Ik heb een kleine 2 jaar een systeemcamera naast de spiegelreflex gehad (een Fuji XH1) dit was niet bepaald een succes, wel waren de foto's van hoge kwaliteit, maar verder, accuslurper, als je wat grote handen hebt (gewoon mannenhanden) raak je ongewild diverse knopjes of wieltjes aan die de instellingen beďnvloeden, dus constant alert dat je instellingen niet per ongeluk verkeerd staan. Over het menu zal ik het niet hebben, het was lastig, ook na 2 jaar nog steeds, maar dat zou op den duur wel moeten gaan lukken. Ik had ook moeite met de elektronische zoeker, moest ik aan wennen werd me verteld, maar bleef ik vervelend vinden. Gelukkig goed kunnen verkopen, inclusief een aantal kwaliteitslenzen, van de opbrengst een nieuwe K1 m2 gekocht en de Pentax 70-210
Overigens gebruik ik de K-01 ook nog wel, meestal met de 35 ltd, ook nog steeds een leuke camera, die goede foto's maakt. Ik waag me niet aan uitspraken of spiegelreflexen ooit helemaal zullen verdwijnen, zo ja, zal ik wellicht toch om moeten, maar een troostis, dat alle minpunten van nu, in volgende modellen meestal verbeterd worden, maar voorlopig blijf ik trouw aan Pentax.