Auteur Topic: De kristallen Pentaxbol  (gelezen 92083 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline PentaxDonkey

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1230
  • Geslacht: Man
  • Laat (een gebrek aan) kennis geen belemmering zijn
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #75 Gepost op: 29 augustus 2010, 21:19:52 »
Verder mag je wat je meer weet heel discreet prive melden.
Welnee, gewoon lekker publiek delen met ons!  ::)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #75 Gepost op: 29 augustus 2010, 21:19:52 »

RonHendriks

  • Gast
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #74 Gepost op: 29 augustus 2010, 21:15:35 »
Dat klopt ook! Omdat Canon donderdag als persdag had, heeft Pentax zijn persdag van de 645D een dag opgeschoven. Wel merkwaardig dat ik er nog weinig van terug zie.

Verder zal er waarschijnlijk gewacht worden tot net voor de Photokina. Hoewel ik al meer weet, kan ik maar één ding zeggen: Ik heb er zin in!  :cheer:
Tsja de 645D zal alleen in de fotobladen komen.

Verder mag je wat je meer weet heel discreet prive melden.

Bartel

  • Gast
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #73 Gepost op: 29 augustus 2010, 21:05:15 »
Hoewel ik al meer weet, kan ik maar één ding zeggen: Ik heb er zin in!  :cheer:
Zonder veel los te laten: is het zinvol om de K7 over te slaan? :evil:

Buksbeest

  • Gast
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #72 Gepost op: 29 augustus 2010, 20:55:49 »
Ik kan mij niet onttrekken aan de indruk dat er hier ieder op zijn eigen afgesproken dag media-aandacht mag hebben met de aankondiging van een serie nieuwe producten. Zo zullen pentax, Olympus en Panasonic vast ook ieder een dagje in de spotlight kunnen krijgen.

Dat klopt ook! Omdat Canon donderdag als persdag had, heeft Pentax zijn persdag van de 645D een dag opgeschoven. Wel merkwaardig dat ik er nog weinig van terug zie.

Verder zal er waarschijnlijk gewacht worden tot net voor de Photokina. Hoewel ik al meer weet, kan ik maar één ding zeggen: Ik heb er zin in!  :cheer:

Serpiente

  • Gast
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #71 Gepost op: 27 augustus 2010, 13:54:08 »
De Canon EF 400/5.6 L USM is er wel voor rond de €1200. Ik denk dat Pentax ook wel zoiets moet kunnen maken. Met F4 is al een flinke klap duurder, om nog maar over F2.8 te zwijgen. Een Canon EF 100-400/4.5-5.6L USM IS is rond de €1350. Dat zou ook nog kunnen bij Pentax. Dit is wel echt iets dat bij Pentax ontbreekt (betaalbare objectieven van boven de 300mm). Die dingen van Sigma zijn leuk, maar zijn meestal veel zwaarder en van mindere kwaliteit ten opzichte van merk eigen producten.   

Offline danny2001

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 102
  • Geslacht: Man
  • I love it !
    • Dannybarake.nl
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #70 Gepost op: 27 augustus 2010, 07:26:58 »
Ik ben benieuwd wanneer die super tele (400mm ?? ) wordt aangekondigd. Ik herinner me nog een roadmap van vorig jaar..

Anders ik wel, ik wil erg graag meer mm's voor me roofvogel fotografie. dus is een redelijk lichtsterke 400mm lens meer dan welkom, en dan zou het mooi zijn als ze hem onder de 5.6 weten te houden.

ook ik ben erg benieuwd naar het nieuwe vlaggenschip van pentax, de k5, de specs zien er veel belovend uit, hopenlijk wordt het waar gemaakt. nog een maandje wachten en dan weten we het.....



Pentax AF540 FGZ|Sigma EX 24-70mm F2.8|EX 70-200mm II F2.8 HSM|DC 18-200F3.5-6

Serpiente

  • Gast
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #69 Gepost op: 26 augustus 2010, 22:12:18 »
Is traag van begrip......

Groeten,
J@@P
touché!  :D

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #68 Gepost op: 26 augustus 2010, 20:35:34 »

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #67 Gepost op: 26 augustus 2010, 20:30:52 »
Wie het laatst lacht...  ;-) ?

Jan.

Is traag van begrip......

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

RonHendriks

  • Gast
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #66 Gepost op: 26 augustus 2010, 20:12:58 »
Ik kan mij niet onttrekken aan de indruk dat er hier ieder op zijn eigen afgesproken dag media-aandacht mag hebben met de aankondiging van een serie nieuwe producten. Zo zullen pentax, Olympus en Panasonic vast ook ieder een dagje in de spotlight kunnen krijgen.

Serpiente

  • Gast
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #65 Gepost op: 26 augustus 2010, 19:09:41 »
Ik ben benieuwd wanneer die super tele (400mm ?? ) wordt aangekondigd. Ik herinner me nog een roadmap van vorig jaar..

Offline Corros

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1237
  • Geslacht: Man
  • J316
    • Website
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #64 Gepost op: 26 augustus 2010, 19:05:57 »
Dan moet Pentax gewoon nog even wachten, want tussen al dat geweld valt Pentax niet op. Dus morgen wordt de 645D aangekondigd, en dan misschien nog een paar camera's/lenzen?
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

gnodde

  • Gast
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #63 Gepost op: 26 augustus 2010, 19:05:22 »
Ik vind het nog akelig stil rond Pentax. Bij Canon, Nikon en Sony vliegen de producten je om de oren. Bij Olympus begint het ook te komen.  ::)

Wie het laatst lacht...  ;-) ?

Jan.

Serpiente

  • Gast
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #62 Gepost op: 26 augustus 2010, 19:00:58 »
Ik vind het nog akelig stil rond Pentax. Bij Canon, Nikon en Sony vliegen de producten je om de oren. Bij Olympus begint het ook te komen.  ::)

Offline Jazzer

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1529
  • multipentaxionist
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #61 Gepost op: 26 augustus 2010, 17:33:39 »
Ken toevallig iemand met een 7d, is echt een topcamera en lijkt het ook goed te doen wat betreft ruis voor zover ik heb gezien, wat betreft HD-films doet ie niet veel onder voor de 5D II. Door de 7d waren er volgens mij hier en daar zelfs discussies of FF in de toekomst nog wel nodig was omdat met APS-C steeds betere kwaliteit te behalen is.
Mee eens dat meer pixels niet extreem veel extra ruis moeten veroorzaken maar een paar miljoen erbij lijkt me niet meer dan een logische ontwikkeling wanneer de 'ruistechnologie' ook vooruit gaat.

Je spreekt over HD-film! Film of video is een snelle opeenvolging van beelden. Je hebt gewoon de tijd niet om de ruis in een enkel beeldje te zien. Omdat ruis (wat spreiding over het beeld betreft) willekeurig optreedt, is het totaaleffect bij film/video vele malen kleiner dan bij fotografie.
Bestudeer maar eens enkele stilstaande beelden.  ;)

Vroeger was ik tamelijk tevreden met de foto's op 800 en zelfs 1600 iso van mijn Fuji Finepix F10 en F30. Die stonden en staan nog steeds bekend als de compactjes met de beste ruisprestaties. Sedertdien is er voor zover ik geïnformeerd ben, weinig tot geen vooruitgang geboekt op dat gebied. Ken jij compacttoestellen of bridges die het bij weinig licht beter doen?

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #60 Gepost op: 26 augustus 2010, 15:58:08 »
Ruis, ruis en nog eens ruis. De 7D geeft voor die 18MP weinig ruis, maar nog altijd behoorlijk wat. Wel eens naar het dynamisch bereik van de 7d en de 5d MK II gekeken? Wat een verschil. Hoe kleiner de pixels worden, hoe minder DR de camera heeft. Daar zit dus het probleem. Heb een klant gehad die een 7d voor bruiloften gebruikte en totaal ontevreden was. De jurken waren allemaal uitgebeten! Met de 5d was dat probleem snel opgelost.

Plus is Full-grame vooral erg mooi ivm de scherptediepte en bokeh, vergeet die verschillen niet.

