Auteur Topic: nieuwe slr in de zomer (K-7 topic)  (gelezen 17090 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Asahiflex

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1787
  • Geslacht: Man
  • Proud member of LBA
Re: nieuwe slr in de zomer
« Reactie #89 Gepost op: 28 april 2009, 11:45:45 »
Citaat
Asahiflex, staat de kitlens op de foto's die je hebt of geloof je de woorden van Ricehigh?

Ik heb ook niet zoveel op met Ricehigh maar hij weet wel de boel lekker op te stoken  ;)

In ieder geval ben ik in het bezit van een van de press release foto's waarop de camera in vol ornaat staat, met de "WR" kitlens erop. Dus het is beslist geen verzinsel van die meneer die high is geworden van teveel rijstwijn  :P

Citaat
Ik weet niet of hij geloofwaardig is, maar ik geloof wel in Pentax. Eerder hebben ze in een interview al gezegd dat ze hun marketing meer gaan focussen op WR. Ik zie het al voor me, camera winkel met een k7+kitlens in een plexiglas doosje met een soort van regensimulatie  ;D

Zoiets zagen we ook al op de Photokina: een aquarium met daarin een Pentax camera vol stof  :)

Citaat
Zo waren er telefoons met foto functie, toen kwam er al gauw een film functie op. De videocamera en de fotocamera zijn er nog.
Zelfs videocamera's kregen een fotofunctie. De fotocamera is er nog.
Er kwam nieuws op tv en nu nieuws online en nog is er de krant.
Nu zijn er SLR's met film functie, zelfs HD-functies, zelfs een instapmodel d5000 met HD-video.
Het is de technologie die het mogelijk maakt, het ons makkelijker maakt. Je kan nu even een filmpje schieten wanneer je alleen je SLR bij je hebt.

Toch zal er onderscheid blijven tussen video- en fotocamera's, ik krijg nu al last van me pols als ik eraan moet denken om uren te filmen met een SLR in me hand. De hele bouw van een SLR is daar niet voor gemaakt en een echte videocamera wel.

Daarnaast is het met de d5000/d90 alleen mogelijk om 5 minuten te filmen in 720p. Dat levert al een clipje op van 600mb, ongeveer 120mb per minuut. Hierdoor heb je behoorlijk wat opslag nodig op je geheugenkaartje, terwijl een videocamera al gauw +120gb te beschikking heeft.

Er is natuurlijk genoeg af te dingen op de videomode van een DSLR. Maar je hoeft maar naar de sensor te kijken en dan te beseffen dat je hiermee wel heel erg professionele resultaten kunt behalen. Je kunt een lens naar keuze gebruiken (dus ook bijv. een portretlens met een korte DOF, kom daar bij een standaard videocamera maar eens om).

Zolang er niet op de normale fotografische mogelijkheden wordt beknibbeld vind ik het allemaal prima!
K20D, D-BG2, AF360FGZ, Canon EOS 5D MkI
F28/2.8, F50/1.7, F50/1.4, F50/2.8 macro, F100/2.8 macro, F135/2.8 [IF], F*300/4.5 ED [IF], F35-70, F35-105, F70-210
FA77/1.8, Sigma 500/4.5
Sigma 10-20, 500/4.5 APO EX

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: nieuwe slr in de zomer
« Reactie #89 Gepost op: 28 april 2009, 11:45:45 »

Spencer

  • Gast
Re: nieuwe slr in de zomer
« Reactie #88 Gepost op: 28 april 2009, 11:07:51 »
Asahiflex, staat de kitlens op de foto's die je hebt of geloof je de woorden van Ricehigh?
Ik weet niet of hij geloofwaardig is, maar ik geloof wel in Pentax. Eerder hebben ze in een interview al gezegd dat ze hun marketing meer gaan focussen op WR. Ik zie het al voor me, camera winkel met een k7+kitlens in een plexiglas doosje met een soort van regensimulatie  ;D



[off topic]
Citaat
schoenmaker blijf bij je leest
Zo waren er telefoons met foto functie, toen kwam er al gauw een film functie op. De videocamera en de fotocamera zijn er nog.
Zelfs videocamera's kregen een fotofunctie. De fotocamera is er nog.
Er kwam nieuws op tv en nu nieuws online en nog is er de krant.
Nu zijn er SLR's met film functie, zelfs HD-functies, zelfs een instapmodel d5000 met HD-video.
Het is de technologie die het mogelijk maakt, het ons makkelijker maakt. Je kan nu even een filmpje schieten wanneer je alleen je SLR bij je hebt.

