Auteur Topic: Pentax K-01 (even de titel van het topic aangepast)  (gelezen 39892 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #54 Gepost op: 16 januari 2012, 21:16:21 »

Offline Joop96

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3574
  • Geslacht: Man
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #53 Gepost op: 15 januari 2012, 21:08:22 »
Ik denk het hele pentaxforum wel... op een paar uitzonderingen na...
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

Offline ivotjuh

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 413
  • Geslacht: Man
  • Juggling with lenses
    • Ivo Vastré Photography
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #52 Gepost op: 15 januari 2012, 21:02:49 »
Wat het zal zijn weet ik niet, maar al die geheimzinnigheid maakt mij in ieders geval wel nieuwsgierig.

henkvanzuylen

  • Gast
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #51 Gepost op: 13 januari 2012, 22:10:57 »
Dit misschien wat???

http://www.roundshot.ch/xml_1/internet/de/application/d438/d925/f934.cfm (160 mlj pixels.....tiff bestandje 992 mb/stuk  ;D )

Henk

RonHendriks

  • Gast
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #50 Gepost op: 13 januari 2012, 15:59:21 »
iets meer megapixels en vast ook iets duurder:


Offline roeland

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1558
  • Geslacht: Man
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #49 Gepost op: 13 januari 2012, 05:47:38 »
De sensor moet bijna 2 keer zo groot wezen dus reken maar op een prijs van rond de 60 k€
Die bestaan dus niet. Ik heb geen zin tijd om uit te zoeken waarom niet maar ik heb redenen om aan te nemen dat het technisch niet mogelijk of zinvol is. Stefan, doe es ff puzzelen, lijkt me echt iets voor jou om uit te zoeken  :evil:
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2012, 16:18:41 door roeland »
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #48 Gepost op: 13 januari 2012, 00:01:44 »
Nee niet echt, het enigste wat er uit is gekomen is dat ze nog steeds bezig zijn met een tethering programma voor de 645D maar dat er voor APS-C wordt gekeken naar een andere oplossing.
En dat ze langere hoge kwaliteit lens op de markt willen brengen, we zullen zien.

In tegenstelling tot de andere interview was hij minder positief over FF camera dus zo te horen zit dat niet echt in de pijp lijn.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #47 Gepost op: 12 januari 2012, 23:50:25 »
Die zegt dus ook niets  :D

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #46 Gepost op: 12 januari 2012, 23:37:09 »
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

asplx

  • Gast
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #45 Gepost op: 12 januari 2012, 20:40:15 »
Het enige waar ik op reken is op een rekenmachine of een kladpapiertje....
Of op de calculator IN FireFox...
Of gewoon UIT mijn hoofd.

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #44 Gepost op: 12 januari 2012, 20:29:05 »
Klein autotje dan, de grootste sensor van de plank momenteel is de Sinar (PhaseOne) eVo 86 en die kost slechts iets van 20 k€ maar die is dan ook slechts 36x48 mm
36x48mm ben je er nog niet en je ziet de prijs echt omhoog gaan wanneer de sensor groter wordt.
De sensor moet bijna 2 keer zo groot wezen dus reken maar op een prijs van rond de 60 k€
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

asplx

  • Gast
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #43 Gepost op: 12 januari 2012, 19:02:44 »
Het lijkt me dat Pentax wel eens een digitale 67 mag aankondigen, met een 60x70 sensor.

In principe helemaal niet verkeerd, maar niet aan mij besteed, omdat de Pentax 67-reeks mij niet prettig in de hand ligt.
Maar voor we weer een overloos ge-OH krijgen over de relativiteit voor de markt en het reeds leverbare programma en de haalbaarheid ervan voorvan Pentax, de volheid van de poster enz. enz. enz, stel ik voor, hier maar rustig af te wachten.

Ruurd

Offline roeland

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1558
  • Geslacht: Man
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #42 Gepost op: 12 januari 2012, 18:53:46 »
Daar zal je waarschijnlijk een hele mooie auto van kunnen kopen  ;)
Klein autotje dan, de grootste sensor van de plank momenteel is de Sinar (PhaseOne) eVo 86 en die kost slechts iets van 20 k€ maar die is dan ook slechts 36x48 mm
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #41 Gepost op: 12 januari 2012, 18:38:45 »
Het lijkt me dat Pentax wel eens een digitale 67 mag aankondigen, met een 60x70 sensor.
Ben heel bang voor de prijs van dat ding.
Daar zal je waarschijnlijk een hele mooie auto van kunnen kopen  ;)
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline hansli

