Auteur Topic: Pentax K-01 (even de titel van het topic aangepast)  (gelezen 39864 keer)

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline EricR

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1774
  • Geslacht: Man
  • Selling mode
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #329 Gepost op: 3 februari 2012, 18:25:33 »
http://www.kieskeurig.nl/spiegelreflexcamera/sony/nex-5n_18-55mm/968591/

Ongeveer zelfde prijsklasse als de K-01.

Haalt dezelfde beeldkwaliteit als de K-01 omdat er gebruik gemaakt wordt van dezelfde sensor. Maar dan heb je wel de mogelijkheid om EVF er bij te kopen en je hebt een uitklapbaar scherm. Voordeel van de K-01 is natuurlijk wel dat je alle K-mount objectieven kan gebruiken. Als je op de NEX een AF KM of Sony objectief wil gebruiken heb je een redelijk dure adapter nodig.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #329 Gepost op: 3 februari 2012, 18:25:33 »

RonHendriks

  • Gast
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #328 Gepost op: 3 februari 2012, 18:24:41 »
Waarschijnlijk is het net zo als bij de Nikon D7000 de minimum UHS-1 dus maar 50 MB/s, zoals je leest zal de M7 UHS104 ondersteunen en dat is 104 MB/s.
Op wat voor snelheid zat de K5, zo rond de 30MB/s toch?

De K-5 komt op een gemiddelde van 18-19 MB/s en zal wellicht een piekje hebben gedurende het schrijven. Met die ondersteuning voor de PRO kaarten UHS-I van 45 MB/s die ik heb gaat deze camera dus echt wel 2 keer zo snel door de fotootjes heen. Dat vind ik al een aangename vooruitgang.

De verandering van 14-bit naar 12-bit zal de K-01 zelfs heel vlotjes maken t.o.v. de K-5 denk ik.

Voor de serie #7 van die Milbout zou ik ook weer nieuwe kaarten moeten kopen (van 95 MB/s die nu verkrijgbaar zijn).

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #327 Gepost op: 3 februari 2012, 18:20:06 »
In partijk valt de grote nog wel mee, pakt maar eens een NEX op met een lens, de paar centimeter dat die dunner is komt weer terug in de lens dus je zal toch een tas voor moeten hebben zeker als je naar een system kijk met 2 a 3 lenzen.
De m4/3 is een mooi balans tussen beide maar Pentax is al heel compact gegaan met de Q dus opzich is de K-01 zo gek nog niet, het is niet risicovol omdat je geen aparte lenzen nodig hebt en ook de prijs is mooi.
EVF zal leuk zijn geweest maar dan komt de prijs net zo hoog als de Kr of de K5 dus wat schiet je daar mee op?

Je hebt het dan over een vergelijking tussen een NEX met zoomlens en K-01 met 40mm XS. Beetje manke vergelijking natuurlijk. Een NEX met een pancake uit de NEX-serie is zeker veel platter. Zet de 18-55 zoomlens op de K-01 (een kleinere zoom is er momenteel nog niet) en je hebt toch wel een erg forse camera hoor. Hij is denk ik dan toch echt voor de overstappers vanaf een compact of bridge, die de voordelen van een OVF (nog) niet zien, maar wel DSLR beeldkwaliteit willen.

Niet risicovol is een beetje kort door de bocht, het scheelt dat er geen aparte lenzen voor ontwikkelt hoeven te worden (alhoewel, 40mm) maar de camera zelf gaat ook aardig wat R&D in zitten waarschijnlijk.

