Auteur Topic: Een pechdag!!!!  (gelezen 761 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline cire

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4084
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
Re: Een pechdag!!!!
« Reactie #12 Gepost op: 28 juli 2008, 14:14:49 »
Ik val natuurlijk in herhaling.. Prachtige serie.
Je bent er ook in geslaagd fraaie composities te maken en niet alleen het kleine groot te verbeelden.. Helaas zie je dat laatste maar al te veel bij macrofotografen..
Ondanks alle pech, een mooi fotoresultaat waar je trots op mag zijn.
Cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Een pechdag!!!!
« Reactie #12 Gepost op: 28 juli 2008, 14:14:49 »

Offline Asahiflex

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1787
  • Geslacht: Man
  • Proud member of LBA
Re: Een pechdag!!!!
« Reactie #11 Gepost op: 28 juli 2008, 13:50:51 »
Ik durf mijn mening haast niet meer te geven, want het wordt eentonig: de hele serie is TOP!

En ja, dat objectief dat op de harde grond valt... Dat is toch wel mijn grootste angst. Gelukkig controleer ik altijd of alle ritsen wel dicht zitten maar een ongeluk zit natuurlijk in een klein hoekje. Zo bleef de draagriem van mijn K20D eens haken achter een deurkruk... Gelukkig had ik SNELLE reflexen dus er was helemaal niets gebeurd. Ik haat schade aan mijn apparatuur en ben dus altijd een goed huisvader wat dat betreft.
K20D, D-BG2, AF360FGZ, Canon EOS 5D MkI
F28/2.8, F50/1.7, F50/1.4, F50/2.8 macro, F100/2.8 macro, F135/2.8 [IF], F*300/4.5 ED [IF], F35-70, F35-105, F70-210
FA77/1.8, Sigma 500/4.5
Sigma 10-20, 500/4.5 APO EX

Offline Robr

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 177
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Een pechdag!!!!
« Reactie #10 Gepost op: 28 juli 2008, 13:47:04 »
Wat een prachtige platen van de Boomkikker weer.
Zitten hier niet in de buurt , moet toch ook is op zoek.
Ga helemaal voor nr,1
Hoop niet dat de pech besmettelijk is!

gr, Rob.
K200D ;Pentax DA smc 18-250 mm ; Sigma MACRO 105mmF2.8 EX DG ; Pentax smc DA* 300mm f/4.0 ED (IF) SDM : Pentax smc AF adapter 1.7

ToXiQ

  • Gast
Re: Een pechdag!!!!
« Reactie #9 Gepost op: 28 juli 2008, 12:41:31 »
Vandaag heeft Sandisk met mij contact opgenomen (gisteren een email gestuurd).

Wilden mij bellen en dat hebben ze dus net gedaan. Kaartje kan worden terug gestuurd en word vervange dus die gaat vandaag op de bus.

@andre-mz5 tja foto's van de boomkiker welke dat weet ik niet meer :-)

@ReneM zie PM

mvgr Walter

Offline kristies

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2237
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax rules!
Re: Een pechdag!!!!
« Reactie #8 Gepost op: 27 juli 2008, 23:01:27 »
foto 2 is echt super  [smiley=thumbsup.gif]  echt een toppertje !!

Wat betreft je sd kaartjes.. had dat pas ook met mijn kingston.. heb hem terug gestuurd en kreeg een gloedje nieuwe ( snellere ) kaart terug met excuses.. !! Dus ik zou zeker klagen.. wie weet..  ;)
Is toch wel erg zonde en niet erg betrouwbaar..
pentax k10D kitlenzen 18-55mm 50-200mm Tamron 90mm Pentax 17-59mm, Pentax 10-17 mm fisheye

joske

  • Gast
Re: Een pechdag!!!!
« Reactie #7 Gepost op: 27 juli 2008, 20:01:01 »
Wat een pech voor een dag.
Maar gelukkig toch nog mooie foto's gemaakt waar bij de eerste inderdaad erg goed en apart is.