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 665
  • who needs autofocus?
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #40 Gepost op: 12 januari 2012, 18:32:15 »
Het lijkt me dat Pentax wel eens een digitale 67 mag aankondigen, met een 60x70 sensor.
Wer baut auf Wind, baut auf Satan's Erbarmen

(Richard Wagner, Der Fliegende Holländer)

henkvanzuylen

  • Gast
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #39 Gepost op: 12 januari 2012, 16:46:32 »
Tja, ik heb er nu de tijd voor zullen we maar zeggen........  :(

Tja...dat moet je dan maar als een voordeel zien dat je nu met je hobby bezig kan zijn, naast alle ellende die je hebt gehad!
Hopelijk heb je op korte termijn weer weinig tijd.....want dat betekend dat het weer de goeie kant op gaat met je  :)

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #38 Gepost op: 12 januari 2012, 16:37:47 »
Oh, maar dat is ook geen probleem...als je dat leuk vindt moet je dat zeker doen!  :)

Het viel me zomaar ineens op....dat was alles  :)

Tja, ik heb er nu de tijd voor zullen we maar zeggen........  :(

Offline Joop96

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3574
  • Geslacht: Man
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #37 Gepost op: 12 januari 2012, 16:25:16 »
Het viel me al een tijdje op...   :D  Het maakt wel een soort van afwachtende spanning op wat komen gaat los.
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

henkvanzuylen

  • Gast
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #36 Gepost op: 12 januari 2012, 16:22:20 »
Ach Henk, ik vind het wel leuk zo dat gespeculeer... heerlijk die geruchten, ik lees het met interesse. Dat is, denk ik, inherent aan een hobby....   ;)

Oh, maar dat is ook geen probleem...als je dat leuk vindt moet je dat zeker doen!  :)

Het viel me zomaar ineens op....dat was alles  :)

Offline Joop96

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3574
  • Geslacht: Man
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #35 Gepost op: 12 januari 2012, 16:16:17 »
Ach Henk, ik vind het wel leuk zo dat gespeculeer... heerlijk die geruchten, ik lees het met interesse. Dat is, denk ik, inherent aan een hobby....   ;)
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

henkvanzuylen

  • Gast
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #34 Gepost op: 12 januari 2012, 16:11:20 »
Ik neem aan dat we uit de opmerking van Pentax Duitsland bij de foto van alle (D)SLR's van Pentax (dat er voor 2012 meer ruimte moet komen) mogen afleiden dat Pentax/Ricoh in ieder geval geen afscheid gaat nemen van de DSLR. Ook afscheid nemen van de K-mount lijkt me geen wijs besluit. Je weet dan dat de kans zeer groot is, dat vele huidige Pentax gebruikers het voor gezien houden. En je gooit als merk in één keer een belangrijk voordeel van Pentax (gebruik van oud glaswerk) zo maar in de prullenbak.

Hoewel Ricoh niet al te veel voor Pentax betaald lijkt te hebben, hadden ze hun geld dan beter ergens anders in kunnen investeren lijkt me.

Naar mijn idee komt op de CP+ de opvolger van de K-r en wellicht nog in het voorjaar de opvolger van de K5. Dan zou op de Photokina (zoals in een aantal geruchten al genoemd wordt) "groot nieuws" komen. Toch de FF?
Het lijkt allemaal wat snel vanaf de overname door Ricoh af gerekend (1-10-2011), maar let wel dat deze overname al in juli 2011 is aangekondigd en er naar je mag aannemen in de maanden juli tot en met oktober ook niet stil gezeten is bij Ricoh en Pentax. Daarnaast komt die overname per 1-7-2011 ook niet zo maar uit de lucht vallen, dus Ricoh heeft er ook vóór die tijd al over nagedacht mag je aannemen.

Al met al denk ik dat we nog best het nodige kunnen verwachten. Pentax ligt ook niet zo maar opeens bij de Media Markt en de Saturn op de beste plaats van de winkel (bovenin de vitrine). Dat ga je niet doen als je afscheid van Pentax wil gaan nemen lijkt me, of je hebt een gaatje in je hoofd.

Niet om het een of ander Edzo....maar er wordt nogal wat 'gedacht' en 'aangenomen'  :) :)
Het viel me ineens zomaar op.....


Ik kan me er niet 1% zo druk om maken als jullie dat doen, maar het blijft me verbazen hoeveel er hier gespeculeerd wordt  :)

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #33 Gepost op: 12 januari 2012, 15:51:07 »
Overigens gaat de directeur van Pentax US iets roepen vanmiddag: http://pmanewsline.com/2012/01/11/pentax-president-to-speak-on-ilcs/

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #32 Gepost op: 12 januari 2012, 15:35:04 »

Kijk, dit plaatje bij Sony, het zegt misschien niks over het product, maar het is er wel druk en er is aandacht voor het merk.
Aandacht is alles tegenwoordig, zie twitter/facebook/etc.
http://photorumors.com/2012/01/11/sony-at-ces/


Vooral die 500 mm lijkt me wel gaaf en ook de opengewerkte A77 is leuk om te zien.

