen;
- Pentax blijft eigenwijs en komt niet met een significant betere en snellere AF...

Ik ben benieuwd... de competitie wordt steeds zwaarder. Vroeger alleen Canon en Nikon, nu ook Sony en niet te vergeten de rest van het peloton...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Jos Abee

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1860
  • Geslacht: Man
Re: Wat verwachten jullie van de K30D?
« Reactie #59 Gepost op: 23 februari 2009, 23:12:04 »
juist serpiente, dat is het enige echte interessante.

alhoewel het idee van een paar extra af- punten me ook wel aanstaan
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

Serpiente

  • Gast
Re: Wat verwachten jullie van de K30D?
« Reactie #58 Gepost op: 23 februari 2009, 20:47:52 »
ik zat er aan te denken om over te stappen naar Nikon, maar voorlopig nog helemaal niet. De K10d met flitser voldoet redelijk voor de meeste gevallen. Op dit moment ben ik toch meer met mijn winter hobby's bezig. Ik heb pasgeleden een mooie platenspeler gekocht  :)

Ik mis eigenlijk alleen een snelle en nauwkeurige AF (veel sneller dan nu) en iets betere ruisprestaties.

Spencer

  • Gast
Re: Wat verwachten jullie van de K30D?
« Reactie #57 Gepost op: 23 februari 2009, 20:24:52 »
Wat verwacht ik van de k30d? Of misschien wat hoop ik dat Pentax doet om mee te spelen met de markt?

Als we FF (nog) niet hoeven te verwachten bij Pentax. Lijken mij dit mooie punten voor de k30d, dus niet een evt. K20d Super.

- Meer AF-Punten
- Betere iso performance, minder ruis
- Meer FPS pentax zit al een tijdje rond de 3fps, terwijl andere semi-pro bodies bij de 5fps zitten.
- Meer dan 3 geheugen plekjes voor WB
- Betere live-view
- Kantelbaar scherm
- Eventueel film optie
- Hogere resolutie lcd-scherm
- 100% viewfinder

- De mogelijkheid om je previewshot op te slaan.
- De mogelijkheid om je foto alsnog op te slaan op de geheugenkaart, als je vergeten bent deze terug te plaatsen in de camera.
« Laatst bewerkt op: 23 februari 2009, 20:29:46 door Spencer »

patrick91

  • Gast
Re: Wat verwachten jullie van de K30D?
« Reactie #56 Gepost op: 23 februari 2009, 11:06:24 »
De loep waar de 300 onder is gelegd is onverbiddelijk: het ligt aan uw fotograaf :)
Makkelijke test voor FF en BF: camera op tale neerzetten en er iets voorzetten dat je in een hoek van 45 graden zet.. dat ik daar zelf niet op ben gekomen ;)
Alles op nul en spot on.. gelukkig trof ik een verkoper die zelf ook met pentax gefotografeerd had. het heeft te maken met de SR van de pentax, deze beweegt niet alleen van boven naar beneden en links, recht + torderen maar ook een stukje naar voor en achter, bij de portretfoto's waar ik problemen mee heb is de DOF op grote opening dusdanig dat als ik een stukje sta te bewegen of mijn modelletje dat het over is met de scherpte waar ik hem wil.
De verkoper stapte over van pentax omdat de lenzen die hij wilde (28-70 2.8 en 80-200 (of70) 2.8 toch niet kwamen, hij heeft voor canon gekozen omdat dat dan weer 600 euro goedkoper was voor hem. Maar zeker een pentax-man.. fijn :)

Ik vroeg zo bij het weggaan nog even wat ik voor de d300 zou krijgen als ik hem inruil op een d700.. schrik niet.. 700 euro..haha

Maar voorlopig ben ik blij dat de camera goed is, minder blij dat het aan mij ligt en de 50-135 ga ik naar Amsterdam sturen waar hij is gekocht, KE rekent 50 euro voor service en verzending, de dealer in Amsterdam heeft verdient aan de lens en KE niet, daarom wat kosten.. logisch..

