Auteur Topic: Rotterdam [bewerkte HDR]  (gelezen 1163 keer)

Buksbeest

• Gast
Re:Rotterdam [bewerkte HDR]
« Reactie #6 Gepost op: 27 maart 2010, 22:24:07 »
Erg gave foto's.
Voorkeur gaat wel uit naar de foto zonder ingeplakte mensen.
Die ander ziet er toch wat geplakt uit. Is niet mooi.

Maar ik zie al dat de meningen daarover gelukkig verschillen :-)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #6 Gepost op: 27 maart 2010, 22:24:07 »

Offline Monique

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
    • Sakura-Lelystad
« Reactie #5 Gepost op: 24 maart 2010, 21:36:39 »
Mooie plaat!
Ik vind foto 1 het mooist, de wandelaars voegen voor mij wat toe aan het anders (voor mij) wat statische beeld.
Ik ben het wel eens met de opmerking dat de tweede meneer van links zijn hoofd iets minder zou mogen 'oplichten'  ;D

Groetjes, Monique
Pentax K-7, K-5II, DA 12-24mm, FA 43mm, DA* 50-135 en de oudjes:  Pentax-A 50mm F1.7, de 100-300mm F4.7-5.6, 2x handmatige flitsers, Metz 48 AF, Cactus V4 en een studio-setje.
www.pentaxphotogallery.com/moniquesplint

Offline cire

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
« Reactie #4 Gepost op: 22 maart 2010, 12:49:23 »
Goed werk Alwin
Fotografie hoeft voor mij niet altijd een registratie te zijn van de werkelijkheid.
Er zijn veel mogelijkheden voor een eigen creatieve invulling. B.v. zoals hier met een fish-eye.
Andere creatieve uittingen zijn mogelijk met de lensbaby, cokin filters en natuurlijk oneindig veel trucken met Photoshop.
Maar er zijn puriteinen, die vinden dat de foto zo uit de camera moet komen. Voor mij ook goed hoor. Van mij mag het allemaal.
Ik kijk naar het eindresultaat en dat vind ik hier best geslaagd.
Cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Offline Jos Abee

• Super Pentaxian
« Reactie #3 Gepost op: 21 maart 2010, 11:33:44 »
het kan voor mij prima alleen niet te vaak. het blijft wel een "extreme" foto met en fish-eye en HDR.

ik vindt foto 1 goed geslaagd als een iets surrealistische foto door het kader van het gebouw en de trottoirband onderin lijkt wel of ze voor een grote spiegel lopen. ik denk zelfs dat een hdr lucht hier alleen maar de foto zal versterken. de wandelaars links en zeker die met de gloeiende kop leiden mij wel af.

sowieso een knappe bewerking

gr Jos
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

Offline Jurrien

• Senior Member
  • **
  • K 20, een uitdaging!
« Reactie #2 Gepost op: 19 maart 2010, 12:05:54 »
Ik ben een beetje puriteins ingesteld, dus al die vervormingen kan ik niet mooi vinden. Wat ik dan maar even het betere plak en knipwerk noem, vind ik bijzonder knap en leuk gedaan. Alleen de toegevoegde wandelaars mogen wat mij betreft weer snel uit beeld.
DA 1:3.5-5.6 18-55mm AL II | Sigma APO DG 1:4-5.6 70-300mm | Sigma 1:2.8 28mm | Sigma 1:4-5.6 70-210 | Petri 1:2.0 50mm | Petri 1:3.5-4.5 35-135mm | Kenlock 1:5.6 100-300 mm

Alwin

• Gast
Rotterdam [bewerkte HDR]
« Reactie #1 Gepost op: 18 maart 2010, 21:40:26 »
Hier nog een - deze keer extra bewerkte - foto uit de Rotterdam [HDR] serie.

Als basis heb ik de HDR foto genomen, samengesteld uit vijf foto's met verschillende belichtingstijden. De twee wandelaars links heb ik uit een van de samenstellende foto's gesneden. Dit heb ik gedaan door met een penseel te schilderen op de twee figuren in een masker. Dit heb ik samengevoegd (flattened heet dat in de engelstalige versie van CS3) met de onderste laag - de HDR foto. Aan deze nieuwe foto heb ik op dezelfde manier vanuit een van de andere samenstellende foto's de middelste twee wandelaars toegevoegd. Dit is weer "geflattened" met de onderste laag. Daarna heb ik nog de lucht van één van de andere samenstellende foto's hieraan toegevoegd. Dit heb ik gedaan omdat bewolkte luchten in HDR-foto's er vaak wat "smoezelig" uitzien, doordat de wolken bewegen tijdens het maken van de foto's. Het vervangen van de lucht uit de HDR-foto door de lucht van een van de samenstellende foto's lost dit kleine schoonheidsfoutje op, maar kan wel een extra surrealistisch effect geven. (Dan moet de lucht wel op een eenvoudige manier uit de foto te snijden zijn. In dit geval ging dat gemakkelijk met het "quick selection" gereedschap).

Hoe is het resultaat naar jullie mening?

Ter vergelijking de oorspronkelijke HDR:

Groet, Alwin.
« Laatst bewerkt op: 19 maart 2010, 12:14:08 door Alwin »