Toch zal er onderscheid blijven tussen video- en fotocamera's, ik krijg nu al last van me pols als ik eraan moet denken om uren te filmen met een SLR in me hand. De hele bouw van een SLR is daar niet voor gemaakt en een echte videocamera wel.

Daarnaast is het met de d5000/d90 alleen mogelijk om 5 minuten te filmen in 720p. Dat levert al een clipje op van 600mb, ongeveer 120mb per minuut. Hierdoor heb je behoorlijk wat opslag nodig op je geheugenkaartje, terwijl een videocamera al gauw +120gb te beschikking heeft.

Jelle

  • Gast
Re: nieuwe slr in de zomer
« Reactie #87 Gepost op: 28 april 2009, 09:11:31 »
Haha, nou voor dat geld ga ik wel met mijn huidige kitlens door de regen lopen!
Zal de K7 met nog meer kitlenzen geleverd worden, of word alleen de 18-55 ge-upgrade?

Offline Asahiflex

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1787
  • Geslacht: Man
  • Proud member of LBA
Re: nieuwe slr in de zomer
« Reactie #86 Gepost op: 28 april 2009, 09:05:41 »
Ik zou de K-7 alleen al kopen vanwege de kitlens die erbij zit, namelijk de SMC Pentax-DA 1:3.5-5.6 18-55mm AL WR.  8-)
K20D, D-BG2, AF360FGZ, Canon EOS 5D MkI
F28/2.8, F50/1.7, F50/1.4, F50/2.8 macro, F100/2.8 macro, F135/2.8 [IF], F*300/4.5 ED [IF], F35-70, F35-105, F70-210
FA77/1.8, Sigma 500/4.5
Sigma 10-20, 500/4.5 APO EX

Jelle

  • Gast
Re: nieuwe slr in de zomer
« Reactie #85 Gepost op: 28 april 2009, 09:00:33 »
Zou Pentax zo afhankelijk zijn van de grote meute? Ik had gedacht dat er toch wel genoeg foto fanatiekelingen rondliepen die bewust voor een camera kiezen.
Nouja, het zit erop en zoals we gewend zijn doen ze het beter dan Canikon ;D

p.s. vreemd eigenlijk hoe gemakkelijk je uit kunt gaan kijken (en hoge verwachtingen krijgt) naar een nieuwe camera waar iedereen het over heeft. Ben niet eens opzoek naar een nieuwe! Wil eerst mijn objectieven arsenaal uitbreiden ::)

Offline Asahiflex

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1787
  • Geslacht: Man
  • Proud member of LBA
Re: nieuwe slr in de zomer
« Reactie #84 Gepost op: 28 april 2009, 08:49:39 »
Citaat
ok :) waar maak je dan uit op dat hij goed is uitgerust voor filmen? of moet ik maar wachten tot 21 mei?
Jammer dat Pentax ook de meute volgt en een camera met filmfunctie uitbrengt, wordt de camera onnodig duurder van (ontwikkelingskosten en extra onderdeeltjes moeten toch ook betaald worden). We willen toch fotograferen?
Schoenmaker blijf bij je leest!

Het is een Catch-22: als Pentax geen filmfunctie implementeert dan is het bedrijf gauw failliet omdat iedereen een N* of C* koopt (en die hebben wel die functies).

Ik ga ervan uit dat hij goed is uitgerust voor filmen gezien de aanwezige connectoren. Wat de Nikon D90 niet heeft (een aansluiting voor een externe microfoon) heeft de K-7 wel!  8-)
K20D, D-BG2, AF360FGZ, Canon EOS 5D MkI
F28/2.8, F50/1.7, F50/1.4, F50/2.8 macro, F100/2.8 macro, F135/2.8 [IF], F*300/4.5 ED [IF], F35-70, F35-105, F70-210
FA77/1.8, Sigma 500/4.5
Sigma 10-20, 500/4.5 APO EX

Jelle

  • Gast
Re: nieuwe slr in de zomer
« Reactie #83 Gepost op: 28 april 2009, 08:46:27 »
ok :) waar maak je dan uit op dat hij goed is uitgerust voor filmen? of moet ik maar wachten tot 21 mei?
Jammer dat Pentax ook de meute volgt en een camera met filmfunctie uitbrengt, wordt de camera onnodig duurder van (ontwikkelingskosten en extra onderdeeltjes moeten toch ook betaald worden). We willen toch fotograferen?
Schoenmaker blijf bij je leest!