Ik denk zelf eigenlijk dat de K-01 nog wel een stukje kleiner had gekund. Ik snap die uitstulping bovenop niet helemaal, er zit immers geen zoeker meer in. Die bult had er dus mooi vanaf gekund, je ziet dit bijna nooit meer bij een mirrorless. Dan mis je misschien de pop-up flash, maar is die nou echt zoveel beter dan een ingebouwde vaste flitser? Het is allebei een relatief slechte flits. Gewoon een platte bovenkant met hotshoe of pop-up ala Q was misschien beter geweest. De ronde dials hadden dan ook wat lager kunnen zijn. Het feit dat analoge FF camera's nog steeds kleiner zijn bewijst wel dat het nog kleiner kan, ik begrijp dat er elektronica in moet en dat dit beperkingen geeft, maar toch. De Q laat zien dat het zeker kleiner kan.
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #326 Gepost op: 3 februari 2012, 18:19:43 »
- Voor mensen die vanaf een compact komen heel vertrouwd met een schermpje werken, die missen die zoeker helemaal niet en vinden het zelfs onhandig waarschijnlijk (de DSLR gebruiker zal hier niet snel warm voor lopen)
- De mogelijkheid om door te groeien naar een DSLR, zonder alle lenzen opnieuw te moeten kopen. In de praktijk scheelt het misschien weinig als je maar 2 lensjes hebt, maar het is toch een mooi lokkertje.
- Ongekende beeldkwaliteit en prestaties in deze prijsklasse met een goede lens. Binnen niet al te lange tijd zeker voor 550 euro te kopen mét lens.
Denk dat dit de punten zijn die het interessant zijn voor Pentax.
Nieuwe gebruikers die investeren in lenzen en later misschien doorstromen naar een "betere" camera (DSLR).
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #325 Gepost op: 3 februari 2012, 18:16:24 »
Weer veel aannames en weinig concreets.  :(
Er wordt gevraagd naar verwachtingen en meer kan ik niet geven.

Tsja, ik denk dat in het najaar een FF met 1,4x TC en 550mm lens samen toch een heel mooie set is.
de TC en de 550mm zijn DA dus gemaakt voor APS-C dus weinig hoop voor je FF...
Er staat trouwens geen enkele nieuwe (D)FA lens op.

Ik zag ook dat UHS-1 wordt ondersteund. Geen idee of deze dus nu veel vlugger is? Enig idee wat de prestatie verschillen zijn tussen deze #6 en de oude #5?
Waarschijnlijk is het net zo als bij de Nikon D7000 de minimum UHS-1 dus maar 50 MB/s, zoals je leest zal de M7 UHS104 ondersteunen en dat is 104 MB/s.
Op wat voor snelheid zat de K5, zo rond de 30MB/s toch?


De M6 is inmiddels al weer een jaar oud dus ik hoop echt dat met de zomer de opvolger van de K5 met de M7 komt.
« Laatst bewerkt op: 3 februari 2012, 18:21:52 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #324 Gepost op: 3 februari 2012, 18:12:41 »
Ok, na al het negatieve dan toch ook maar even van de positieve kant:

- Voor mensen die vanaf een compact komen heel vertrouwd met een schermpje werken, die missen die zoeker helemaal niet en vinden het zelfs onhandig waarschijnlijk (de DSLR gebruiker zal hier niet snel warm voor lopen)
- Een zeer grote range aan lenzen beschikbaar inclusief zeer compacte primes en een compact zoom in het verschiet.
- De mogelijkheid om door te groeien naar een DSLR, zonder alle lenzen opnieuw te moeten kopen. In de praktijk scheelt het misschien weinig als je maar 2 lensjes hebt, maar het is toch een mooi lokkertje.
- Ongekende beeldkwaliteit en prestaties in deze prijsklasse met een goede lens. Binnen niet al te lange tijd zeker voor 550 euro te kopen mét lens.
- Onderscheidend design
- Interessante videomogelijkheden (alhoewel niet beter/slechter dan de concurrentie).
- Waarschijnlijk lange accu-levensduur door relatief grote accu.
- Zeer stevig en degelijk gebouwd.
- In vergelijking met andere mirrorless wel een slagje groter, maar met een pancake lens toch wel weer redelijk dezelfde diepte (in vergelijking met een zoom op een NEX) en ze moeten toch allemaal in een tasje.
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

RonHendriks

  • Gast
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #323 Gepost op: 3 februari 2012, 17:42:31 »
De processor in de K-01 is de nieuwe Fujitsu Milbeaut M6 en die zal ook wel in de nieuwe DSLR komen dus verwacht ongeveer dezelfde prestaties qua FPS en Video opties.
In de K-01 zit ook een vernieuwde sensor, misschien dat die ook wel wordt gebruikt voor de nieuwe DSLR zodat eigenlijk de gehele moederboard en de sensor gelijk blijft wat scheelt in productie kosten.

