Ohhh, een onderwerp waar heel veel over geschreven wordt, maar helaas te veel en ik vind niet de reden van mijn probleem hierin terug.
Door mijn ziekte heeft mijn camera een paar jaar stilgelegen, maar ik wil nu de draad graag weer oppakken omdat fotografie nu eenmaal een prachtige hobby is.
Dus bij deze, mijn K-x maakt ongeacht welke lens ik gebruik de foto's te somber op dit moment. Eigenlijk alle foto's vallen te donker uit. Zelf een foto in een zonnige omgeving wordt somber weergegeven wanneer ik de foto bekijk.
Kan dit komen door een paar jaar stilliggen van de camera ?
Maar veel belangrijker, wat kan ik er aan doen. Hij heeft zeker 4 jaar niet gebruikt in de tas in de kast gelegen (doodzonde) ja ik weet het.
Maar wie weet of ik er zelf wat aan kan doen, of dat een fotospeciaalzaak mij een helpende hand kan bieden of iemand uit de groep. Ik wil heel graag weten wat hiervan de reden is. Want ik wil nu weer graag maar de lol ontbreekt vanwege de donkere kwaliteit van de foto's.
Wie oh wie heeft de tip voor mij.
Laat maar horen mensen. Alle hulp is welkom.
De donkere instelling en dus weergave in de foto's (somber noem ik het) is dus standaard geworden. ik verdenk zelf een foute instelling, maar terug naar fabrieksinstellingen was ook niet de oplossing. HELP