Offline Asahiflex

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1787
  • Geslacht: Man
  • Proud member of LBA
Re: nieuwe slr in de zomer
« Reactie #82 Gepost op: 28 april 2009, 08:41:11 »
Ik heb gewoon veel contacten in deze branche; de foto's heb ik uit Rusland en de USA verkregen. Overigens heb ik totaal geen specs, dus ik moet het uitsluitend doen met de foto's van de camera zelf.
« Laatst bewerkt op: 28 april 2009, 08:41:31 door Asahiflex »
K20D, D-BG2, AF360FGZ, Canon EOS 5D MkI
F28/2.8, F50/1.7, F50/1.4, F50/2.8 macro, F100/2.8 macro, F135/2.8 [IF], F*300/4.5 ED [IF], F35-70, F35-105, F70-210
FA77/1.8, Sigma 500/4.5
Sigma 10-20, 500/4.5 APO EX

Jelle

  • Gast
Re: nieuwe slr in de zomer
« Reactie #81 Gepost op: 28 april 2009, 08:39:12 »
Heb je ook alle bijbehorende spex binnen dan? En op wat voor nieuwsbrief heb je je ingeschreven dat je zulke informatie krijgt? :D

Offline Asahiflex

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1787
  • Geslacht: Man
  • Proud member of LBA
Re: nieuwe slr in de zomer
« Reactie #80 Gepost op: 28 april 2009, 08:37:25 »
Jullie willen dit vast niet horen, maar ik heb inmiddels een "full set" foto's uit de press release van de K-7 en hij ziet er geweldig uit. Hij is beter toegerust voor het betere filmwerk dan de Nikon D90  ;D 8-)
K20D, D-BG2, AF360FGZ, Canon EOS 5D MkI
F28/2.8, F50/1.7, F50/1.4, F50/2.8 macro, F100/2.8 macro, F135/2.8 [IF], F*300/4.5 ED [IF], F35-70, F35-105, F70-210
FA77/1.8, Sigma 500/4.5
Sigma 10-20, 500/4.5 APO EX

Offline Jos Abee

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1860
  • Geslacht: Man
Re: nieuwe slr in de zomer
« Reactie #79 Gepost op: 28 april 2009, 01:12:23 »
mag nog wel iets lager. ik ga iig wachten tot sept/okt. en dan is het maar de vraag of ik hem ga kopen.

Ik wil SPECS!SPECS!SPECS! 8-)
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

patrick91

  • Gast
Re: nieuwe slr in de zomer
« Reactie #78 Gepost op: 23 april 2009, 00:25:36 »
999 euro is wel een mooie magische grens :)

Offline Jos Abee

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1860
  • Geslacht: Man
Re: nieuwe slr in de zomer
« Reactie #77 Gepost op: 22 april 2009, 19:35:13 »
ik denk sowieso dat niemand echt kan zeggen dat ze de nieuwe camera meteen kopen.

ik ga ook wachten tot de prijs wat gezakt is en er een paar goede reviews zijn.
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: nieuwe slr in de zomer
« Reactie #76 Gepost op: 22 april 2009, 11:46:30 »
Citaat
Wie gaat er trouwens de nieuwe pentax kopen als die er is?
Ik had te bedoeling om de K20D over te slaan en het volgend model te kopen.
Ja ik had ook hetzelfde plan, maar ik wacht eerst maar eens af hoe die nieuwe camera er kwa specs uit komt te zien en wat de echte prijs wordt. Ik kan nog wel een paar maanden wachten en zal zeker niet een van de eersten zijn, dus dan kan de  prijs nog wat zakken.
Geduld is een schone zaak zei iemand in het verleden  ::)

grtz, Andre
« Laatst bewerkt op: 22 april 2009, 11:47:04 door andremz5 »