Ik zag ook dat UHS-1 wordt ondersteund. Geen idee of deze dus nu veel vlugger is? Enig idee wat de prestatie verschillen zijn tussen deze #6 en de oude #5?

RonHendriks

  • Gast
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #322 Gepost op: 3 februari 2012, 17:37:45 »
Komt waarschijnlijk omdat er geen FA lenzen op de roadmap staan  ;)

Tsja, ik denk dat in het najaar een FF met 1,4x TC en 550mm lens samen toch een heel mooie set is.

asplx

  • Gast
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #321 Gepost op: 3 februari 2012, 17:31:00 »
Tja....

het ZAL wel....

Weer veel aannames en weinig concreets.  :(

Groetekens,
Ruurd

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #320 Gepost op: 3 februari 2012, 16:23:55 »
Helaas geen 1080p 60fps, terwijl dit technisch zeker wel kan (zie de NEX).
Andere processor  ;)
Pentax doet al lang zaken met Fujitsu dus daar zouden ze waarschijnlijk niet vanaf wijken.

Maar ik denk dat ik wacht op de opvolger van de k5, die zal ook wel dezelfde video opties hebben.

Weet iemand trouwens of de K-01 nog uit de Hoya tijd komt of vanuit Ricoh? Ik heb het vermoeden dat Hoya dit nog bedacht heeft eigenlijk.
Denk dat dit Ricoh is voor het grootste deel.
De Q zal naar alle waarschijnlijkheid ook in overleg met Ricoh zijn goedgekeurd.
« Laatst bewerkt op: 3 februari 2012, 16:27:34 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #319 Gepost op: 3 februari 2012, 16:20:55 »
De K-01 zal naar mijn idee te groot zijn voor de mensen die een mirrorless zoeken. Daar komt bij dat naar mijn idee een groot deel van die gebruikersgroep helemaal niets begrijpt van sensorformaat, of mount-distance en dus zeker niet zal begrijpen waarom het ding zo dik is. De enige hoop is dan een verkoper in een goede winkel die uitlegt dat er voor de K-01 veeel meer lenzen beschikbaar zijn dan voor welke mirrorless dan ook. "Maar ik vind 'm zo dik en zwaar" zal ook dan nog een veelgehoord argument blijven ben ik bang. De mensen die een DSLR zoeken zullen ook niet naar de K-01 kijken want die willen nou juist een optische(/elektronische) zoeker en meer instelmogelijkheden.
In partijk valt de grote nog wel mee, pakt maar eens een NEX op met een lens, de paar centimeter dat die dunner is komt weer terug in de lens dus je zal toch een tas voor moeten hebben zeker als je naar een system kijk met 2 a 3 lenzen.
De m4/3 is een mooi balans tussen beide maar Pentax is al heel compact gegaan met de Q dus opzich is de K-01 zo gek nog niet, het is niet risicovol omdat je geen aparte lenzen nodig hebt en ook de prijs is mooi.
EVF zal leuk zijn geweest maar dan komt de prijs net zo hoog als de Kr of de K5 dus wat schiet je daar mee op?
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #318 Gepost op: 3 februari 2012, 16:12:46 »
hoe zouden de nieuwe specificaties van de de k-5 opvolger eruitzien?
De processor in de K-01 is de nieuwe Fujitsu Milbeaut M6 en die zal ook wel in de nieuwe DSLR komen dus verwacht ongeveer dezelfde prestaties qua FPS en Video opties.
In de K-01 zit ook een vernieuwde sensor, misschien dat die ook wel wordt gebruikt voor de nieuwe DSLR zodat eigenlijk de gehele moederboard en de sensor gelijk blijft wat scheelt in productie kosten.
Dus als ik een gok moet doen zal de opvolger van de Kr zo goed als precies hetzelfde zijn als de K-01 maar dan moet een spiegel, optische zoeker en (verbeterde) AF module, styling zal waarschijnlijk hetzelfde blijven als de Kr.