Gelijk sensorswabs en vloeistof gekocht.. ga eens poetsen.



patrick91

  • Gast
Re: Wat verwachten jullie van de K30D?
« Reactie #55 Gepost op: 23 februari 2009, 07:49:06 »
Canon ga ik voor het gemak maar overslaan.. geen speciale reden voor.
Ik vind het niet erg om te wisselen, ruis vind ik erg belangrijk (het ontbreken ervan dan:) ) en met de d700 ben ik wel klaar voor hele lange tijd, maar goed, ik ben nog niet zover :)

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Wat verwachten jullie van de K30D?
« Reactie #54 Gepost op: 23 februari 2009, 05:34:56 »
Alhoewel de D700 natuurlijk beter/mooier is dan de D300 vraag ik me af die wel aan jouw verwachting voldoet. Zou nu even heel erg uitkijken, te veel kopen/verkopen is ook niet goed.

Misschien even PMA afwachten en anders ook eens naar Canon kijken...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

patrick91

  • Gast
Re: Wat verwachten jullie van de K30D?
« Reactie #53 Gepost op: 22 februari 2009, 19:13:56 »
Tja, omdat ik nu de 16-50 en de 50-135 in huis heb zit ik met wat twijfel. De k10 gaat niet blijven maar een opvolger zou niet misstaan bij deze lenzen set maar hoelang gaat dat duren voordat er iets nieuws komt en is dat wat ik wil hebben :)

De d300 gaat morgen onder de loep vanwege slechte AF en ik zat te denken dat als ik de pentax en de d300 verkoop kan ik me een d700 aanschaffen.. zag daar plaatjes van met bijv. iso 2000.. ik zag zo snel even geen ruis..
Als pentax nu ook met zoiets moois zou komen op korte termijn..

Offline PeterK

  • Honorary Member
  • Super Pentaxian
  • *****
  • Berichten: 1772
  • Geslacht: Man
Re: Wat verwachten jullie van de K30D?
« Reactie #52 Gepost op: 15 februari 2009, 14:20:07 »
Citaat
Wat verwachten jullie van de K30D?

Ruisonderdrukking UIT bij langere sluitertijden.
Homo Sapiens Pentaxiensis (Pentax K20D-K100D-MG)

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Wat verwachten jullie van de K30D?
« Reactie #51 Gepost op: 14 februari 2009, 11:08:13 »
Ik hoop dat op de PMA de nieuwe lenzen en converter die op de Photokina zijn aangekondigd geleverd gaan worden. Ik had verwacht dat Pentax nu ook wel met een firmware upgrade van de K20 zou uitkomen, maar heb daar nog niks over gelezen.
Ik heb inmiddels teveel geinvesteerd in goed glaswerk, maar als ik voor een ander merk zou gaan dan denk ik aan een Nikon D300. Alleen als ik dan de prijzen van de lichtsterke (F2.8) Nikon lenzen zie dan schrik je wel even.  :o

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Wat verwachten jullie van de K30D?
« Reactie #50 Gepost op: 14 februari 2009, 10:09:45 »
Nog een paar weekjes tot PMA 2009. Wel vreemd dat alle merken al dingen hebben aangekondigd of laten lekken, behalve Pentax...

Ook sites als http://www.1001noisycameras.com/ hebben niente niks te melden over Pentax.
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline huisfotograaf

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 272
  • Pentax, sinds 1974.
Re: Wat verwachten jullie van de K30D?
« Reactie #49 Gepost op: 13 februari 2009, 20:18:10 »
Citaat
Als ik nu een camera zou kopen dan zou ik voor de D90 gaan  ;)

Ik nu ook, maar volgend jaar is er weer een andere waarvoor ik dán weer zou gaan. Zo blijf je bezig. Ik hoop dat Pentax met een mooi hoogstandje komt. Dezelfde sensor en APS-C vind ik geen punt, maar de verdere techniek van de D90 zou wel welkom zijn. En wat te denken van een briljante f/1,8 35mm. Net even de plaatjes van de Nikon DX 35mm F1.8 G bekeken bij DPreview en dat ziet er - ook op volle opening - toch wel er goed uit.
Maar ik heb nu eenmaal gewoon Pentax met aardig wat glas en verder toebehoren, dus blijf ik daarbij. En nu maar hopen dat Pentax, of liever Hoya, niet al te erg wordt getroffen door de kredietcrisis.