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

patrick91

  • Gast
Re: nieuwe slr in de zomer
« Reactie #75 Gepost op: 22 april 2009, 11:36:15 »
Het maken van sensoren zal steeds goedkoper worden en daarmee ook de FF camera's. Ik zeg net als pruimpit dat pentx de boot mist als ze niet instappen.
Het hoeft niet altijd kleiner te worden. Er is een marktaandeel van kiekjesmakers die liever een plat compact camera model nemen. Die zie je wel eens de overstap maken naar een model tussen dslr en compact en een paar maanden later gaat het tussenmodel op marktplaats omdat hij toch te groot is, ze willen liever een camera die eenvoudig mee te nemen is. Kijk eens om je heen hoe de verdeling is als je ergens bent waar veel mensen foto's nemen.. pak de dierentuin. Dames en heren met een compact, een enkele tussenmaat (hangt altijd op de buik/borst) een deel buik-borst hangers in de vorm van dslr met kitlens. En dan het het deel dat er iets meer werk van maakt.
Ik let altijd wel op dit soort dingen, ik kom vaak in blijdorp en vaak zonder camera, dan vind ik het heerlijk om op dit soort dingen te letten, omdat ik niets draag ben ik anoniem..  we kennen dat gevoel denk ik allemaal wel.
De digitale fotografie heeft heel erg veel mensen aan het fotograferen gezet en de prijsdaling van de dslr heeft veel mensen doen besluiten zo'n model te kopen al weten ze niet wat ze ermee kunnen. Dat zie je vaak aan posities die mensen innemen als ze een foto maken. Beste voorbeeld is kind op de grond en foto nemen terwijl je er op 1 meter vanaf staat en niet door je knieën gaat. Soms doe je dit expres maar ook dat verschil zie je wel.

Heeft eigenlijk helemaal niets met het onderwerp te maken, wissen is ook zo wat..
LOL

Over kopen: misschien wel ja. Eerst eens kijken wat het is. Deze vage plaatjes zeggen me niets. Pentax kan beter zelf wat geruchten verspreiden, krijg je discussie en interesse...
 ::)


Pruimpit

  • Gast
Re: nieuwe slr in de zomer
« Reactie #74 Gepost op: 22 april 2009, 11:02:01 »
Citaat
Als je gaat kijken hoe groot de markt is voor FF en dat er al aardig wat modellen in zitten denk ik dat het geen baad heeft voor pentax om een FF model op de markt te zetten. De kosten zullen zich waarschijnlijk niet terug betalen ook mede omdat ze nieuwe lenzen op de markt moeten brengen.

Dit argument heb ik hier vaker gehoord. De gedachtegang erachter is waarschijnlijk dat door de duurdere grotere sensor FF een soort niche zal blijven.  Maar vroeger waren toch echt bijna alle camera's FF. En dat was toen ook geen reden van Pentax om zich alleen op 110 en echte aps-c te richten. Beetje vreemd argument dus..

Ik denk dus dat FF steeds goedkoper word en dat er daardoor ook steeds meer FF modellen op de markt komen. Misschien heb ik het mis. Maar als er steeds goedkopere FF modellen op de markt komen, heeft Pentax een probleem. Ze hebben dan de slag (weer) gemist. Want alle bejubelingen over APS-C ten spijt, als prijs geen rol speelt, zal de consument denk ik toch voor FF kiezen.

Citaat
En hoe zit het dan met de EVIL kameras die nu op de markt komen?
micro 3/4th en de samsung hybrid, deze zijn kleiner en lichter we zullen gauw genoeg zien of ze verkopen.

Hybride camera's zijn er al heel lang. Desondanks is het marktaandeel van (D)SLR's alleen maar gegroeid.

Citaat
..dus dat betekent dat ze geen nieuwe lens lijn hoeven op tezetten maar we hebben toch een net iets grotere sensor

Daarom vind ik het ook zo dom, dat Pentax volledig op croplenzen is in gaan zetten. Nikon beweerde een aantal jaren geleden ook steevast dat cropcamera's de toekomst hadden. Maar slim dat ze waren, gingen ze wel gewoon door met het op de markt zetten van nieuwe FF lenzen. Dan hou je opties open.

Wel zou Pentax de oude FA-lijn in eerste instantie nieuw leven kunnen inblazen.

Citaat
maar ik en veel andere hebben al behoorlijk geinvesteerd in DA lenzen dus overstappen, ik denk dat velen dat niet doen???

Dat zal geleidelijk gaan. De pentax lijn kent nog al wat hiaten, vul die maar op met wat FF lenzen. Begin eerst eens met een 14-24/f2,8, en een 24-70/f2,8, of een 24-105/f4. Die lenzen zullen ook voor cropcamera bezitters aantrekkelijk zijn.