De K5 opvolger is moeilijker, ik verwacht een nieuwe body, verbeterde AF, wel de Fujitsu Milbeaut M6 maar met meer RAM dan de K-01 en misschien een nieuwe sensor.
Dus een bescheidde upgrade, de opvolger hiervan zal meer vernieuwing brengen omdat de Fujitsu Milbeaut M7 veel nieuwe dingen op tafel brengt of ze versassen ons en ze brengen deze opvolger al uit met de M7, ik weet niet precies hoe dit wereldje in elkaar steekt omdat van de M7 nog niks bekend is.

http://www.fujitsu.com/global/services/microelectronics/product/assp/milbeaut/
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #317 Gepost op: 3 februari 2012, 16:04:54 »
http://www.imaging-resource.com/news/2012/02/02/score-one-for-the-rumor-mill-pentax-launches-k-mount-mirrorless

Ziet er naar uit dat het een goeie video camera word.



Ja ik zag het ook al ergens, ziet er naar uit dat ze het eindelijk begrepen hebben! Zelfs een streepje voor op de concurrentie (in deze prijsklasse) met de audio-gain control volgens mij!
Alle gewenste fps 60 50, 30, 25, 24, erg mooi om te zien. Helaas geen 1080p 60fps, terwijl dit technisch zeker wel kan (zie de NEX). Nu afwachten of dit ook nog doorzet in de nieuwe DSLRs, een firmware update voor video van de K5 verwacht ik in ieder geval niet meer.

Stiekem is de K-01 dan voor video wel een hele mooie camera. Je gebruikt bij DSLR-film toch geen optische zoeker, het formaat maakt weinig uit, de sensor en prestaties zijn super en het gebruik van K-mount lenzen ideaal. Al dit voordeel is natuurlijk wel in één klap weg met het verschijnen van een nieuwe DSLR met dezelfde video-functionaliteit.

Weet iemand trouwens of de K-01 nog uit de Hoya tijd komt of vanuit Ricoh? Ik heb het vermoeden dat Hoya dit nog bedacht heeft eigenlijk.
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #316 Gepost op: 3 februari 2012, 15:54:26 »
Ik reageer hier de laatste tijd niet zo heel veel meer, maar deze moest er toch even uit. Waarschuwing, niet heel positief, lezen niet verplicht ;)

De K-01...tja...wat moet je er van zeggen.
Het design vind ik top, kwestie van you love it or you hate it denk ik. Iedereen zijn eigen mening, maar het is wel zeker dat ze hiermee op gaan vallen in de massa.

Maar het concept op zichzelf...ik snap het gewoon niet.

Wat is het voordeel?
Oh wacht, het is een mirrorless dus dat geeft vast de mogelijkheid tot een zeer hoog aantal fps? Nee..slechts 6fps...en dat zelfs met een nieuwe processor.
Maar een mirrorless is natuurlijk lekker compact? Uh nee...hij heeft dezelfde maat als een DSLR waar het topje vanaf is gehaald. Hij lijkt op papier dunner omdat ze de grip er gewoon af hebben gehaald. Dat de lens (zelfs een DA40) altijd nog verder uitsteekt dan de grip op bijvoorbeeld een K5/Kr en de grip dus eigenlijk nooit de beperkende factor is bij vervoer/opslag doet er blijkbaar niet toe, ze kunnen nu immers claimen dat de body toch echt dunner is. Ze hebben het gewoon echt niet begrepen als je het mij vraagt en zich blind lopen staren op het feit dat alle K-mount lenzen er op passen, dit heeft in de context van deze camera echter nul meerwaarde. Mensen kopen een mirrorless omdat ze een kleinere camera willen met meer mogelijkheden dan een compact. Je koopt als volgende opstap dan een DSLR als je nog meer mogelijkheden wilt samen met een optische zoeker.

De K-01 zal naar mijn idee te groot zijn voor de mensen die een mirrorless zoeken. Daar komt bij dat naar mijn idee een groot deel van die gebruikersgroep helemaal niets begrijpt van sensorformaat, of mount-distance en dus zeker niet zal begrijpen waarom het ding zo dik is. De enige hoop is dan een verkoper in een goede winkel die uitlegt dat er voor de K-01 veeel meer lenzen beschikbaar zijn dan voor welke mirrorless dan ook. "Maar ik vind 'm zo dik en zwaar" zal ook dan nog een veelgehoord argument blijven ben ik bang. De mensen die een DSLR zoeken zullen ook niet naar de K-01 kijken want die willen nou juist een optische(/elektronische) zoeker en meer instelmogelijkheden.

