Auteur Topic: Jezelf voorstellen  (gelezen 982 keer)

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Jezelf voorstellen
« Reactie #5 Gepost op: 19 juni 2016, 17:59:11 »
Hallo, welkom op het forum. Er zijn geen echt slechte camera`s volgens mij, ze hebben allemaal wel voor en nadelen, vooral testen lezen en forum doorlezen, dan word je veel wijzer. Succes met kiezen.

Gr. Henk

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #5 Gepost op: 19 juni 2016, 17:59:11 »

Offline Yahrr

• Senior Member
  • **
  • Niet geschoten is geen foto
« Reactie #4 Gepost op: 18 juni 2016, 20:48:02 »
Welkom, en wat macro betreft ben je bij Pentax aan het goede adres. Alles wat een K-bajonet of een M42 schoefdraad heeft kun je eenvoudig gebruiken op een digitale Pentax. Zie de Kiron in mijn onderschrift. Weliswaar met de nodige beperkingen en bij M42 met een adapter maar het zijn geen echte handicaps.
K20D K3II| 16-50 50-135 Sigma 10-20mm Kiron 105 macro M50-1,4| 360FGZ | Manfrotto BeFree en 055PRO | Crumpler Quick Escape Sling

Offline PeterN

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #3 Gepost op: 18 juni 2016, 20:06:26 »
Welkom op het forum Bertin. De verschillen en overeenkomsten tussen de Pentax k3 en Nikon 7001 zijn mij persoonlijk niet bekend, daar kan ik je dus niet mee helpen, maar de kans is best groot dat een ander forumlid die wel kent. Dat de body van de K3 spatwater dicht is, is inderdaad een mooie future, helemaal bij macrofotografie waar het nog wel eens wil voorkomen dat je laag boven de grond tussen het natte gras aan het fotograferen bent. De nieuwste generatie macrolensen van Pentax zijn ook spatwater dicht, een mooie combi met de K3 dus.

Veel succes met het uitvinden wat je volgende camera gaat worden.

Groet,  Peter

Offline abakker

• Super Pentaxian
« Reactie #2 Gepost op: 18 juni 2016, 14:53:36 »
Hoi Bertin,
welkom op dit forum. Waarschijnlijk is er sprake van een zomer reces omdat er veel minder leden de laatste tijd actief zijn dan anders.
In het onderwerp "macro" kan je diverse voorbeelden bekijken en tips lezen, hoe of dat ze gemaakt zijn.
Op YouTube kan je diverse video's over macro fotografie bekijken zoals:  https://www.youtube.com/watch?v=un2Q4eXZD-4

Groeten, Arno.

Bertin

• Gast
Jezelf voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 18 juni 2016, 08:06:09 »
Dag , in het begin van de jaren 90 ben ik begonnen met fotograferen.  Ook heb ik ook een tijdje avondschool zwart wit  kunstfotografie gevolgd, met  een chinon toestel met zoomlens. Daar heb ik toch heel wat foto's mee genomen.   In het begin van het digitale tijdperk is het bij mij wat stilgevallen wat fotografie betreft.   Ik heb toen een paar compact toestelletjes gehad waarvan de laatste een nikon  coolpix .  Die dingen neem je gemakkelijk mee , maar dat is dan ook het enige voordeel ervan vind ik.
Zo nu en dan mocht ik van iemand zijn canon 750 D  gebruiken als ik een wat betere foto nodig had , bij bv feestjes van de kinderen en dergelijke .
Maar nu wil ik toch weer mijn eigen spiegelreflex camera kopen .
Momenteel twijfel ik nog tussen de Pentax k3 of een nikon 7001 . Vooral de stevige en spatwaterdichte body van de Pentax spreken mij aan.  Ik fotografeer graag zo beetje van alles ,mensen , dieren en  natuur.  Maar ik wil me nu ook graag bezighouden met macro fotografie.
 Ik hoop hier wat bij te leren en wat goeie tips te krijgen.