« Laatst bewerkt op: 22 april 2009, 11:45:44 door Pruimpit »

Offline ishpuini

  • Junior Member
  • Berichten: 35
  • Geslacht: Man
  • Life's Pentaxic!
Re: nieuwe slr in de zomer
« Reactie #73 Gepost op: 22 april 2009, 10:47:26 »
Even inpikken op het upgrade verhaal. Ik nam me tot nu telkens voor eens een model over te slaan, maar lukte daar uiteindelijk nooit in... Ook deze keer? De K20D was voor mij een veel grotere verbetering tov de K10D dan wat je meestal leest. In praktijk vond ik 'm een reuzestap in de goede richting zonder de toch wel vele kleine euvels van de K10D. Allicht gaat deze een nog grotere stap zijn in termen van specs, maar mogelijk niet in termen van gebruik? Mijn voornaamste bedenking momenteel is wat de overstap me gaat kosten, van de K10D naar de K20D nam ik immers ook extra batterijen, grip en matglas mee, maar over de K7D zijn er enkele aanwijzingen die me doen vrezen dat die investering ook opnieuw zal moeten gebeuren, da's snel EUR 500 extra... Als ik bvb het matglas zal kunnen meenemen ben ik allicht een vogel voor de kat...

Intussen is er weer een nieuw beeldje. Blijkbaar maakte iemand deze foto om duidelijk te maken dat er iets in het bovenste deel van de camerabehuizing zit dat extra aandacht waard is? Ik hoop dat dit niet wil zeggen dat m'n dure Katzeye niet meer zal passen...
« Laatst bewerkt op: 22 april 2009, 10:48:18 door ishpuini »

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: nieuwe slr in de zomer
« Reactie #72 Gepost op: 22 april 2009, 09:36:00 »
Ik wacht het rustig af. Op een FF zit ik persoonlijk niet op te wachten, APS-C geeft voor mij meer dan voldoende kwaliteit. En ik ben er inmiddels wel aan gewend dat 18mm APS-C ongeveer gelijk is aan 28mm FF e.d.
De geruchten gaan wel flink rond; misschien een APS-H sensor (1.3 crop) voor de K30D, de K300D krijgt een 10MP Samsung CMOS sensor...
Ik zie het wel, misschien dan toch een K20D die bij introductie van een K30D ook wel weer iets goedkoper zal worden, of een K300D voor de prijs van een K200D met nagenoeg de prestaties van de K20D. Iets minder hoge resolutie 10MP vs 14.6MP, maar daardoor wellicht minder ruis op hoge iso's...
Of toch een K30D?
« Laatst bewerkt op: 22 april 2009, 09:36:32 door Vulcan »
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: nieuwe slr in de zomer
« Reactie #71 Gepost op: 22 april 2009, 05:11:14 »
Citaat
Wie gaat er trouwens de nieuwe pentax kopen als die er is?
Ik had te bedoeling om de K20D over te slaan en het volgend model te kopen.

Ik had exact hetzelfde plan: de K20D vond ik te weinig meer bieden boven de K10D. Ik ga er dan wel vanuit dat er een opvolger komt, maar de lijnen zijn nu zo ingewikkeld dat ik er weinig meer van snap...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re: nieuwe slr in de zomer
« Reactie #70 Gepost op: 22 april 2009, 00:18:45 »
Citaat
Worden jullie niet een beetje moe van dat FF gekletst, hoe graag je het wel niet wilt en waarom. En het wellus/niettus verhaal over de 50mm ---> 35mm standaard lens? Misschien eens een apart topic ervoor aanmaken
Mij eerste keer dat ik het er over hebt en meer om het uit teleggen dat de nieuwe pentax zeer waarschijnlijk geen FF wordt.

Dat over de lens zit bij zoveel mensen verkeert in het hoofd terwijl het eigenlijk voor de meeste niet zo belangrijk is wat de focal length is op een andere kamera, ik bedoel de gene die alleen met een APS-C slr hebben geschoten.
Patrick heeft het nu wel goed maar om simpel weg tezeggen dat een 18mm 27mm wordt op een kamera met APS-C sensor klopt weer niet, als je dan je scherpte diepte wil berekenen klopt er niks meer van bijvoorbeeld.