Dus welke doelgroep blijft er dan nog over? De domme consument die zich laat verleiden door de (dit geloof ik dan weer wel!) ongetwijfeld zeer zeer goede (beter dan K5) prestaties/resultaten, die zich door de verkoper wijs laat maken dat de camera toch echt niet zo groot is en die niet beseft dan in dit formaat, deze prijsklasse en met deze lenzen een DSLR een veel betere optie is?

Goed...mijn punt is duidelijk geloof ik ;) Ik kan me af en toe een beetje ergeren aan de pure stommiteit van bedrijven als het om dit soort nieuwe producten gaat. Als goed idee begonnen, mirrorless met behouden van K-mount, maar zo slecht uitgevoerd. Een of andere pief hoog bij Pentax die dan bedenkt dat dit het nieuwe product gaat worden, leg dit soort ideeën nou eens voor aan consumenten. Vraag en kijk eens rond ipv maar wat te doen en dit dan via marketing door mensen hun strot te duwen.

Wat ze hadden moeten doen
- Mirrorless
- K-mount behouden
- Design by Marc Newson (onderscheidend, mooi of lelijk)
- Kleinere dunne body!

Dat laatste is echt alles wat deze camera nodig had om een succes te worden. Door het grote formaat mis je een van de belangrijkste voordelen en gaan mensen de vergelijking maken met een DSLR waarvan je dan ook de voordelen mist. Het behouden van de K-mount is briljant maar voegt nu niets toe. Het is alsof je een electrische auto aanschaft die er hetzelfde uitziet als de benzine-versie, marginaal goedkoper is om te rijden, maar slechts 3 ipv 4 wielen heeft. Maar er kunnen wel dezelfde onderdelen gebruikt worden! Wat een voordeel!

Een dunnere/kleinere body met K-mount kan niet zullen veel mensen denken. Natuurlijk kan dat wel, denk eens een beetje outside of the box.
Een van de eerste dingen die ik bedacht: een soort tube die verzonken ligt in de body. Bij het aanzetten van de camera schuift deze uit om de juiste registerafstand te bereiken. Het gaat er immers vooral om dat de camera in 'opbergmodus' klein en compact is, tijdens het gebruik 3 centimeter langer is geen probleem.
Ander idee: een lens in de body om het beeld goed op de sensor te krijgen met kleinere registerafstand.

Goed...genoeg...misschien moet ik echt die open sollicitatie eens naar Pentax Ricoh sturen ;)


« Laatst bewerkt op: 3 februari 2012, 15:59:16 door jjw »
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

Offline egbert

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 606
  • Geslacht: Man
  • Pentax waarheen :(
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #315 Gepost op: 3 februari 2012, 14:38:58 »
Prisma zal nog wel even blijven, zal gekken werk zijn om die er totaal uit te gooien terwijl ze hebben gezegd de competitie aan te willen gaan met Nikon en Canon.
Ook als ze echt volledige mirrorless zouden gaan dan zouden ze wel een andere mount hebben gemaakt voor de K-01 om hem kleiner te maken.

Ik zie niet waar jij de 18-50 f/2.8 ziet?
Ik zie toch echt de lijn beginnen bij 10mm en reiken tot 90mm

ps. je zit volgens mijn verkeert te kijken, je moet onder aan kijken, dat zijn de lenzen die komen.
De 18-50 f/2.8 die je ziet is de DA*16-50 f/2.8  ;)

na wat uitvergrotingen was het inderdaad de 16-50mm.
de k-mount is en blijft populair, misschien de k-01 een poging om
e.e.a. wat goedkoper en misschien beter te maken.
de komende praktijk beoordelingen van de k-01 maar afwachten.

hoe zouden de nieuwe specificaties van de de k-5 opvolger eruitzien?
Pentax k-5 ii Pentax k-01,  Pentax mx-1, Pentax Q7, Pentax Optio LS465
Lenzen Q7, de 01,02,03, 05,06,07.
Lenzen Dslr, 10/17, 17/70, 55/300 wr, 40xs, 35, 50, 70,100mm
Lenzen Slr: 28, 50, 100, 135, 200mm
Flitser: AF360FGZ II

henkvanzuylen

  • Gast
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #314 Gepost op: 3 februari 2012, 12:37:25 »
Mijn aanvalspak is overigens niet geelachtig oranje of oranjeachtig geel

