Auteur Topic: Creepy Pine  (gelezen 1183 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Creepy Pine
« Reactie #12 Gepost op: 11 september 2013, 02:33:58 »
Fascinerende foto!
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Creepy Pine
« Reactie #12 Gepost op: 11 september 2013, 02:33:58 »

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: Creepy Pine
« Reactie #11 Gepost op: 11 september 2013, 01:22:54 »
Bedankt voor de reacties!

Je moet er ook maar van houden natuurlijk , de hele nacht op pad zijn  :D .  Lekker rustig genieten terwijl de k5 aan het werk is. Leuk om te zien wat er `s nachts nog zo voorbij komt aan reeën , vossen en uilen. Het monnikenwerk om de foto`s te maken valt wel mee dus.

De ruimte aan de bovenkant vind ik zelf hier niet zo storend . Ik vond het rechte sterrenspoor uit de hoek belangrijker omdat de afbuigende sporen dan wat evenwichtiger verdeeld waren. De boom heb ik prominent in beeld gebracht omdat "het gezicht" (de 2 gaten in het midden als ogen en de stam als kaaklijn...maar dat is mijn fantasie natuurlijk  :lolk: )  voor mij het onderwerp in deze foto is.

Leuk dat je even uitlegt wat je er in ziet, ik had het gemist dat je er een mooi gezicht in te zien is.
Als je hem eenmaal ziet, komt de aandacht voor de boom mooi onderin te liggen en is de ruimte boven inderdaad helemaal niet zo nodig meer.
Grappig dat jouw visie mij helpt om het evenwicht in het geheel te vinden!
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline Alien

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Vrouw
  • Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg!
Re: Creepy Pine
« Reactie #10 Gepost op: 9 september 2013, 22:01:03 »
Fraaie foto is het geworden Patrick.
De sterrensporen en de boom doen het wat mij betreft goed. Persoonlijk had ik waarschijnlijk een iets ruimer kader mooier gevonden, echter dit doet geen afbreuk aan de foto. Het blijft een mooi plaatje!
K3 & K5| SMC DA 50mm | Pentax SMC DA 16-50 mm | Sigma 70mm | Sigma 70-200mm
Analoog Pentax ME + SMC 28mm en 50mm

https://www.flickriver.com/photos/70778009@N02/

Offline Guus74

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 457
  • Geslacht: Man
    • flickr
Re: Creepy Pine
« Reactie #9 Gepost op: 9 september 2013, 20:59:24 »
Fraai, Patrick!
Mooi hoe de sterren linksonde/rechtsboven hun eigen tegengestelde spoor volgen!

En dat in de zomer..... ;)

De zomer is al voorbij  :D !

Offline Guus74

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 457
  • Geslacht: Man
    • flickr
Re: Creepy Pine
« Reactie #8 Gepost op: 9 september 2013, 20:59:03 »
Bedankt voor de reacties!

Speciaal is het zeker, niet mijn ding maar zeker geslaagd.

Je moet er ook maar van houden natuurlijk , de hele nacht op pad zijn  :D .  Lekker rustig genieten terwijl de k5 aan het werk is. Leuk om te zien wat er `s nachts nog zo voorbij komt aan reeën , vossen en uilen. Het monnikenwerk om de foto`s te maken valt wel mee dus.

Erg leuk. Had zelf meer van de boom zelf laten zien aan de onderkant. Hoe heb je ze gestackt? Wil dit zelf ook nog eens doen. (alleen dan met een radioschotel)

Meer boom was er niet aan de onderkant , Lennart. Het is een stuifzandgebied , een groot gedeelte van de stam zit onder het zand.