Offline Soap

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1120
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #31 Gepost op: 12 januari 2012, 15:19:44 »
Exact ook hopelijk wat er gebeurd hoor, begrijp me niet verkeerd, wat betreft uitstraling blijft
Pentax gewoon een gaaf merk. Maar dat moet je met de huidige snelle maatschappij wel behouden en
ook uitbreiden.

Kijk, dit plaatje bij Sony, het zegt misschien niks over het product, maar het is er wel druk en er is aandacht voor het merk.
Aandacht is alles tegenwoordig, zie twitter/facebook/etc.
http://photorumors.com/2012/01/11/sony-at-ces/

Ik wilde enkel mijn "zorg", en ag het is een luxe zorg hoor, gewoon eens delen :)
Het spul werkt en je kunt er nog jaren mee vooruit zoals ik veel zie voorbij komen op het forum, maar
het is toch fijn als je merk zich wel blijft ontwikkelen en überhaupt blijft bestaan.

FA43/1.9 | DA70/2.4 | M50/1.7 | K55mm/1.8 | Sig 70-200 II/2.8

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #30 Gepost op: 12 januari 2012, 15:06:35 »
Ik ben toch wel benieuwd wat er gaat komen hoor...
Deze stilte doet PR in ieder geval weinig goeds heb ik het idee.

Niet eens dat ik zelf dan meteen een nieuw product of stap zou willen maken, maar PR moet toch wel mee blijven doen, want
stilstaan in deze wereld kan weleens slecht uitpakken. De wereld en ook de fotografische veranderd rapjes.
Ik ben zelf ook wel op een punt beland dat ik wat aan het nadenken ben wat ik nu daadwerkelijk wil met m'n fotografie hobby
en of PR dan wel een juiste stap is om op verder te gaan of dat ik moet gaan kijken wat er elders wel aan ontwikkeling gebeurd.
Natuurlijk is er nog zat te halen uit m'n huidige set-up en is er ook geen noodzaak om maar voorop te lopen in de ontwikkeling en het gras is nergens groener, maar het stil staan is denk ik wel echt een slechte zaak....
Stel Ricoh gooit het roer wel drastisch om? K-Mount weg? Pentax als naam laten verdwijnen? Is spiegelloos echt de toekomst en is dlsr passe?

Nogmaals, niet dat als er wel nieuws is vanuit PR alles is wat we zouden willen of de "beste" keuze is, maar dat zou in ieder geval wel enig leven betekenen ;)

Ik neem aan dat we uit de opmerking van Pentax Duitsland bij de foto van alle (D)SLR's van Pentax (dat er voor 2012 meer ruimte moet komen) mogen afleiden dat Pentax/Ricoh in ieder geval geen afscheid gaat nemen van de DSLR. Ook afscheid nemen van de K-mount lijkt me geen wijs besluit. Je weet dan dat de kans zeer groot is, dat vele huidige Pentax gebruikers het voor gezien houden. En je gooit als merk in één keer een belangrijk voordeel van Pentax (gebruik van oud glaswerk) zo maar in de prullenbak.

Hoewel Ricoh niet al te veel voor Pentax betaald lijkt te hebben, hadden ze hun geld dan beter ergens anders in kunnen investeren lijkt me.

Naar mijn idee komt op de CP+ de opvolger van de K-r en wellicht nog in het voorjaar de opvolger van de K5. Dan zou op de Photokina (zoals in een aantal geruchten al genoemd wordt) "groot nieuws" komen. Toch de FF?
Het lijkt allemaal wat snel vanaf de overname door Ricoh af gerekend (1-10-2011), maar let wel dat deze overname al in juli 2011 is aangekondigd en er naar je mag aannemen in de maanden juli tot en met oktober ook niet stil gezeten is bij Ricoh en Pentax. Daarnaast komt die overname per 1-7-2011 ook niet zo maar uit de lucht vallen, dus Ricoh heeft er ook vóór die tijd al over nagedacht mag je aannemen.

Al met al denk ik dat we nog best het nodige kunnen verwachten. Pentax ligt ook niet zo maar opeens bij de Media Markt en de Saturn op de beste plaats van de winkel (bovenin de vitrine). Dat ga je niet doen als je afscheid van Pentax wil gaan nemen lijkt me, of je hebt een gaatje in je hoofd.