Gemiste kans Edzo  ;D

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #313 Gepost op: 3 februari 2012, 12:36:05 »
leverbaar in de kleur geelachtigoranje

Mijn aanvalspak is overigens niet geelachtig oranje of oranjeachtig geel, maar gewoon camouflage grijs met camouflage blauw. Alles bij elkaar heet het charcoal.
Zie de site van Stealth Gear.

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #312 Gepost op: 3 februari 2012, 12:33:10 »
Ik hoor eigenlijk ook ineens niemand meer over een FF??

Zijn jullie nog steeds zo opgewonden over dit ding dat jullie dat gewoon vergeten??
Komt waarschijnlijk omdat er geen FA lenzen op de roadmap staan  ;)
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

henkvanzuylen

  • Gast
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #311 Gepost op: 3 februari 2012, 12:25:54 »
leverbaar in de kleur geelachtigoranje

of oranjeachtiggeel....naar keuze :D :D :D

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #310 Gepost op: 3 februari 2012, 12:25:04 »
Nee niet echt  :)

Misschien is dat een goede marketingactie voor Pentax:
Nu gratis een aanvalspak met grote zakken helemaal gratis bij de K01!!

 :D :D

leverbaar in de kleur geelachtigoranje

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

henkvanzuylen

  • Gast
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #309 Gepost op: 3 februari 2012, 12:23:25 »
Voorts wacht ik op een nieuw model DSLR.

Ik hoor eigenlijk ook ineens niemand meer over een FF??

Zijn jullie nog steeds zo opgewonden over dit ding dat jullie dat gewoon vergeten??

Offline cire

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4084
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #308 Gepost op: 3 februari 2012, 12:21:50 »
Ik moest er eerst niks van hebben, maar nu ik het ontwerp van de camera vaker heb bekeken, vind ik 'm steeds mooier worden.
Bovendien denk ik, dat hij ergonomisch perfect is ontworpen. Dat laatste is voor mensen zo als ik (wat reumavingertjes) toch een uitkomst.
Ik denk nog zeker niet aan kopen, (ik mis de zoeker, met als bijkomend voordeel, het hoofd is een extra steunpunt)
Net als jullie allemaal, ben ik reuze benieuwd naar de eerste testresultaten.

Voorts wacht ik op een nieuw model DSLR. Maar ook dat zou een uitgesproke topper moeten zijn, om aan te schaffen...want voorlopig kan ik met mijn K5 nog jaren vooruit.....
cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

henkvanzuylen

  • Gast
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #307 Gepost op: 3 februari 2012, 12:01:39 »
:D :D Jaloers?  :D
Wel handig hoor, zo een aanvalspak  :D

Nee niet echt  :)

Misschien is dat een goede marketingactie voor Pentax:
Nu gratis een aanvalspak met grote zakken helemaal gratis bij de K01!!

 :D :D

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #306 Gepost op: 3 februari 2012, 11:52:49 »
En dan wel mét zoeker!....
Voor de Q kost dat ding ook al bijna 300 euro.....

Voor erbij vind ik de K01 helemaal niks...veel te groot.
De Q stop ik met gemak in mijn jaszak...incl de zoomlens
Zie ik je met een K01 nog niet doen

of je moet een aanvalspak hebben net als Edzo :D

 :D :D Jaloers?  :D
Wel handig hoor, zo een aanvalspak  :D

henkvanzuylen

  • Gast
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #305 Gepost op: 3 februari 2012, 11:12:23 »
ergens kwam het ontwerp me toch vaag bekend voor


En dan wel mét zoeker!....
Voor de Q kost dat ding ook al bijna 300 euro.....

Voor erbij vind ik de K01 helemaal niks...veel te groot.
De Q stop ik met gemak in mijn jaszak...incl de zoomlens
Zie ik je met een K01 nog niet doen

of je moet een aanvalspak hebben net als Edzo :D