Auteur Topic: Pentax 18-250mm of aparte lenzen?  (gelezen 2458 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Charly

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 76
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Pentax 18-250mm of aparte lenzen?
« Reactie #3 Gepost op: 21 juli 2008, 13:58:16 »
Ik heb voorlopig alleen de Pentax 18-250 en ben daar heel tevreden over.
Heb soms de indruk dat de "profs" eerst de EXIF data bekijken om te zien met welke lens de foto genomen is en dan pas commentaar geven.
Voor algemeen gebruik is de kwaliteit ruim voldoende, wil je later meer dan kan je nog altijd betere lenzen bijkopen.

Charly
Pentax K10D - kitlens 18-55
Pentax SMC DA 18-250
Sigma 50 mm 1,4 DG HSM

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Pentax 18-250mm of aparte lenzen?
« Reactie #3 Gepost op: 21 juli 2008, 13:58:16 »

Offline Jos de Bont

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 637
  • Geslacht: Man
    • Mijn website
Re: Pentax 18-250mm of aparte lenzen?
« Reactie #2 Gepost op: 17 juli 2008, 22:49:28 »
Zie ook dit topic:

http://www.pentaxforum.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1216135397

Met superzooms heb je minder optische kwaliteit, dan met de goede zooms met een korter bereik en de primes komen daar vaak nog weer bovenuit. Voordeel is natuurlijk weer dat je minder lenzen hoeft te verwisselen en er ook minder hoeft te hebben, wat natuurlijk ook weer poen scheelt. Je zult echter voor jezelf moeten afwegen wat het zwaarste telt.

Gebruik daarom ook de zoekfunctie om de resultaten te zien van verschillende lenzen.

Groeten, Jos

Peet68

  • Gast
Pentax 18-250mm of aparte lenzen?
« Reactie #1 Gepost op: 17 juli 2008, 22:11:19 »
Heb onlangs een K200D gekocht met een standaard kitlens 18-55mm erbij. Ik mis het zoombereik wel, dus wil ik een zoomlens kopen. Nu bestaan er ook lenzen die beide (groothoek+zoom) bezitten. Als leek begrijp ik dat deze kwalitatief niet hetzelfde zullen zijn als een aparte groothoek-of zoomlens maar is dat nu zó verschillend dat ik achteraf spijt zal krijgen dat ik geen aparte zoomlens gekocht heb? Mijn voorkeur gaat naar de Pentaxlens 18-250mm maar hoe zit het bij de concurentie Tamron en Sigma? Zijn deze minderwaardig of blijken ze waardige concurentie te bieden?
Graag jullie ervaringen gevraagd aub.