Auteur Topic: Sigma 300mm F4 APO Tele Macro [VERKOCHT]  (gelezen 654 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline August

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 151
  • Geslacht: Man
  • Manipulating fotons
Sigma 300mm F4 APO Tele Macro [VERKOCHT]
« Reactie #1 Gepost op: 22 augustus 2015, 14:21:52 »
Ik heb pas twee 300mm's uit Japan gekocht. Ik houd ze niet allebei, maar het is geen gemakkelijke keuze. De Pentax FA* 300mm blijft bij mij voornamelijk omwille van het iets lagere gewicht. De Sigma doet er nauwelijks voor onder en is completer.
Dit is een zeer scherpe 300mm prime van Sigma, geschikt voor full frame. 450mm op een APS-C sensor. Mooi voor o.a. vogelliefhebbers. Door de korte scherpstelafstand van 1,2m geschikt voor pseudo-macro opnamen tot 1:3.

Helemaal compleet inclusief originele doos, etui met draagband, handleiding, voor en achterkap, en statiefring. Dit objectief heeft een ingebouwde uitschuifbare zonnekap en een focuslimiter. De staat is buitengewoon goed. Slechts lichte gebruikssporen. Glaswerk is schoon en vrij van beschadigingen. Als je heel goed kijkt zijn er binnenin enkele stofdeeltjes, die verder geen invloed op de foto's hebben. De AF is d.m.v. schroef en is op de K-3 zeer snel, zeker in combinatie met de focus-limiter. Er is eenvoudig d.m.v. een ring te schakelen tussen AF en MF.

Prijs €475. Uitgebreid te testen bij mij in Utrecht. Verzenden is mogelijk, wordt goed verpakt.
Eventueel zou ik een ruil overwegen tegen o.a. FA31 Ltd of 77Ltd, FA* primes, DA* primes  ;D

Verkocht
« Laatst bewerkt op: 25 augustus 2015, 22:16:06 door August »
Pentax K-1, K-3 II
en wat glaswerk

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Sigma 300mm F4 APO Tele Macro [VERKOCHT]
« Reactie #1 Gepost op: 22 augustus 2015, 14:21:52 »