Ik mag dit wel, misschien dat de boom ietsje minder in beeld had gemogen, voor iets meer evenwicht.
Nu heeft de bovenkant van de boom wel weinig ruimte, van mij mag dat wat ruimer...
De ruimte aan de bovenkant vind ik zelf hier niet zo storend . Ik vond het rechte sterrenspoor uit de hoek belangrijker omdat de afbuigende sporen dan wat evenwichtiger verdeeld waren. De boom heb ik prominent in beeld gebracht omdat "het gezicht" (de 2 gaten in het midden als ogen en de stam als kaaklijn...maar dat is mijn fantasie natuurlijk  :lolk:)  voor mij het onderwerp in deze foto is.

Gestacked heb ik met photoshop cs6. De eerste foto als normale laag en dan de rest erop kopiëren , met als mengmodus "Lighten". Ik kan er hier ongeveer 125 stapelen voordat ik de lagen moet samenvoegen met "Flatten image" . Daarna is het weer verder stapelen totdat je de lengte hebt die je wilt.


Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Creepy Pine
« Reactie #7 Gepost op: 9 september 2013, 20:41:52 »
Fraai, Patrick!
Mooi hoe de sterren linksonde/rechtsboven hun eigen tegengestelde spoor volgen!

En dat in de zomer..... ;)

Offline Jaccopladet

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 556
  • Geslacht: Man
Re: Creepy Pine
« Reactie #6 Gepost op: 9 september 2013, 19:49:53 »
Erg mooi gedaan hoor. En een monniken werk om de foto's te maken en te bewerken.
canon 1d mark iii, canon FE 300L 2.8 IS USM, extender EF 2X ii, ef 50mm 1.4 USM, canon 1100 d, canon 18-55.

http://www.flickr.com/photos/91447801@N03/sets/

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re: Creepy Pine
« Reactie #5 Gepost op: 9 september 2013, 18:28:00 »
Erg leuk. Had zelf meer van de boom zelf laten zien aan de onderkant. Hoe heb je ze gestackt? Wil dit zelf ook nog eens doen. (alleen dan met een radioschotel)


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: Creepy Pine
« Reactie #4 Gepost op: 9 september 2013, 17:41:26 »
Ik mag dit wel, misschien dat de boom ietsje minder in beeld had gemogen, voor iets meer evenwicht.
Nu heeft de bovenkant van de boom wel weinig ruimte, van mij mag dat wat ruimer...
 
Een stack van 230 opnames van 30 sec, dat is toch zomaar 2 uur werk, daar heb je mooi de tijd voor genomen.
Een verschil van 1 stop voor detail in de boom lijkt me weinig, ik zie ook maar net iets meer dan hele zwarte schaduwen.
Nou, ik klik net nog even door naar Flickr en dan zie ik wel echt detail in de boomstam, dus blijkbaar zat je aardig goed.
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

densch

  • Gast
Re: Creepy Pine
« Reactie #3 Gepost op: 9 september 2013, 16:55:30 »
Stack van 230 ,  30 sec , f5.6 , ISO 640 , 16 mm en een keer 30 sec , f4,0 , ISO 640 , 16 mm om wat detail in de boom te krijgen.

Leg mijn dat eens uit. Wat is stack?

Gr Dennis

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5926
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Creepy Pine
« Reactie #2 Gepost op: 9 september 2013, 15:36:16 »
Speciaal is het zeker, niet mijn ding maar zeker geslaagd.

Offline Guus74

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 457
  • Geslacht: Man
    • flickr
Creepy Pine
« Reactie #1 Gepost op: 9 september 2013, 13:03:11 »
Vorige week weer eens een nachtje genoten van de sterren in de Loonse en Drunense duinen. Ondanks mijn Garmin lukte het me toch nog om verkeerd te lopen (note-to-self: voortaan wel het juiste waypoint aanmaken  >:( ).Maar na een uitgebreide wandeling toch nog bij de juiste boom aangekomen  :lolk: .



Creepy Pine by patmortko, on Flickr

Stack van 230 ,  30 sec , f5.6 , ISO 640 , 16 mm en een keer 30 sec , f4,0 , ISO 640 , 16 mm om wat detail in de boom te krijgen.