Serpiente

  • Gast
Re: Wat verwachten jullie van de K30D?
« Reactie #48 Gepost op: 13 februari 2009, 19:42:38 »
Citaat
Ja, maar lang niet voor hetzelfde geld! In zijn klasse is de K20D verreweg de goedkoopste aanbieding, en is zeker niet de minste:

Pentax K20D + 18-55mm II ................€  689  :)
Sony A700K + DT 18-70mm................€  777
Nikon D90 + 18-55mm VR...................€  898
Canon EOS 40D + EF-S 17-85 IS.........€  949 (eigenlijk te licht t.o.v. de K20D)
Canon EOS 50D + EF-S 17-85 IS.........€1289

(prijzen van De Winkel)
Als ik nu een camera zou kopen dan zou ik voor de D90 gaan  ;)

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Wat verwachten jullie van de K30D?
« Reactie #47 Gepost op: 13 februari 2009, 15:23:15 »
Citaat
De camera is en blijft natuurlijk net zo goed als die 2,5 jaar geleden was, maar als ik eens rondkijk zou ik nu in de winkel absoluut niet op de K20D vallen... Er is simpelweg zo veel hoogstaande concurrentie....
Ja, maar lang niet voor hetzelfde geld! In zijn klasse is de K20D verreweg de goedkoopste aanbieding, en is zeker niet de minste:

Pentax K20D + 18-55mm II ................€  689  :)
Sony A700K + DT 18-70mm................€  777
Nikon D90 + 18-55mm VR...................€  898
Canon EOS 40D + EF-S 17-85 IS.........€  949 (eigenlijk te licht t.o.v. de K20D)
Canon EOS 50D + EF-S 17-85 IS.........€1289

(prijzen van De Winkel)
« Laatst bewerkt op: 13 februari 2009, 15:34:46 door Vulcan »
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Wat verwachten jullie van de K30D?
« Reactie #46 Gepost op: 13 februari 2009, 14:43:54 »
Langzamerhand is 2009 nou wel begonnen. Hoya laat weinig nieuws lekken....

Ik hoop dat er toch nog voor de zomer wat "echt nieuws" uitkomt.

Canon, Nikon, Sony, Panasonic, allen zijn regelmatig in het nieuws met goede nieuwe producten. Daar tegenover staat een K-m en veel beloftes over nieuwe lenzen die steeds maar niet waar worden gemaakt... Denk aan de 60-250mm die steeds maar is uitgesteld.

Heel eerlijk, af en toe bekruipt me toch wel eens de gedachte wat er nu in mijn tas zou zitten als ik 2,5 half jaar geleden voor de Nikon D80 ipv de K10D was gegaan...

De camera is en blijft natuurlijk net zo goed als die 2,5 jaar geleden was, maar als ik eens rondkijk zou ik nu in de winkel absoluut niet op de K20D vallen... Er is simpelweg zo veel hoogstaande concurrentie....
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Wat verwachten jullie van de K30D?
« Reactie #45 Gepost op: 14 januari 2009, 18:50:30 »
Citaat
voordat ze weer meer mp erin gaan proppen laten ze eerst maar de ruis beter onder controle krijgen. ik snap de mp "oorlog" niet meer zo de meeste gebruikers printen toch niet groter uit dan a4 en dan is 10 al ruim voldoende.