Spencer de kameras op de foto zijn de;
Nieuwe pentax, K20D, K200D, en de K-M

Wie gaat er trouwens de nieuwe pentax kopen als die er is?
Ik had te bedoeling om de K20D over te slaan en het volgend model te kopen.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

patrick91

  • Gast
Re: nieuwe slr in de zomer
« Reactie #69 Gepost op: 21 april 2009, 17:10:47 »
Citaat
Worden jullie niet een beetje moe van dat FF gekletst, hoe graag je het wel niet wilt en waarom. En het wellus/niettus verhaal over de 50mm ---> 35mm standaard lens? Misschien eens een apart topic ervoor aanmaken

Je bedoelt dat je er moe van wordt om het te lezen?

Spencer

  • Gast
Re: nieuwe slr in de zomer
« Reactie #68 Gepost op: 21 april 2009, 16:48:56 »
Ik doelde op het plaatje met de vier camera's naast elkaar, ervan uitgaande dat het de nieuwe beta's/prototypes/behuizingen waren (was een verkeerde aanname)
http://www.geocities.com/ricehigh/blogger/New_Kx/IMG_0153_ps_up_LS.jpg

Maarja als het de opvolger van de k200 moet zijn maar dan met veel betere specs, hoe veel betere specs heeft dan de opvolger van de k20d. En als het de opvolger is van de k200d, is dan niet de prijs van 1500,- veel te hoog? Dan wil ik niet eens weten wat de opvolger van de k20d kost  :o haha.

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: nieuwe slr in de zomer
« Reactie #67 Gepost op: 21 april 2009, 15:36:10 »
Citaat
Worden jullie niet een beetje moe van dat FF gekletst, hoe graag je het wel niet wilt en waarom. En het wellus/niettus verhaal over de 50mm ---> 35mm standaard lens? Misschien eens een apart topic ervoor aanmaken

De vier pentax camera's op een rij lijken mij ook na de k7d, de kX0, KX00 en een KX000.

Als die k7d dan deze zomer uitkomt en voor 1500,- over de toonbank gaat vind ik dit wel een logische prijs. Het is een segmentje hoger dan de kX0 lijn.
En misschien valt de prijs wel reuze mee, afhankelijk van het objectief dat erbij inbegrepen is of was de 1500,- puur voor de body?

Ik ben echt benieuwd wat de nieuwe camera allemaal te bieden heeft, en hoe pentax hiermee de markt wilt aanpakken.

Moe? Ach, er zijn al tig topics over FF. Maar dat is een beetje inherent aan een forum :)

Volgens mij klopt je opsomming niet helemaal:

Kx000 is uitgebracht onder de naam K-m - nog niets over een opvolger, is te recent

Kx00, huidig model K200 - de camera waar we het hier over hebben zou de opvolger van de K200 moeten zijn met specs van een K30. Inderdaad, niet een beetje verwarrend :) En dat Tekade dan een KxxD in de advertentietekst zet maakt het helemaal ingewikkeld.

Kx0, huidig model K20 - niets over een opvolger te vinden

En natuurlijk nog het nieuwe kindje:

645 - exacte specs nog onbekend

Bridge en compacts laat ik maar even buiten beschouwing :)

« Laatst bewerkt op: 21 april 2009, 15:38:53 door Harry »
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Spencer

  • Gast
Re: nieuwe slr in de zomer
« Reactie #66 Gepost op: 21 april 2009, 14:49:54 »
Worden jullie niet een beetje moe van dat FF gekletst, hoe graag je het wel niet wilt en waarom. En het wellus/niettus verhaal over de 50mm ---> 35mm standaard lens? Misschien eens een apart topic ervoor aanmaken

De vier pentax camera's op een rij lijken mij ook na de k7d, de kX0, KX00 en een KX000.

Als die k7d dan deze zomer uitkomt en voor 1500,- over de toonbank gaat vind ik dit wel een logische prijs. Het is een segmentje hoger dan de kX0 lijn.
En misschien valt de prijs wel reuze mee, afhankelijk van het objectief dat erbij inbegrepen is of was de 1500,- puur voor de body?

Ik ben echt benieuwd wat de nieuwe camera allemaal te bieden heeft, en hoe pentax hiermee de markt wilt aanpakken.

patrick91

  • Gast
Re: nieuwe slr in de zomer
« Reactie #65 Gepost op: 21 april 2009, 12:49:22 »
Met kitlens betaalde ik 1079 als ik me niet vergis.. dat was heel snel na introductie (weekje denk ik).
Als je het prijsverschil gaat bekijken dan is de 20d nu 600 euro, dus moet je fors meer betalen voor de camera die erna komt.. het zou nog wel eens een verrassing kunnen worden..