Mvg.  Jos

Ruud

  • Gast
Re: Een pechdag!!!!
« Reactie #6 Gepost op: 27 juli 2008, 19:54:17 »
Ellende en schoonheid bij elkaar. Het lijkt het leven wel.
Wat een prachtkikkers, Walther. Vooral de eerste is van ongekende schoonheid.

yvonnepuntnl

  • Gast
Re: Een pechdag!!!!
« Reactie #5 Gepost op: 27 juli 2008, 19:44:53 »
Met deze 3 toppers vergeet je dat leed zo!

Vooral die 1e vind ik echt heel mooi!

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Een pechdag!!!!
« Reactie #4 Gepost op: 27 juli 2008, 19:40:18 »
Ai ai ai, dat is flink schrikken en balen Walter. Nog een geluk dat de schade meeviel, maar jij ziet als vogelaar toch liever iets anders in en door delucht vliegen. Hoewel ze alledrie prchtig zijn is #1 toch ook mijn favoriet.Zaten er nog bijzondere foto's op die volle CF kaart?

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline ReneM

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1049
  • An Apple a day keeps the Doctor away!
Re: Een pechdag!!!!
« Reactie #3 Gepost op: 27 juli 2008, 16:05:51 »
Citaat
...trek de rugzak eruit als wilde ik hem op mijn rug slingeren...

Oef  :o Dit wens je niemand toe. Afgelopen jaar heb ik op een soortgelijke manier op Vlieland een vogelspotter zijn rugzak om zijn schouder zien gooien. Die lens heeft het niet overleefd. De man zat werkelijk te huilen op zijn knieën...

Even terug naar het topic: de eerste kikker vind ik zonder meer briljant vastgelegd. Ik geloof dat ik daar wel een printje van wil bestellen. Kan dat?

Vriendelijke groet, René

lreyns

  • Gast
Re: Een pechdag!!!!
« Reactie #2 Gepost op: 27 juli 2008, 15:48:17 »
Walter, wat een pech. Hopelijk heeft de lens er geen blijvende schade aan overgehouden. Je zal het wel even heel erg warm hebben gekregen denk ik.

De foto's zijn werkelijk schitterend. Hier in Zeeuws-Vlaanderen komt de boomkikker voor in de buurt van Aardenburg. Ik ga me toch eens inschrijven voor een dagexcursie.

Lucien.

ToXiQ

  • Gast
Een pechdag!!!!
« Reactie #1 Gepost op: 27 juli 2008, 15:30:31 »
Tja hoe vertel je dit nu. Ik heb de gewoonte om mijn rugzak te openen en de camera op het statief te zetten als we aankomen op de plats waar we willen fotograferen . Dat deed ik deze keer ook alleen ik ben niet gewend aan deze tas (de goede is nog onderweg). Alles zit hier iets losser in en nadat ik de camera had vast gezet draai ik mij terug naar de auto en trek de rugzak eruit als wilde ik hem op mijn rug slingeren.........

Tja ik had nog niet geschreven dat ik hem had dichtgedaan  :( en geheel ongelukkigerwijs heeft mijn 70-200mm lens geprobeert zijn eerste vliegles te volgen. Ik kan zeggen dat het wel goed is afgelopen maar hij kwakte wel loeihard op de bestrating. Er zit een kleine buts in het stuk waar de zonekap op vastgezet wordt.

Alsof dit niet genoeg was gebeurde het mij voor de 2e maal in zeer korte tijd  dat 1 van mijn 4gb CF kaarten nadat hij volgeschoten is behalve dat ie vol is ook meld dat er een error op de kaart zit  >:( Deze keer waren er 123 van de 340foto's niet leesbaar. Heb inmiddels Sandisk maar geschreven dat ik een niet erg betrouwbare kaart heb. Heb dit in de afgelopen 10 jaar dat ik met dit soort kaarten rondloop  nog niet meegemaakt.

Maar de dag werd een stuk beter nadat we verschillende volwassen boomkikkers tegen kwamen. Deze waren rond de 4 cm groot.

De eerste deed mij denken aan boeddha.







Het geluk hield overigens niet op  :'(  Toen ik de auto starte en mijn tomtom inschakelde melde tomtom mij dat mijn SD kaart niet leesbaar was........ Wat hebben die apparaten tegenwoordig toch???

toch nog steeds erg blij dat de foto's geslaagt zijn en de schade aan de lens miniem is. oh ja tomtom doet het inmiddels weer na terug plaatsing van een backup  :)

mvgr Walter