Inderdaad. Bij de K20d kun je de lange-sluitertijden-ruis-onderdrukking niet eens uitzetten. Dat geeft te denken .........
Het kunnen uitzetten van deze ruisonderdrukking is voor mij wel een vereiste. Ik verwacht dat in de K30 deze functie dan wel weer aanwezig is.

greetz,
Erik

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Wat verwachten jullie van de K30D?
« Reactie #44 Gepost op: 14 januari 2009, 05:20:23 »
@Jos en Serpiente: dat zijn ook mijn wensen :)

Ik denk dat als de K10D een ISO waarde als 400 goed te betitelen valt, de K20D zou op 800 nog redelijk presteren, wij dat niveau bij een K30D op ISO 1600 verwachten...

Ik verwacht geen wonderen van de AF, maar toch wel een verbetering.

Zelfde geldt voor de snelheid: nu 3/sec, dat zal echt geen 5 worden, maar 3,5 a 4 mag toch wel...

Achterop komt denk ik wel een mooi scherm van 3 inch, ik hoop met 920K pixels (lekker scherp).

Als de D90 nagedaan wordt (film) zie ik de microfoon aansluiting wel zitten...  

GPS zou een optie kunnen zijn, maar ik denk dat die in een grip komt.

Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Jos Abee

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1860
  • Geslacht: Man
Re: Wat verwachten jullie van de K30D?
« Reactie #43 Gepost op: 13 januari 2009, 23:02:33 »
voordat ze weer meer mp erin gaan proppen laten ze eerst maar de ruis beter onder controle krijgen. ik snap de mp "oorlog" niet meer zo de meeste gebruikers printen toch niet groter uit dan a4 en dan is 10 al ruim voldoende.
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

Serpiente

  • Gast
Re: Wat verwachten jullie van de K30D?
« Reactie #42 Gepost op: 13 januari 2009, 19:22:52 »
Een goed werkende video functie met microfoon aansluiting zou niet verkeerd zijn.

ISO 1600 zonder waarneembare ruis.. 3200 met een heeel klein beetje en een maximale ISO van 6400..

supersnelle AF.. ;)

Nouja ik blijf mijn K10d voorlopig toch nog trouw  :) Ik wil eerst op vakantie en een goede audio set kopen.


Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Wat verwachten jullie van de K30D?
« Reactie #41 Gepost op: 13 januari 2009, 14:57:47 »
Citaat
hoop alleen niet dat pentax de markt achterna gaat met ook een video functie ,
 >:(

fulle frame sensor met een geintegreerde grip dat zou dikke vette punten scoren bij mij

Als dat al gebeurt, praten we waarschijnlijk over een K3D ipv een K30D...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Jeroen_Cox

  • Gast
Re: Wat verwachten jullie van de K30D?
« Reactie #40 Gepost op: 12 januari 2009, 23:24:55 »
hoop alleen niet dat pentax de markt achterna gaat met ook een video functie ,
 >:(

fulle frame sensor met een geintegreerde grip dat zou dikke vette punten scoren bij mij

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Wat verwachten jullie van de K30D?
« Reactie #39 Gepost op: 12 januari 2009, 19:15:04 »
Hoya heeft een aankondiging gedaan van nieuwe modellen  .......dus ik hoop dat de PMA wel iets nieuws brengt, bijvoorbeeld een K30D.

De geruchtenmachine draait weer als vanouds op de diverse (vnl engelstalige) fora.

greetz,
Erik

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Wat verwachten jullie van de K30D?
« Reactie #38 Gepost op: 11 januari 2009, 17:16:35 »
De dromen van de K30D zijn bij de Photokina en de rest van 2008 niet uitgekomen.

Nieuwe ronden, nieuwe kansen...

De eerste "trekking" komt bij de PMA in het voorjaar...

Intussen zitten de "collega" producenten ook niet stil en is de markt er alleen maar moeilijker op aan het worden.

Ik ben heel benieuwd of er nog iets "echt" nieuws in de eerste helft van 2009 uitkomt. En nee, de kleur wit is misschien marketing technisch een hoogstandje, bij mij valt dat niet onder verbeteringen :)
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink