Yo yo, de drie maanden zonder Panda vlogen voorbij, geen ene reedt gedaan aan de Panda. Wel op persoonlijk vlak veel gebeurd, ik ben namelijk op kamers gegaan. Dat wil dus zeggen dat ik alleen nog in de weekenden tijd heb om aan Gerrit te klussen en dat ik geen geld meer heb
.
Enkel de laatste paar weken voordat hij de weg weer op mocht wat gedaan, namelijk de mistlampen. Het was even puzzelen, maar met hulp van m'n vader is het uiteindelijk allemaal gelukt.
Allereerst de bumper eraf
S19A1 by
Micha Panda, on Flickr
Dan meten, rekenen en passen waar de gaten moeten komen, gaten boren en de beugels erin. Dit was allemaal het meeste werk, maar uiteindelijk zit het dan toch
S19A2 by
Micha Panda, on Flickr
S19A3 by
Micha Panda, on Flickr
Bumper erop en lampen erop, het vastzetten was nog een lastig iets, omdat je de bumper er eerst op moet zetten en dan pas de lampen kun je lastig bij de moeren om ze vast te draaien...
S19A4 by
Micha Panda, on Flickr
S19A5 by
Micha Panda, on Flickr
Omdat er in de motorruimte bepaalde doppen ontbraken heb ik die van een Panda afgehaald op de sloop. Daar tevens een houdertje meegenomen met een relais en zekering erop.
S19A6 by
Micha Panda, on Flickr
Toen kwam mijn vader op het idee om dat beugeltje vast te zetten in de doppen, dan hoef je ook geen gaten te boren in de carrosserie
! Dus toen was alles aangesloten, gesoldeerd met een kousje eroverheen
S19A7 by
Micha Panda, on Flickr
Aarde aangesloten aan de bobine, wel zo netjes
S19A8 by
Micha Panda, on Flickr
Ik zal binnenkort nog wat buitenfoto's maken.
1 maart de rit gereden met
EMW, dat was een nachtrit in de omgeving van Utrecht, en onderweg ging mijn motortemperatuur lampje branden. Toen ik ging kijken was de bovenste slang van de radiateur naar de thermostaat vacuüm getrokken. Vreemde zaak. Verder de rit redelijk verlopen, was in ieder geval erg leuk. Op de terugweg nog een nieuw interieur opgehaald bij iemand van de Pandaclub, daarover later meer.
Het koelprobleem, ik hoopte op het thermocontact of de thermostaat, maar die bleken het beide niet (gecheckt), dan misschien de waterpomp, maar die bleek ook goed te werken. Ontluchten hielp ook niet en het probleem loopt nog steeds. Mijn laatste hoop is de radiateur, dus we gaan het zien.
Ik heb voor de geïnteresseerde nog wat folders ingescand!
Hier te zien.
Overigens wel een jaartje APK erbij zonder aanmerkingen, dus dat is mooi!