Grappig dat jij invult terwijl de vraag voor Vulcan was
Nogmaals.
copy/paste
Daarbij gaat het om transportkosten dus van retailer naar Belgie.
Ik heb even naar Consuwijzer geschreven. Omdat ik niet verwacht hier het juiste antwoord te krijgen.Omdat er qua garantie ook erg veel misverstanden zijn.
In de voorwaarden van Foka staat dat zij die transportkosten dragen van en naar klant af Foka, binnen nederland. Er staat verder niets over mijn situatie. Ik heb ze dus ook even geschreven. Dan weten we het zeker.
http://www.pentax.nl/nl/photo/klantendienst/
Beste Molenaar, ÂÂ
In mijn tijd als winkelier heb ik heel wat te doen gehad met garantiegevallen. En meestal verliep dat allemaal tamelijk vlekkeloos.
Behalve bij die mensen, die meenden op nog meer rechten te hebben, dan er in de garantie-bepalingen was opgenomen.
Zoals bijvoorbeeld het mee moeten sturen van  het garantiebewijs.
Of betaling van de verzendkosten.
En meestal had men die artikelen simpelweg nog nooit gelezen. En werd vervolgens gelijk geroepen, dat ze naar de Consumentenbond zouden stappen.
Van mij mogen ze.
Ze zouden allemaal verloren hebben.
Alleen al daarom ben ik blij, ÂÂ
niet meer in de handel  :-/  te zitten.
En alleen nog maar in de fotografie.  8-) 8-)
Een ophaaldienst voor reparaties kost geld. (Als jij met jouw auto gratis gaat rijden voor de Beulelaer, gaan de kosten voor de Beukelaer waarschijnlijk omlaag. Doe je dat niet? Waarom dan wel niet?)
Ook ik ben bij zo'n service aangesloten geweest. Dat liep prima, tot die werd overgenomen door TNT.
Toen werd het langzaam maar zeker een puinhoop. Naderhand kreeg ik een briefje van TNT, dat ik met ingang van de dag tevoren niet meer kon deelnemen aan het ophaalsysteem, omdat ik te weinig paketten verzond.
Sindsdien hoeft TNT voor mij ook geen paketten meer te verzorgen.
Ik heb TNT gevraagd, of mijn klanten soms slordiger met hun dure spullen moesten omgaan, om te zorgen, dat zij hun tax haalden..
Ook heb ik TNT gevraagd, of dat op een minder onbeschofte manier zou kunnen worden geregeld. En niet een briefje achteraf en zonder enig overleg. Het was niet in hun hoofd opgekomen.  :-?
Verder heb ik ze gevraagd, wat TNT is.
Nou, in mijn terminologie is dat Tri Nitro Tolueen.  Springstof.
En waar ze dat wat mij betreft moesten wegstoppen, leg ik hier verder niet uit. ÂÂ
Het betekende simpelweg een kostenver
hoging en een marge ver
laging.
Dat een ieder graag zo goedkoop mogelijk zijn hobby wil uitoefenen is prima. Maar als je door de consument alleen nog gebruikt wordt als voor de - liefst onbetaalde - service gaat echt te ver.
Vandaar ook mijn reactie op jouw posting. En vandaar ook DIE reactie.
En ik ben blij, dat jij die leuk vind.
Groeten, Ruurd