Geef je geen ongelijk :) Wou alleen aanduiden dat meer megapixels een logische ontwikkeling kan zijn en dat de ruis steeds minder wordt bij APS-C camera's.
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

Offline Corros

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1237
  • Geslacht: Man
  • J316
    • Website
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #59 Gepost op: 26 augustus 2010, 00:26:58 »
Ruis, ruis en nog eens ruis. De 7D geeft voor die 18MP weinig ruis, maar nog altijd behoorlijk wat. Wel eens naar het dynamisch bereik van de 7d en de 5d MK II gekeken? Wat een verschil. Hoe kleiner de pixels worden, hoe minder DR de camera heeft. Daar zit dus het probleem. Heb een klant gehad die een 7d voor bruiloften gebruikte en totaal ontevreden was. De jurken waren allemaal uitgebeten! Met de 5d was dat probleem snel opgelost.

Plus is Full-grame vooral erg mooi ivm de scherptediepte en bokeh, vergeet die verschillen niet.
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #58 Gepost op: 25 augustus 2010, 23:08:51 »
Prima specs
Maar liever minder megapixels.... dit is ook mijn bezwaar tegen de canon 7d (18 megapixels op aps), mijn voorkeur max 12,1 megapixels
en dan perfecte ruisspecificaties .....

Ken toevallig iemand met een 7d, is echt een topcamera en lijkt het ook goed te doen wat betreft ruis voor zover ik heb gezien, wat betreft HD-films doet ie niet veel onder voor de 5D II. Door de 7d waren er volgens mij hier en daar zelfs discussies of FF in de toekomst nog wel nodig was omdat met APS-C steeds betere kwaliteit te behalen is.

Mee eens dat meer pixels niet extreem veel extra ruis moeten veroorzaken maar een paar miljoen erbij lijkt me niet meer dan een logische ontwikkeling wanneer de 'ruistechnologie' ook vooruit gaat.
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

Offline Corros

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1237
  • Geslacht: Man
  • J316
    • Website
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #57 Gepost op: 25 augustus 2010, 16:31:52 »
Of een K-aaaaa (uitspraak: kaas) ;)
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

RonHendriks

  • Gast
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #56 Gepost op: 25 augustus 2010, 15:44:23 »
Hoezo K2 bezet..

http://www.camerapedia.org/wiki/Pentax_K2

Ach en de K7 is ook een bergje in Pakistan. Alles kan dus wel. Alleen een eiPott is dan weer niet mogelijk.

Offline Mieg

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 514
  • Geslacht: Man
    • http://www.miegz.com
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #55 Gepost op: 25 augustus 2010, 15:30:48 »
K5 | K3 | K-01 DA: 10-17, 12-24, 17-70, 50-135, 55-300, 21,70, FA: 50, Sigma: 8-16, 105

RonHendriks

  • Gast
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #54 Gepost op: 25 augustus 2010, 15:23:25 »
K1 (vechtsport), K2 (berg) en K3 (Oya lélé) zijn al bezet ;)
K9 voor de doggies. We zijn zo klaar met tellen.

K-a kan ook echt niet, dat is teveel dat suffe autootje.

Serpiente

  • Gast
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #53 Gepost op: 25 augustus 2010, 15:10:55 »
Ik ga volgend jaar naar Amerika, ik wil dan, als het even kan, de nieuwe camera in mijn bezit hebben.
We zullen zien wat de prijzen gaan doen. Het ligt er ook aan hoe groot het verschil gaat zijn tussen de K7 en K5 (het lijken wel namen van Russische onderzeeërs). Het verschil in prijs maar ook het verschil in kwaliteit.
K1 (vechtsport), K2 (berg) en K3 (Oya lélé) zijn al bezet ;)

Offline Johan

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1782
  • Geslacht: Man
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #52 Gepost op: 25 augustus 2010, 06:01:52 »
Waarschijnlijk kijk ik verkeerd, maar bij de Kx staat volgens mij niet ingevuld.

nee, je kijkt niet verkeerd, ik had het niet goed gezien. Ik was ervan uit gegaan dat de laatste prijs van de KX  was.

Bartel

  • Gast
Re:Pentax K5 en K-r
« Reactie #51 Gepost op: 24 augustus 2010, 23:17:46 »
Ik vind de 2e hands KX wel aan de dure kant, maar die zal wel verwisseld zijn met de K7.

Waarschijnlijk kijk ik verkeerd, maar bij de Kx staat volgens mij niet ingevuld.